CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat binnenkort dag uitstappen weer toegelaten zouden worden. Dus fiets op/in de auto en naar de Ardennen :)
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

Op de website van de organisatie van mol ( 1 juni) vind je volgende tekst :
Wij hebben met ons bestuur beslist om de 21ste Mollenrit, gepland van 31 mei tem 7 juni 2020, volledig te annuleren. Met zeer veel spijt moeten wij dit melden, maar de corona maatregelen verplichten ons daartoe.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door TaurineR »

Ik begin de toertochten toch al sterk te missen.
Het wordt saai om steeds dezelfde rondjes te rijden.
(En op GPX routes van bestaande tochten kom ik soms in toegegroeide of afgesloten toestanden terecht :-? ).
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

TaurineR schreef:Ik begin de toertochten toch al sterk te missen.
Het wordt saai om steeds dezelfde rondjes te rijden.
(En op GPX routes van bestaande tochten kom ik soms in toegegroeide of afgesloten toestanden terecht :-? ).
En ook niet echt eenvoudig om kringelkrangel stukjes (die ik normaal net mooi vind) te volgen op gps.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door triumph_st »

_Knarf_ schreef:
TaurineR schreef:Ik begin de toertochten toch al sterk te missen.
Het wordt saai om steeds dezelfde rondjes te rijden.
(En op GPX routes van bestaande tochten kom ik soms in toegegroeide of afgesloten toestanden terecht :-? ).
En ook niet echt eenvoudig om kringelkrangel stukjes (die ik normaal net mooi vind) te volgen op gps.
Ik heb ook een heleboel gpx-en op m'n GPS maar je staat toch dikwijls stil of rijd verkeerd.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door jari2057 »

Inderdaad en met zo een warm weer is het soms ook moeilijk om genoeg drinken mee te nemen hoop dat het rap toertochten gaan zijn
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

jari2057 schreef:Inderdaad en met zo een warm weer is het soms ook moeilijk om genoeg drinken mee te nemen hoop dat het rap toertochten gaan zijn
Gisteren een mtb/gravel rit gereden van 130km in de Ardennen. Geen probleem met water en/of eten.
Water vind je overal , klein dorpswinkeltje , kerkhof (als er een kraantje staat is het meestal leidingwater) , of een vriendelijke bewoner ergens (zoals gisteren) ;)
En eten , neem een rugzak of een fietstas en stamp die vol met eten.
MTB'rs trekken toch hun plan ?? En moet je eens stoppen om te zoeken , so what ?

Have fun !!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

In Brussel waren de döner kebab zaken open gisteren, en je kan aan het Atomium kiezen uit ofwel een frietje, warme wafel of ijsje... Na 4 uur rijden was onze drank op en/of te warm en gestopt aan een Carrefour Express voor een paar grote flessen water (en een cola)... Hadden nog een 2,5u voor de boeg naar huis...

En inderdaad, als je op voorhand weet dat je uren onderweg bent, neem dan genoeg eten mee... water vind je overal, er staat wel altijd iemand buiten die in de tuin bezig is en het eens vragen om drinkwater kan geen kwaad...

Aja en ook uw benen inwrijven met zonnecrème... ](*,)
Laatst gewijzigd door RigolleM op zo 31 mei 2020 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:In Brussel waren de döner kebab zaken open gisteren, en je kan aan het Atomium kiezen uit ofwel een frietje, warme wafel of ijsje... Na 4 uur rijden was onze drank op en/of te warm en gestopt aan een Carrefour Express voor een paar grote flessen water (en een cola)... Hadden nog een 2,5u voor de boeg naar huis...

En inderdaad, als je op voorhand weet dat je uren onderweg bent, neem dan genoeg eten mee... water vind je overal, er staat wel altijd iemand buiten die in de tuin bezig is en het eens vragen om drinkwater kan geen kwaad...
Voila !! :bounce: =D> =D> =D>

Gisteren vroeg ik aan twee boerinnen waar ik water kon vinden , ik mocht direkt zelf een volledige fles nemen uit de frigo in de schuur. Allemaal op social distance. Na het bijvullen mocht ik mijn handen wassen buiten aan de pomp. Zelf heb ik een klein flesje handontsmetter bij. Just in case.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:Gisteren vroeg ik aan twee boerinnen waar ik water kon vinden , ik mocht direkt zelf een volledige fles nemen uit de frigo in de schuur. Allemaal op social distance. Na het bijvullen mocht ik mijn handen wassen buiten aan de pomp. Zelf heb ik een klein flesje handontsmetter bij. Just in case.
Gewoon halt houden en vragen... doe je niemand kwaad mee, een 'neen' heb je al... In de Ardennen hebben zo eens 2 camelbaks van 3l gevuld met gewone flessen water... De mensen zijn blij dat ze eens iemand kunnen helpen!

Aan het warme wafel kraam mijn handen ontsmet met mijn handschoenen nog aan :lol:
Plaats reactie