01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ExExO
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: di 18 feb 2020 10:41
Rijdt met: Cube Stereo 150

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door ExExO »

Een dikke merci aan de gehele organisatie...van de parcourbouwers tot de mensen aan de toog en de parking. Het blijft één van de mooiste tochten van het jaar.
See you next time...
Gebruikersavatar
moddercrosser
Mountainbiker
Berichten: 368
Lid geworden op: za 20 aug 2005 11:47
Rijdt met: CUBE e mtb Hd 500

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door moddercrosser »

Feestje gehad dus wat later vertrokken. 1ste 20'km lekker rustig alleen op parkoers. Was redelijk droog en dacht proper te blijven, maar nadien kwamen toch wat vettigere passages. Leuke speelstukjes ertussen, in de loopgraven, eigenlijk bleef de toer uitdagend genoeg. Lekkere soep aan bevoorrading, die wel redelijk laat kwam. Moet n stukje gemist hebben denk aan keuze makkelijk of moeilijk, want had 48 km op de teller. Fietske uitgebreid kunnen afspuiten aan superstand en nog n lekkere loempia binnengespeeld en content naar huis. Super organisatie, tof parkoers, lekker weertje. =D> =D>
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door Luhmann »

Van uit West-Vlaanderen naar hier gebold, begon goed iets na Gent stopte het met gieten. Ruime parking en meteen kunnen inschrijven. Onderweg geen druppel gezien. Modder maar meestal redelijk korte stukken en al zeker geen polderbrij die overal aan blijft plakken tot je fiets 2x zo zwaar is als normaal. Op de lange afstand zat de bevoorrading inderdaad laat maar dat werd gecompenseerd daar de soep. Daarna kwam het pittigste stukje. Heb daar wel een bordje makkelijk/moeilijk terug correct gedraaid want er was daar al een mevrouw met haar dochter aan het sukkelen. Laatste kms wel recht tegen de wind in om zo goed als leeg aan de afspuit te komen.
Toppertje. De moeite van de verplaatsing.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door BikerCM29 »

Niks dan positiefs over deze TT, petje af voor de organisatie. Het enige spijtige was dat er aan de inschrijving niet werd gezegd dat het bonnetje met het noodnummer ook kon gebruikt worden voor een gratis snack. Ik zag de achterkant pas bij thuiskomst ;)
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door Biestie1 »

Ferm tocht zoals elk jaar =D>
Wel altijd hetzelfde, misschien eens andersom rijden volgend jaar :wink:
Ik had er toch 50,8. Soms heel goed bollend maar soms ook ferm moeten stoempen, vooral de extra lus van de 50 was pittig ; wat een verademing toen we op die brede kiezelbaan kwamen, wind in de rug.
De bevoorrading op 33 was wel vrij laat, het bidonneke was al ff leeg.
Soms wel een zoektocht om de juiste pijl te vinden.
En inderdaad een zaligheid om 50km te biken zonder nen auto tegen te komen.
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door AlReDo »

Van begin tot einde toptocht. =D>
50km onbezorgd (geen auto's, maar zelden een andere recreant) stoempen. De grond lag er zwaar bij en op sommige plaatsen vettig, dus het was stoempen. Leuke makkelijk/moeilijk splitsingen.
De bv lag op de 50 ergens tegen of net na de 30 geloof ik, leek mij niets mis mee.

't was voor mij de tweede en zeker niet de laatste. Dikke merci aan de organisatoren! =D>
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door Bulls69 »

BikerCM29 schreef:Het enige spijtige was dat er aan de inschrijving niet werd gezegd dat het bonnetje met het noodnummer ook kon gebruikt worden voor een gratis snack. Ik zag de achterkant pas bij thuiskomst ;)
Dan hebben ze U overgeslagen want wij waren met 4 ingeschreven en aan ieder van ons is netjes meegegeven dat het bonnetje goed was voor een snack en die werd gesmaakt na 51 km :wink:
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door frits motaar »

Ik was hier vertrokken om 8u40 en vond het maar stilletjes. Precies weinig volk, ook nooit ergens een file, waar er andere jaren wel waren.
Het was weer top!
Vooral die laatste km's over die betonbaan tegen de wind in amaaaaai...
Areferee75
Mountainbiker
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 22 jan 2017 22:02
Rijdt met: SCOTT BIG JON FATBIKE.

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door Areferee75 »

Top parcours en top organisatie. Dit blijft de beste tocht van het jaar. Ieder jaar blijven de 2 laatste km vechten tegen de wind. Maar weer enorm genoten.
Den jjag
Mountainbiker
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 12 jan 2007 10:25
Rijdt met: Canyon Exeed CF SLX, Sensa fiori TNT pro 29er

Re: 01.03.2020 - Leopoldsburg - Militair domein

Bericht door Den jjag »

Filmpje van deze tocht:

Videolink
" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij toch wel zwaar, ferm afgezien.
Er is nog werk aan de winkel...
Plaats reactie