15.3.2020 Poederlee

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
tsmol
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: za 01 sep 2018 14:31

15.3.2020 Poederlee

Bericht door tsmol »

Enig nieuws/info over deze toertocht?
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door DDT-STAS »

ook wij zijn wel benieuwd :-k
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door Den Bees »

DDT-STAS schreef:ook wij zijn wel benieuwd :-k
Deze is van vorig jaar , dags na de kampionenviering :-) https://www.strava.com/activities/2219608502" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel heel mss kom ik af voor de kleine tour als het goed aanvoelt
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door koppigaard »

Ik versta niet dat de organiserende club niet meteen alle kaarten op tafel legt, nu de rest van het land volledig verzopen is en de zanderige Kempengrond misschien nog enig soelaas kan bieden met het uitzicht op enkele moddervrije stroken. Ik kijk jaarlijks uit naar de TT van Wechel en we zitten hier toch in de buurt, is het niet?
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door Swannie »

De vaste route herentals-kasterlee trekt momenteel harder op een slijkbad dan op een fietsroute.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door Donkey@base.be »

qua ondergrond zit deze inderdaad in dezelfde categorie als Wechelderzande. Dat wil zeggen dat er op dit ogenblik minstens 1 dag droog weer moet zijn om de bovenlaag van het overvloedige vocht te ontdoen. Gezien de voorspellingen zou dat dus kunnen. Ik verwacht dus eigenlijk een normale voorjaarstocht op deze omloop. Dat je helemaal geen plassen gaat tegenkomen is uitgesloten maar volgens mij gaat het mee vallen. Ik ben niet van de organisatie ! Ik ben van plan om de toertocht te rijden. Vorig weekend heb ik bvb Ravels-eel gereden en dezelfde omstandigheden lijken me nu ook mogelijk te zijn in Poederlee. Neem van mij aan dat ik al een aantal keren in zware moddertoestanden gereden heb en dat ik die liefst vermijd. Voor mij lijkt zondag toch ok. In Poederlee is er zowel in het voorjaar als het najaar een tocht en die heb ik de laatste jaren elke keer gereden. Nog eens :als er niet al te veel water bijvalt op vrijdag en zaterdag zal het geen extreem modderparcours worden.
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door petruske »

ik sluit mij volledig aan bij mijn voorganger en heb deze ook al vele keren gereden ,de ondergrond is daar uitsteken geschik voor zulk weer
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door koppigaard »

Dank je wel jongens om hierop te reageren. Nu nog de Coronavrees overwinnen en dan zal het de eerste keer zijn dat ik start in Poederlee, heel nieuwsgierig, wel superenthousiast.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door BikerCM29 »

koppigaard schreef:Dank je wel jongens om hierop te reageren. Nu nog de Coronavrees overwinnen en dan zal het de eerste keer zijn dat ik start in Poederlee, heel nieuwsgierig, wel superenthousiast.
Ik zou mij de moeite besparen om daar aan de start te staan. Alles wordt afgelast...
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Re: 15.3.2020 Poederlee

Bericht door bert v »

Ik heb de organisatie een bericht verstuurd en ze beantwoorden dat ze deze avond om 20u een vergadering hebben. Ze zeiden ook dat het er naar uit ziet dat deze vtt NIET zal doorgaan.
Ze gaan verder nog bericht laten aan de VWB en heb hen gevraagd het ook mee te delen na de beslissing op dit forum.
Plaats reactie