CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

_Knarf_ schreef:De bossen hier zijn overbevolkt. Naar een meer afgelegen gebied gaan lijkt mij zelfs veiliger.
Is naar een afgelegen gebied fietsen geen optie? Ik heb geen bos in mijn onmiddellijke omgeving, dus kon ik niet anders. Een beetje minder overal met de wagen heen rijden help je onze natuur, zeker voor ritjes die je nog makkelijk met de fiets kunt bereiken.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Tja... Normaal is dat afgelegen. Kom er bijna nooit iemand tegen.

Nu overbevolkt.

Is misschien overal zo....
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door waarnaartoe »

De drukte zal vlug afnemen als de industrie en de scholen opnieuw openen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Als je een beetje op het juiste uur gaat fietsen valt het beter mee. Gisteren rond 11u00 vertrokken en na een uurtje zat ik in het bosgebied en iedereen was al gaan lunchen en reed ik er bijna alleen. Vanaf 14u00 komen de salonwandelaars/-fietsers terug tot de volgende etmaal... Na 19u00 geen kat meer in bossen... Denk tussen 7u00 en 10u00 dat het ook wel meevalt...

En die salonfietsers kennen ook hun weg niet in de bossen, gisteren kwam er ééntje tegen die mooi op de aangeduide paden bleef, en ik heb hem 5 à 6 keer gekruist.. :-D
Gebruikersavatar
julie
Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: di 17 mei 2005 15:59
Rijdt met: Devinci Troy

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door julie »

Inderdaad moet je goed uitzoeken wanneer je gaat fietsen, rond het middaguur is echt het beste vind ik.
's ochtends heb je toch vrij veel joggers en ook veel honden die vaak ook nog eens loslopen.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

ja ik moet wel gaan werken....
Dus die uren heb ik ook niet vrij te kiezen.
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrisMaes76 »

In het donker ook niet veel volk te zien, behalve wat jongeren die zich in de boskes verstoppen om te drinken, te blowen en toop te zitten
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

Het is al eerder in dit item gemeld maar volgens VWB.be zijn alle toertochten, mtb en weg, reeds afgelast tot einde juni.

Ik vermoed dat er helemaal geen besmettingen meer mogen gerapporteerd worden voor minstens 1 maand vooraleer we op dat gebied op beterschap mogen hopen.

Volg daarom de lopende maatregelen zo goed mogelijk op. Dit gaat ons op alle gebied , arbeid en vrije tijd, sneller uit de crisis helpen.

Daarom is het altijd best niet te snel gerust te worden . Er gaan verhalen van mensen die helemaal geen ziektesymptomen vertonen maar blijkbaar wel anderen kunnen besmetten.

Belangrijk is nu ook te beseffen dat bij contact tracing een besmetting mogelijk naar iemand kan terug gebracht worden die helemaal geen symptomen vertoond. Het kan je dus overkomen dat je in quarantaine moet zonder dat je beseft dat jij die besmetter bent. Het is helemaal niet de bedoeling om mensen ongerust te maken maar dit is nu eenmaal wat de overheid nu heeft ingesteld. Schiet dus niet op de boodschapper , het is nu wat er mogelijk kan gebeuren.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Ik heb het zelf al gehad. Mijn vrouw ook. Één week thuis en terug werken in rusthuis. Want "is niet meer besmettelijk"

Dan mag ik ook gaan fietsen waar ik wil toch ? Lijkt me zelfs beter als ik nog wat van dat virus binnen krijg. Beter om resistent te blijven...
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

De regels zijn voorlopig niet anders voor diegenen die reeds besmet zijn geweest en genezen zijn, tegenover de anderen. In theorie gaat dat ook nog maar over minder dan 5% van de ganse bevolking. Er bestaat tenandere ook nog altijd twijfel over hoe lang iemand immuun is na een doorstane besmetting. Het zou daarbij goed mogelijk kunnen zijn dan je ondanks je besmetting toch verplicht gaat worden om gevaccineerd te worden, zodra de vaccins beschikbaar zijn.

Ik heb over vaccinatie een vrij persoonlijk verhaal : in Belgie is iedereen als kind gevaccineerd tegen kinkhoest, ook ik. Maar deze vaccinatie is kennelijk niet werkzaam voor onbeperkte tijd. Dat heb ikzelf en 2 collega's van ongeveer dezelfde ouderdom aan de lijve mogen ondervinden. Slechts wij met zijn drieen, op een vijftigtal mensen, hebben effectief die ziekte gehad. Zelfs de huisartsen die ik meerdere keren heb geraadpleegd beseften niet dat het om kinkhoest ging. Dat is slechts bij de 2 anderen door een bloedonderzoek vastgesteld. Er bestaat geen effectief medicijn tegen vandaar dat er vaccinaties voor zijn. Kinkhoest kan voor jonge kinderen dodelijk zijn en heel gelukkig heb ik niemand in mijn omgeving geinfecteerd. Bij kinkhoest kan je gedurende een "aanval" niet uitgehoest raken. Dat stopt soms pas na vele heel piepende hoestbeurten. Dat is iets waar je dag en nacht last van hebt en dat gedurende meerdere maanden. Enkel de intensiteit neemt af na verloop van tijd maar je hebt het echt voor maanden. Je brengt de besmetting blijkbaar slechts heel in de beginne over en dat is een geluk geweest voor mijn omgeving. In die tijd las je wel eens in de krant over de kinkhoestgevallen.

Om terug te komen op Corona : er is daar nog geen enkele zekerheid over , niet of er wel een voldoende effectief vaccin voor komt en ook niet over de lengte van immuniteit.
Plaats reactie