CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

_Knarf_ schreef:
Tot nu toe nog nergens naartoe gegaan. Heb wel wat bossen op 10km afstand. Maar zou ook wel eens naar die op 20km afstand willen gaan. En daar ne serieuze toer in de bos doen. Ipv 40km weg, en dan daar een beperktere toer. Maar die 'beperkte afstand' is een groot vraagteken.
Kan je die 40km net via enkele veldwegen , kerkwegels , dreven , etc.. doen ?? Zelf een beetje uitzoeken hé .
Ik heb onlangs een rit van 80km mtb/gravel gereden met start in Oudenaarde , met de fiets naar daar en terug goed voor 180km ;)
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:
_Knarf_ schreef:
Tot nu toe nog nergens naartoe gegaan. Heb wel wat bossen op 10km afstand. Maar zou ook wel eens naar die op 20km afstand willen gaan. En daar ne serieuze toer in de bos doen. Ipv 40km weg, en dan daar een beperktere toer. Maar die 'beperkte afstand' is een groot vraagteken.
Kan je die 40km net via enkele veldwegen , kerkwegels , dreven , etc.. doen ?? Zelf een beetje uitzoeken hé .
Ik heb onlangs een rit van 80km mtb/gravel gereden met start in Oudenaarde , met de fiets naar daar en terug goed voor 180km ;)
Inderdaad die 40 km is warmup en cooldown... Rustig via kleine wegeltjes naar het bos rijden, daar spelen en dan terug... Verplaatsingen van minder dan 30km doe ik al jaren niet meer met de wagen...
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

Eens een vraag die ook min of meer verband houdt met het thema : hoe wordt er door de meesten van jullie omgegaan met overtollig snot. Een papieren zakdoekje gebruiken is daarvoor niet zo evident. Of hebben jullie tips daarvoor?
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door madskatingcow »

Achteraan rijden en uwe neus uitblazen?
Gebruikersavatar
jenstmetal
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 05 feb 2012 13:04
Rijdt met: trek 3700, gt zaskar 9r expert 2012

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door jenstmetal »

Ik heb het aan de info corona lijn gevraagd en die zeggen dat je met de fiets in of op de wagen je mag verplaatsen maar het mag niet om een hele dag gaan
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

jenstmetal schreef:Ik heb het aan de info corona lijn gevraagd en die zeggen dat je met de fiets in of op de wagen je mag verplaatsen maar het mag niet om een hele dag gaan
Dat is ook weer zoiets , ben je enkele uren weg of een hele dag , wat maakt dat uit ? :-k
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Christ D. schreef:Dat is ook weer zoiets , ben je enkele uren weg of een hele dag , wat maakt dat uit ? :-k
Oei... Ben zaterdag 8 uren onderweg geweest met de fiets... Om 8u30 vertrokken om 16u30 terug thuis, heb dus een overtreding begaan ](*,) Op het verste punt konden ze mij controleren, door mijn ID te vragen maar dan was ik nog maar 3,5u onderweg, voldeed toen nog aan de regels... En 25km van huis was ik 7u onderweg, maar ja dat is ook maar een uurke rijden van thuis... M.a.w. hoe gaan ze dit controleren als je met de fiets onderweg bent?
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Christ D. »

RigolleM schreef:
Christ D. schreef:Dat is ook weer zoiets , ben je enkele uren weg of een hele dag , wat maakt dat uit ? :-k
Oei... Ben zaterdag 8 uren onderweg geweest met de fiets... Om 8u30 vertrokken om 16u30 terug thuis, heb dus een overtreding begaan ](*,) Op het verste punt konden ze mij controleren, door mijn ID te vragen maar dan was ik nog maar 3,5u onderweg, voldeed toen nog aan de regels... En 25km van huis was ik 7u onderweg, maar ja dat is ook maar een uurke rijden van thuis... M.a.w. hoe gaan ze dit controleren als je met de fiets onderweg bent?
Idem. Laatste tijd geregeld +8u onderweg.

Ik bedoel dus de fiets op de wagen voor enkele uren of een hele dag.Waar zit het "probleem" dan ?
Gebruikersavatar
TimW
Mountainbiker
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 24 jul 2011 15:18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door TimW »

De regels raken kant noch wal.
Je mag over geen enkele regel beginnen doordenken want de ene regel spreekt de andere tegen.
Een bubbel van 4 personen in je privé maar dagelijks +20 mensen op je werk zien is OK...
Je mag met 20 mensen sporten en slechts 4 familieleden zien...
Je mag op bezoek bij familie aan zee, maar als je daar zelf een appartement hebt mag je er niet binnen...
etc etc

Gezond boerenverstand primeert zou ik zo denken.
De regels zijn zo versoepeld dat de politie amper nog iets kan controleren. Ze wisten het in het begin al niet, toen het nog min of meer duidelijk was. Laat staan nu.

Maar pelotons van 20 man terug toelaten is volgens mij de meest idiote beslissing die ze tot nu toe hebben gemaakt.
Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat te gaan doen :roll:
May
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: za 20 sep 2003 14:43

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door May »

Dus mag ik morgen, fiets in de wagen een uur rijden en daar een tocht doen van een uur of drie?
Plaats reactie