CORONA - MAATREGELEN

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 672
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Den jjag »

Spijtig...Mill-Man-Trail 26-04-2020 ook afgelast:

!! THE MILL MAN TRAIL 2020 Is CANCELED
Due to the actual situation with the Corona-Virus the Mill-Man-Trail 2020 is canceled.

The whole world is going through difficult times so we have decided to postpone the Mill-Man-Trail to April 25th 2021.

We will make everything that we can do to make the next edition even bigger and more dazzling.



Your registration will stay valid!

Tja, gezondheid gaat voor he!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

Gisteren 80km op de baan gaan rijden met ne maat. Gelukkig geen pelotons meer en altijd alleen of per 2, alhoewel ik een paar keer twijfelde of ze niet met 3 waren, maar eentje er een stuk voor of achter reed.

Mijne maat was de zaterdag int bos gaan rijden en dat was geen succes. Veel te veel volk op de MTB paden en zelfs ook al dieper int bos waar ge normaal geen kat tegen komt.

Druk maak ik mij daar niet in, want iedereen wil nu wel eens een frisse neus ophalen.
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Den Bees »

Free_ltd schreef:Gisteren 80km op de baan gaan rijden met ne maat. Gelukkig geen pelotons meer en altijd alleen of per 2, alhoewel ik een paar keer twijfelde of ze niet met 3 waren, maar eentje er een stuk voor of achter reed.

Mijne maat was de zaterdag int bos gaan rijden en dat was geen succes. Veel te veel volk op de MTB paden en zelfs ook al dieper int bos waar ge normaal geen kat tegen komt.

Druk maak ik mij daar niet in, want iedereen wil nu wel eens een frisse neus ophalen.
Zaterdag en zondag en in de week ben ik ook gaan rijden in de bossen en inderdaad er rijd een pak meer volk op de gekende routes dan anders , maar nooit in groepjes en hinderen doet het zeker niet
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door _Knarf_ »

Zondag tussen 14h:00 en 16h:00 in de bossen rond circuit van Zolder.
Normaal is daar niemand. Gigantische mensenhoop.

Wandelpark Herkenrode parking stond ook halfvol met auto's..... Domein bovy idem...
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

Den Bees schreef:
Free_ltd schreef:Gisteren 80km op de baan gaan rijden met ne maat. Gelukkig geen pelotons meer en altijd alleen of per 2, alhoewel ik een paar keer twijfelde of ze niet met 3 waren, maar eentje er een stuk voor of achter reed.

Mijne maat was de zaterdag int bos gaan rijden en dat was geen succes. Veel te veel volk op de MTB paden en zelfs ook al dieper int bos waar ge normaal geen kat tegen komt.

Druk maak ik mij daar niet in, want iedereen wil nu wel eens een frisse neus ophalen.
Zaterdag en zondag en in de week ben ik ook gaan rijden in de bossen en inderdaad er rijd een pak meer volk op de gekende routes dan anders , maar nooit in groepjes en hinderen doet het zeker niet
Waar mijne maat is gaan rijden de zaterdag waren het veel wandelaars met honden en dat hinderde wel. Op de baan hebt ge daar momenteel een pak minder hinder van auto's en anderen.
Gebruikersavatar
RigolleM
Mountainbiker
Berichten: 6550
Lid geworden op: di 27 dec 2005 20:14

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door RigolleM »

Jaagpaden in de buurt van grote steden/gemeenten is toch ook flink oppassen en snelheid aanpassen. Anderhalve meter 'social distancing' was in meeste gevallen onmogelijk.. Denk toch in de toekomst mijn ritjes aan te passen en iets meer op de baan ga rijden, want daar is het nu iets veiliger...

Geen enkel peloton tegen gekomen, ook zeer weinig voorbij gestoken geweest. Er zullen velen hun Strava activiteiten op 'privé' zetten, nu de gemiddelden lager liggen (lees: niet kunnen schuilen in een peloton).
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Jemp »

Vorige zondag de MTB van stal gehaald om in de Vlaamse Ardennen te gaan cruisen (van 'thuis uit vertrokken hé :wink: ).

