CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door waarnaartoe »

Afbeelding
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door patje2 »

Ik heb me zelf de het doel opgelegd elke rit die ik doe 5 nieuwe tracks veldwegen enz te rijden, die ik in het verleden nog nooit gereden had. Nu 15 ritten verder heb ik toch al ongeveer 100 km nieuwe wegeltjes ontdekt. Kwestie van de tochten toch spannend te maken. Alleen als het nog lang duurt vrees ik dat het stopt met de ontdekkingen.
bikevertextie
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 10 aug 2011 11:15

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door bikevertextie »

Iemand een pronostiek wanneer we terug mogen rijden waar we willen?(Ardennen, Maastricht, Heerlen, etc...)
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door i-Mac »

patje2 schreef:Ik heb me zelf de het doel opgelegd elke rit die ik doe 5 nieuwe tracks veldwegen enz te rijden, die ik in het verleden nog nooit gereden had. Nu 15 ritten verder heb ik toch al ongeveer 100 km nieuwe wegeltjes ontdekt. Kwestie van de tochten toch spannend te maken. Alleen als het nog lang duurt vrees ik dat het stopt met de ontdekkingen.
Een groep waar ik af en toe vergezel, stelt iedere week een nieuwe uitdaging op. Vorige week gingen we op zoek naar standbeelden die te maken hadden met de RVV. Deze week maakten we een molenrit. En volgende week gaan we op zoek naar "street art". We gaan uiteraard alleen op stap, maar het is wel leuk om vooraf uit te zoeken waar je iets kan vinden waar je anders nooit bij stilstaat.

Gisteren ben ik naar deze molen gereden 'vredesmolen - Klerken'

Afbeelding
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrisMaes76 »

bikevertextie schreef:Iemand een pronostiek wanneer we terug mogen rijden waar we willen?(Ardennen, Maastricht, Heerlen, etc...)
Je mag rijden waar je wil he, alleen moet je er wel met de fiets naar toe :-D
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Donkey@base.be »

het klopt niet dat je zo maar overal mag rijden als je er maar met de fiets naar toe rijdt : ik woon op ongeveer 14km van de Nederlandse grens en die is gewoon afgesloten. Zelfs op sommige niet verharde landwegen staan containers om de weg te blokkeren met een duidelijk verbodsbord dat die weg niet mag genomen worden. Normaal rijd ik nogal wat in het grensgebied hier en momenteel kan ik een deel van de wegen niet gebruiken. Zundert, Chaam , Ulicoten, Baarle, Alphen , Reusel , Luyksgestel .... zijn niet te bereiken. Een versoepeling daarvan lijkt me iets voor na 3 mei maar dat kan zelfs nog tot juni duren. De cijfers ivm besmettingen lijken me nog te hoog te liggen om ongeremd rond te gaan rijden.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Beny »

Donkey@base.be schreef:het klopt niet dat je zo maar overal mag rijden als je er maar met de fiets naar toe rijdt : ik woon op ongeveer 14km van de Nederlandse grens en die is gewoon afgesloten. Zelfs op sommige niet verharde landwegen staan containers om de weg te blokkeren met een duidelijk verbodsbord dat die weg niet mag genomen worden. Normaal rijd ik nogal wat in het grensgebied hier en momenteel kan ik een deel van de wegen niet gebruiken. Zundert, Chaam , Ulicoten, Baarle, Alphen , Reusel , Luyksgestel .... zijn niet te bereiken. Een versoepeling daarvan lijkt me iets voor na 3 mei maar dat kan zelfs nog tot juni duren. De cijfers ivm besmettingen lijken me nog te hoog te liggen om ongeremd rond te gaan rijden.
Volgens de veiligheidsraad mag je rijden waar je wilt (Maar inderdaad enkel op het Belgisch grondgebied. Naar een ander land mag enkel via bepaalde grensovergangen mits certificaat).
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door waarnaartoe »

Hopelijk mogen we bij de volgende veiligheidsraad een verplaatsing doen met de auto.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door BertG »

waarnaartoe schreef:Hopelijk mogen we bij de volgende veiligheidsraad een verplaatsing doen met de auto.
Ik hoop eigenlijk ergens van niet ook al mis ik mijn tripkes naar de Voerstreek en verder. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden en 't is veel aangenamer op de baan. Alleen in Antwerpen sta ik nog wel is in file, sommige dingen veranderen nooit zeker.

Ik heb een certificaat om de grens over te mogen maar dat gaat toch niet pakken met nen MTB denk ik 8-[
Gebruikersavatar
KrisMaes76
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 06 okt 2014 12:38
Rijdt met: Canyon Nerve AL 9.0 Stealth 2014 / Canyon Spectral AL 8.0 2016 / Canyon Spectral AL 2022 custom

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrisMaes76 »

BertG schreef:
waarnaartoe schreef:Hopelijk mogen we bij de volgende veiligheidsraad een verplaatsing doen met de auto.
Ik hoop eigenlijk ergens van niet ook al mis ik mijn tripkes naar de Voerstreek en verder. Ik moet voor mijn werk veel rondrijden en 't is veel aangenamer op de baan. Alleen in Antwerpen sta ik nog wel is in file, sommige dingen veranderen nooit zeker.

Ik heb een certificaat om de grens over te mogen maar dat gaat toch niet pakken met nen MTB denk ik 8-[
Ik doe nu interventies (techniek - software - machines) met de fiets (als het nie verder is dan 10km), in deze tijden wordt daar blijkbaar geen spel van gemaakt :)
Plaats reactie