08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door koppigaard »

Ga Bertem dit jaar, met heel veel spijt, deleten. Ik ben het moddergedoe van de laatste weken een beetje moe. Sorry, denk ik dan, voor al het werk dat er is ingestoken. Maar ik blijf thuis.
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door Free_ltd »

Wij komen subiet met 3 af.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door DDT-STAS »

Eerste 30 waren redelijk zwaar (hebben ook voor de x-treem stukken gekozen, achteraf gezien miss. niet de beste keuze #-o ) daarna een +-10km recuperatiestuk en de laatste 20 waren wel overwegend baggeren in de modder..
Al bij al een leuke VM gehad, met dank ad organisatie en de vele seingevers onderweg =D> =D> =D>
gjan89
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 14 mei 2014 20:10
Rijdt met: Joven custom xc

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door gjan89 »

1ste maal dat we deze tocht reden, straf eigenlijk, ongeveer perfecte bepijling (niet op een pijl meer of minder gekeken!)
Dat is knap, wel jammer dat ze onderweg ergens paar hadden uitgetrokken, maar organisatie was er snel bij!
De laatste 15k waren inderdaad te vettig voor woorden, maar over het algemeen alles goed te doen!
afspuitstand was ook prima! ging goed vooruit dankzij de vele slangen! =D>
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door marsellus_2000 »

Al met al toch hele stukken zonder al te veel modder, wat ik wel al goed vond gezien de regen afgelopen weken. Daar waar er wel modder was, was het toch echt wel te vettig naar mijn goesting. Vooral blij dat ik de 70km heb kunnen afwerken net voor de regen... ik kijk uit naar warmer en droger MTB-weer!
Gebruikersavatar
phille
Mountainbiker
Berichten: 2003
Lid geworden op: do 01 jan 1970 02:00
Rijdt met: Bravo met het nieuwe forum !
Contacteer:

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door phille »

Wat was ik blij dat de tocht omgekeerd liep !
Adhv de parcourskaart die in Nethen aan de bv hing had je al snel door, die laatste 15 gaan zwaar worden.
Een geluk bij een ongeluk (ketting hing helemaal los, ik rij Rohloff en achterste remmen compleet op beslist in Egenhoven dat het genoeg was, aardig nat binnen gereden
Merci aan de Wringers on het weeral ineen te steken !!! Hoeveel deelnemers waren er ?

Nog 2 weken en tis lente ?
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door Free_ltd »

Vroeger wekelijks TT, laatste 2 jaar nog nauwelijks. Vandaag gemerkt dat da jammer is, want super geamuseerd. Nu, tis in onze achtertuin en er zat totaal niets nieuws tussen voor ons, maar dat maakte het niet minder leuk.

Hebben de 45km gedaan en qua modder vooral de laatste 10km. Wel bij vermelden dat we in Meerbeek zoals altijd afgehaakt hebben omdat het wat zotjes is om binnen te rijden en dan terug naar Meerbeek. Ik had er bij thuiskomst toch 50km erop staan.

Bepijling was perfect. Thanx voor de organisatie en tot volgend jaar.
WK Wringers Bertem
Mountainbiker
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 03 dec 2012 16:15
Contacteer:

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door WK Wringers Bertem »

Beste MTB'ers,

We trachten er jaarlijks iets leuk van te maken op de tracks waar met onze TT vrije baan krijgen van ANB en de # gemeentes.

Bedankt aan alle 750 rijders, sympathisanten en aan diegene die na 't forum gelezen te hebben deze TT al op hun lijstje voor volgend jaar hebben aangeduid.

Geniet van jullie fietstochten, blijf gezond, hopenlijk tot op onze TT in 2021 of de volgende weken op een van de TT in de buurt.
Gebruikersavatar
AntiFlag
Mountainbiker
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 15:04
Rijdt met: Cube Reaction GTC 2017

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door AntiFlag »

Eerste tocht in deze streek voor mij, maar wat was dat :P ben van het Waasland, dus de enige hoogtemeters die we kunnen maken is door de brug over de E17 of E34 te rijden.. :lol:

Een prachtige tocht, perfect afgepijld, gevaarlijke oversteekplaatsen voorzien van de nodige seingevers (waarvoor dank). Had de route ook op mijn GPS staan dus geen 1 keer verkeerd gereden. Nog nooit zoveel hoogtemeters gedaan op 35 Km maar het was meer dan de moeite. Afspuitstand ook dik in orde... om daarna terug omhoog te rijden richting de parking :cry: :lol:

Dikke 'thumbs up' aan de organisatie. Jullie zien me volgend jaar zeker terug.

Edit: Er stond iemand in het begin van de rit foto's te maken aan de vlagjes van de sponsor, waar kunnen we die terug vinden?
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 08.03.2020 - Bertem - 20e 3-Valleien Mountainbike Toerto

Bericht door TimJrs »

Net zoals vorig jaar getwijfeld om te komen, maar geen seconde beklaagd dat ik het toch gedaan heb. Deze rit had werkelijk alles =D>
Een dikke pluim voor de organisatie en zeker voor de vele vrijwilligers die uren voor ons in zo'n sh*tweer buiten hebben gestaan.
Graag tot volgend jaar :wink:
Plaats reactie