25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door kret »

Afbeelding
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

Re: 25-01-2020 - Jabbeke - 25e vtt Permeketocht

Bericht door kret »

Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 25-01-2020 - Jabbeke - 25e vtt Permeketocht

Bericht door Witte79 »

Normaal kom ik af met Walter, Pimke en Betonboerke voor de 55kms.
Altijd een mooie rit.

Gr Witten aka Robert
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

Re: 25-01-2020 - Jabbeke - 25e vtt Permeketocht

Bericht door kret »

Dit weekend is er hard gewerkt aan het parcours, zodat jullie volgende week zaterdag kunnen knallen :-)
We gaan jullie 75% offroad kunnen aanbieden, de rit van 35km zal naar de 80% offroad gaan
Dit jaar een nieuwe stukje privé van meer dan 1km single tracks

foto's voorbereiding 25e Permeketocht
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door theguy »

Dit is een vtt aan mijn achterdeur en eigenlijk de enige rit die voor mij persoonlijk nog de moeite is om te rijden. Dit o.a. vanwege het parcours waar de andere organisaties in de streek meestal niet kunnen aan tippen.
Normaal zoek ik mtb oorden waar het meer op en neer gaat of ritten waar veel technische stukken in zitten maar hier mag je er prat op gaan dat er geen saaie lange stukken zullen in zitten langs rechte 'boerewegels' of langs een eindeloze vaart.... Het zullen vooral brede en vlot berijdbare (dus zonder overdreven kort bochtenwerk) singletracks zijn tussen de bomen met hier en daar wat meer technische stukken. Het off-road gehalte zal dit jaar ook redelijk hoog zijn want ik weet al grotendeels door welke stukken (privé)bos er zal gereden worden. Het is ook de enige organisatie die de gekende stukken onderhoud en hier en daar wat aanpast om deze beter en veiliger te maken.
Dit is de beste vtt in deze streek in alle opzichten en het is jammer dat deze als laatste komt in het winterseizoen.
Er zullen wel vtt liefhebbers zijn die deze rit links laten liggen wegens '...t'zal weeral t'zelfde zijn zoals de vorige vtt's in die streek...' terwijl dit niet het geval is!
Gebruikersavatar
kret
Mountainbiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 05 nov 2010 13:06
Rijdt met: vélo

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door kret »

De terril van Jabbeke is er ook klaar voor .... voor de durvers is er een technische afdaling voorzien ... de minder technische bikers laten deze afdaling links liggen en rijden helemaal door tot de top ... daarna dalen jullie via een niet technisch pad af. De durvers rijden na de technische afdaling de terril voor de 2de keer op tot de top ...
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door meyke1 »

kret schreef:De terril van Jabbeke is er ook klaar voor .... voor de durvers is er een technische afdaling voorzien ... de minder technische bikers laten deze afdaling links liggen en rijden helemaal door tot de top ... daarna dalen jullie via een niet technisch pad af. De durvers rijden na de technische afdaling de terril voor de 2de keer op tot de top ...
Terril in jabbeke? Definitie van terril is oude steenkoolmijn.Bij mijn weten nog niet tegengekomen,of ben ik mis?
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door theguy »

meyke1 schreef:
kret schreef:De terril van Jabbeke is er ook klaar voor .... voor de durvers is er een technische afdaling voorzien ... de minder technische bikers laten deze afdaling links liggen en rijden helemaal door tot de top ... daarna dalen jullie via een niet technisch pad af. De durvers rijden na de technische afdaling de terril voor de 2de keer op tot de top ...
Terril in jabbeke? Definitie van terril is oude steenkoolmijn.Bij mijn weten nog niet tegengekomen,of ben ik mis?
Naast de voetbalterreinen van het Bogaertstadion. Deze is zichtbaar van de E40, net voorbij afrit Jabbeke richting Oostende. Dit is eigenlijk een gigantische hoop bouwafval waar nu een extra laagje aarde op ligt.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door meyke1 »

theguy schreef:
meyke1 schreef:
kret schreef:De terril van Jabbeke is er ook klaar voor .... voor de durvers is er een technische afdaling voorzien ... de minder technische bikers laten deze afdaling links liggen en rijden helemaal door tot de top ... daarna dalen jullie via een niet technisch pad af. De durvers rijden na de technische afdaling de terril voor de 2de keer op tot de top ...
Terril in jabbeke? Definitie van terril is oude steenkoolmijn.Bij mijn weten nog niet tegengekomen,of ben ik mis?
Naast de voetbalterreinen van het Bogaertstadion. Deze is zichtbaar van de E40, net voorbij afrit Jabbeke richting Oostende. Dit is eigenlijk een gigantische hoop bouwafval waar nu een extra laagje aarde op ligt.
aja,ken ik dan wel,maar dan niet vergelijken met een terril.Prachtige terrils liggen er in Henegouwen en limburg.
Gebruikersavatar
marcievus
Mountainbiker
Berichten: 376
Lid geworden op: di 02 dec 2008 14:00
Rijdt met: Trek

Re: 25.01.2020 - Jabbeke - 25e VTT Permeketocht

Bericht door marcievus »

We zouden met enkelen vanuit Loppem komen.
Is er ergens een plaats waar wij in het parcours kunnen rijden, zodat we bij het passeren van de start onze betaling kunnen doen?
Plaats reactie