CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Free_ltd schreef: Ik ben niet van de snelste en als ik alleen of we met 2 gaan rijden, worden we veel voorbij gestoken door anderen. Daarom niet persé pelotons. Maar mij ook opgevallen dat zondag zo goed als niemand ons voorbij gestoken is. En hadden thans maar een gemiddelde van 26,8km/u met meer dan de helft wind tegen.
Ik ben ook geen laagvlieger, had ook maar een AVS van 26,6 km/u (alleen), beetje snelheid verloren rond Gent, wegens te veel volk en de tegenwind was ook een factor. Ik probeer wel mijn HR 75% van max te houden, zoals voorgeschreven door verschillende instanties, dus dit zorgde er voor dat ik tegenwind aan een slakkentempo aan het rijden was :-)

Ik ben een paar keer voorbijgestoken, maar heb er ook één zien dood gaan (bij wijze van spreken), waar ik wellicht het mikpunt was om mij in te halen (was om dat moment met rugwind aan het freewheelen), hij trachtte onmiddellijk afstand te nemen, maar mijn snelheid lag wellicht te hoog (gestopt met freewheelen en terug op max 75%) om dit vol te houden, en dus moest hij ff bekomen en viel compleet stil, letterlijk dan want hij staptte gewoon af en ging wat in het gras liggen :lol: Aan fiets/kledij te zien was dit een occassionele fietser, dus toch raadzaam om de geoefende fietsers niet te volgen... :-)
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door KrulControl »

26.6 aan een hartslag van 75% is toch niet beschamend.

ik zat zaterdagavond aan 27.4 aan 80%

Op toertochten (met MTB) merk ik dat ik geregeld ingehaald word op de korte lussen, maar eens je op de lange afstand word ik zelden gepasseerd. Laat ze maar rijden ... they miss half the fun!
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

KrulControl schreef:26.6 aan een hartslag van 75% is toch niet beschamend.

ik zat zaterdagavond aan 27.4 aan 80%

Op toertochten (met MTB) merk ik dat ik geregeld ingehaald word op de korte lussen, maar eens je op de lange afstand word ik zelden gepasseerd. Laat ze maar rijden ... they miss half the fun!
Moest wel ff wennen aan de wind, na 3 maanden Zwiften... :lol:

Ik werd vroeger altijd ingehaald toen ik nog toertochten reed, dat vlammen heeft mij nooit geïnteresseerd. Had onderweg wel alles gezien, de meesten zagen alleen een achterwiel ](*,)
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Frog 075 »

RigolleM schreef:
KrulControl schreef:26.6 aan een hartslag van 75% is toch niet beschamend.

ik zat zaterdagavond aan 27.4 aan 80%

Op toertochten (met MTB) merk ik dat ik geregeld ingehaald word op de korte lussen, maar eens je op de lange afstand word ik zelden gepasseerd. Laat ze maar rijden ... they miss half the fun!
Moest wel ff wennen aan de wind, na 3 maanden Zwiften... :lol:

Ik werd vroeger altijd ingehaald toen ik nog toertochten reed, dat vlammen heeft mij nooit geïnteresseerd. Had onderweg wel alles gezien, de meesten zagen alleen een achterwiel ](*,)
Naar de derrie keken we ook af en toe hoor :-)
Maar als je 26.6 avs hebt... zo traag is dat nie zenne
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Frog 075 schreef: Naar de derrie keken we ook af en toe hoor :-)
:lol:
Frog 075 schreef:Maar als je 26.6 avs hebt... zo traag is dat nie zenne
Met de koersvlo hé...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik vond het gisteren reuze meevallen qua drukte in het bos. De eerste lentezon + begin lockdown zal toen de mensen massaal naar buiten gejaagd hebben. Sommige hun stappersbenen zullen ondertussen al wat vermoeid geraakt zijn :lol:
Frog 075
Mountainbiker
Berichten: 521
Lid geworden op: za 18 mar 2006 16:39
Rijdt met: Sandman, Levo

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Frog 075 »

RigolleM schreef:
Met de koersvlo hé...
Oef... dacht al...
Begon me al heel oud/uit conditie/oud manneke/duts te voelen :-)
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door dirty »

Vwb last alle WT en MTB tochten af tot 30 April 2020
UPDATE CORONAVIRUS
23/03 Afgelasting WT en MTB tot 30/04/2020 Vanwege de aanhoudende coronadreiging zijn alle organisaties t.e.m. 30/04/2020 geannuleerd. Een overzicht van de organisaties die afgelast zijn,kan uhier terugvinden.https://www.vwb.be/117/AFGELASTINGEN" onclick="window.open(this.href);return false; 22/03 ...
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door dirkdierickx »

daar zitten toch echt wel mooie ritten/organisaties tussen, zeer spijtig, maar het is niet anders. :(
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Beny »

Op VRT nieuws gaf minister De Crem aan dat fietstochten ver van huis niet meer kunnen.
Ik verwacht dat er restricties zullen komen vanaf volgende veiligheidsraad.
Er zullen waarschijnlijk perimeters komen (afstand en/of tijdsduur)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200326_04903073
Plaats reactie