Niet echt veel volk gezien en de meeste houden zich toch aan de richtlijn van max per 2. Natuurlijk als gij er 2 oversteekt rijdt ge ook even met 3 hé...

Laat ons hopen dat we ons verstand blijven gebruiken zodat we op z'n minst verder kunnen doen zoals het nu kan.

Gisteren nog een franse collega aan de telefoon gehad. 1 uur sporten en in de directe omgevning van de woning. Ik moet hier niet vertellen dat je op 1 uur nog niet te veel gefiest zal hebben...

Keep up the good work! =D>
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Mountainbiker
Berichten: 173
Lid geworden op: do 13 okt 2016 12:20
Rijdt met: Specialized Epic Marathon

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door waarnaartoe »

Laat ons hopen dat we ons verstand blijven gebruiken zodat we op z'n minst verder kunnen doen zoals het nu kan.
Duidelijke maatregel, (en voor iedereen) het is niet de bedoeling dat je met de auto eerst een eind rijdt om daar te sporten.

Als we de maatregel willen behouden dan doe je er goed aan hem te respecteren!
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door Free_ltd »

RigolleM schreef:Jaagpaden in de buurt van grote steden/gemeenten is toch ook flink oppassen en snelheid aanpassen. Anderhalve meter 'social distancing' was in meeste gevallen onmogelijk.. Denk toch in de toekomst mijn ritjes aan te passen en iets meer op de baan ga rijden, want daar is het nu iets veiliger...

Geen enkel peloton tegen gekomen, ook zeer weinig voorbij gestoken geweest. Er zullen velen hun Strava activiteiten op 'privé' zetten, nu de gemiddelden lager liggen (lees: niet kunnen schuilen in een peloton).
Dat klopt wel. Want normaal nemen wij heel vaak de weg naast de vaart in Leuven en van daaruit naar Mechelen en omstreken te rijden. Nu heb ik zondag Lier aangedaan en deze route neemt de vaart niet en dus was het echt wel een zaligheid om te rijden.

1 automobilist die boze gebaren deed omdat ik niet op het fietspad reed. Gewoon door de afstand met mijne collega heb ik de opening naar het fietspad gemist en hij reed erop en in op de baan. Geen auto te bespeuren en er konden 2 camions mekaar met hoge snelheid kruisen. Dus ik neem minder plaats in dan een motard en die mens werd compleet niet gehinderd in zijne Berlingo. In theorie heeft de man gelijk en ik probeer zoveel mogelijk de fietspaden te gebruiken, maar in deze ziet ge dan wel dat de mensen zich stikdood beginnen te vervelen.

Ik ben niet van de snelste en als ik alleen of we met 2 gaan rijden, worden we veel voorbij gestoken door anderen. Daarom niet persé pelotons. Maar mij ook opgevallen dat zondag zo goed als niemand ons voorbij gestoken is. En hadden thans maar een gemiddelde van 26,8km/u met meer dan de helft wind tegen.
Gebruikersavatar
BertG
Mountainbiker
Berichten: 1440
Lid geworden op: za 12 aug 2006 17:27

Re: CORONA - MAATREGELEN

Bericht door BertG »

Zondag stonden parkings aan het bos hier stampvol. Ik vermijd sowieso groepen mensen dus ik ken de rustige paadjes maar nu zaten ze zowat overal. Het bos is voor iedereen dus so be it maar 1,5m afstand was zeker niet altijd mogelijk. Content dat ik een fietsbel bij had.
Toch interessant te zien dat zoveel mensen nu ineens natuurliefhebbers geworden zijn, denk niet dat die mensen anders allemaal op café of restaurant zitten op een zondagmiddag en nu niet weten wat doen.
Maar soit, aantal nieuwe gevallen lijkt in België stilaan af te vlakken dus hopelijk toch geen full lockdown...
Plaats reactie