CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Bebop »

[quote="madskatingcow"]Volgens mij is dat geen verplichting, enkel iemand aanduiden die toezicht houdt momenteel.[/quote]

Zeker?

43bis.3.3. 1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door dirty »

In onze buurt word volop op de jaagpaden gereden of je nu in groep daar rijd of niet dat blijft juist hetzelfde je komt er nu dikwijls zoveel fietsers tegen dat het effect hetzelfde zal zijn alleen of in groep
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

Virologen beschouwen een "contact" als minstens een kwartier dicht bij elkaar vertoeven. Het passeren op jaagpaden van vreemden lijkt me dan minder een probleem dan constant met een groep samenrijden.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

dirty schreef:In onze buurt word volop op de jaagpaden gereden of je nu in groep daar rijd of niet dat blijft juist hetzelfde je komt er nu dikwijls zoveel fietsers tegen dat het effect hetzelfde zal zijn alleen of in groep
Er is een verschil met iemand kruisen/voorbijsteken of 2 uur in iemands wiel hangen... Ik heb een groepje zien rijden waar ze dus met z'n 8 dicht bij mekaar reden, wieltjeszuigen dus... Ik vind het onverantwoord, zolang er nog besmettingen mogelijk zijn.
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Bebop »

Op het nieuws deze avond bevestigd: geen band nodig
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

Naar mijn bescheiden mening mogen er nog geen toertochten georganiseerd worden in juni. In de kalender staan de organisaties van juni nog niet als afgelast.
Gebruikersavatar
triumph_st
Mountainbiker
Berichten: 342
Lid geworden op: di 15 sep 2015 11:25
Rijdt met: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door triumph_st »

In een groep waar men, ik vermoed meestal wel onbewust en uit gewoonte, langs de neus snot 'gesprayed' wordt, ...
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

En zoals verwacht houden ze zich niet aan de regels... Gisteren 24 man geteld, 2 x 12 man... met bezemwagen er achter. Vrij kort achter mekaar, ja want anders zitten ze in de wind... Reden zelfs meewind toen ik ze passeerden... ](*,)
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

herhaling :
Naar mijn bescheiden mening mogen er nog geen toertochten georganiseerd worden in juni. In de kalender staan de organisaties van juni nog niet als afgelast.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Op VWB.be zijn alle tochten als afgelast gemarkeerd in juni.

Groot deel in juli ook. Aantal in augustus ook.


Of de website van de Stany Smol challenge start het terug in juli voorlopig.

Op de website van gghf staat 28/6 Eupen momenteel nog als volgende TT.


Ik denk dat je best rechtstreeks op de websites van de organisatoren kijkt. Mountainbike.be organiseert zelf geen tochten. Kalender is enkel een samenraapsel van andere kalenders.
Plaats reactie