23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Bericht door Motorbiker »

Voor de novicen en jongelingen op dit forum. Dit is er één voor 's anderendaags in uw poëzieboekske.
Driekwart pure mtb-fun, en afsluitend man tegen man mekaar (veel) pijn doen. Rock & Roll baby...

Startplaats Annay ,rue de Clermont Ferrand
Afstanden: 18,25,35 et 45 kms( Single Track.)
Startgeld 4 euros. Stuurbord voor elke deelnemer. Bij aankomst een worstebroodje, drankje en soep inbegrepen.
Afspuitstand, fietsparking (niet bewaakt), GEEN douches.

Topic ANNAY 2019:
viewtopic.php?f=2&t=148558&p=1721860&hi ... y#p1721860

Afbeelding

Wandeltocht (3 euro) : 5, 9 et 15
Annay se trouve à 5Kms de Lens et 35 de Lille sur la route nationale 17 venant de l’autoroute A1 prendre la sortie Carvin et la direction de Lens.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: Zo 23.02.2020 ANNAY Fr - L' ANNAYSIENNE

Bericht door Single Tracker »

Een absoluut topritje in Noord-Frankrijk! MDF zakt in grote getale af naar Annay.
race eend
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 17 apr 2004 18:51

Re: Zo 23.02.2020 ANNAY Fr - L' ANNAYSIENNE

Bericht door race eend »

zou er ook iets vroeger gestart kunnen worden? of is die 8h nogal strikt?
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: Zo 23.02.2020 ANNAY Fr - L' ANNAYSIENNE

Bericht door Motorbiker »

AANDACHT: Zondag is er een item in ANNAY dat zijn hoogdag van het jaar beleefd !

Namelijk de flitspaal, net voorbij het rond punt, als u het centrum binnenrijdt !

iets vroeger starten zal geen probleem zijn.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Bericht door Motorbiker »

7u00. Geared up, en de Opel Combo kan weer intergalactisch richting Frankrijk. De rit is redelijk ééntonig: regen, stormwind, nog meer regen ... . Ter hoogte van Moeskroen, Roncq, Villeneuve-d'asc, en alle andere afritten, overweeg ik telkens om te keren. Maar met de gedachte dat ik evengoed een koffie kan drinken in Annay rij ik door. Het wordt licht en tegelijk stopt de regen als ik Annay binnenrijdt. De flitspaal ondertussen vervangen door een high-tech exemplaar gezien de hoge opbrengsten.
Koen, Steven en Frank tekenen present en we starten. 40km pure fun als u het mij vraagt. De modder geeft bij momenten stuurkunst onderwijs, terwijl de tracks er alles aan doen om ons gelukshormoon te activeren.
De laatste 6km zijn windbeuken in open veld. Een discipline die ik - zelfs aan 7km per uur - met de smile rond.
Toprit + gratis boek Ronde Van Frankrijk + koffie + stokbrood + Cola voor 4 euro.

Geruchten lopen dat Foquieres niet langer voor mtb zal toegelaten zijn.
Gebruikersavatar
AntiFlag
Mountainbiker
Berichten: 344
Lid geworden op: wo 09 apr 2008 15:04
Rijdt met: Cube Reaction GTC 2017

Re: 23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Bericht door AntiFlag »

Motorbiker schreef: Geruchten lopen dat Foquieres niet langer voor mtb zal toegelaten zijn.
Waarom? Was wel 1 van de mooiere stukken als ik het mij goed herinner.

Om half 9 toegekomen in het winderige maar ondertussen droge Annay en uiteindelijk Noord-Frankrijk uitgekozen boven het binnenland wegens de voorspelde regenhoeveelheden. Aanmelden gaat vlot en zonder problemen, alles stond ook netjes en proper aangeduid. Aangezien ik het niet gewoon ben van hoogtemeters te doen was dit voor mij een zware rit (heb de 35 km gedaan), ook omdat de modder het met momenten nog moeilijker maakte om bv. scherp in te sturen. Een agressieve doornstruik had mijn hand ook al reeds toegetakeld.

Voor de rest was dit een TT om duimen en vingers van af te likken. Een aaneenschakeling van singletracks, som een beetje asfalt maar 90% was off-road/single track.
Bij aankomst eerst de fiets moddervrij gemaakt om daarna een lekkere hotdog en een cola'tje te hebben gegeten/gedronken.

Top rit, mooi georganiseerd maar toch was de bepijling (met een fluoriserende markering voor bv. werkzaamheden aan te duiden) niet altijd even duidelijk door dat ze op de grond getekend waren en de regen deze voor een deel al hadden uitgewist.

Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
Smdd
Mountainbiker
Berichten: 22
Lid geworden op: do 08 jan 2009 22:06
Rijdt met: MTB

Re: 23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Bericht door Smdd »

Alreeds een week keek ik ernaar uit om deze rit nog eens te rijden. Voor vertrek met een bang hart nog snel even de facebook pagina bekeken om na te gaan of de rit toch niet op het laatste moment geannuleerd werd.
Gelukkig geen melding.

Aangezien het 6 maanden geleden was dat ik nog eens met profielbanden gereden had was het zoeken naar een goed gevoel op de fiets in deze omstandigheden. Maar dat kon de pret niet drukken, genoten van het eerste tot laatste moment.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 23.02.2020 - Annay (Fra) - l'Annaysienne

Bericht door Enfant terrible »

Ik was hier vroeg aan de start voor de 45. Deze tocht vroeger verschillende malen gereden. Blijkbaar is het aantal singles tov vroeger
in het onderhout gevoelig toegenomen. =D>
Mij geamuseerd van 1ste tot laatste minuut. Laatste kms waren idd een pittig gevecht tegen de wind, dat mag ook eens.
Verder zeer goede organisatie.
Jammer dat die terril wegvalt volgend jaar, maar daar weten ze wel iets op.
Plaats reactie