26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Bergaf

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5029
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door madskatingcow »

Nog een pluim voor de bewaakte fietsenstalling vergeten, bij deze :wink:
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Beny »

Met geen enkele TT in Limburg of Vlaams-Brabant, én het lenteweer, te verwachten dat hier veel volk zou zijn.
Daarom zijn we vandaag wat later vertrokken rond 10h00.
Voor ons was de tocht prima afgepijld, we zijn 1 keer kort verkeerd gereden (aan een voetbalveld in deel 1 waar je bij afslaan direct nogmaals links moest langs het veld).
Bevoorrading was OK (2 soorten fruit, 2 soorten koeken, sportvoeding, 2 soorten koude drank + soep).
In deel 2 enkel op het vliegveld was wat samentroeping.
Prima tocht =D>
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door DDT-STAS »

Ook wij zijn (zeer) tevreden terug naar huis gereden :-D
Vertrokken om 8u in wat drukte maar (ook) nergens fout gereden en super genoten van deze TT
dikke (o) (o) (o) a d organisatie.
Was onze 5e deelname op rij en dit was (naar ons gevoel) één van de beste.
tot de volgende!
Mountainbiker1
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 15:48
Rijdt met: Trek 8000

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Mountainbiker1 »

Prachtige toertocht! Enige puntje van kritiek is voor mij de karige bevoorrading. Maar dat kon de pret zéker niet drukken. De vele singletracks en technische stukjes maakten dit ruimschoots goed. Af en toe een beetje filerijden, maar als je daar niet tegen kan moet je geen toertocht rijden vind ik. Bepijling was voor mij oké. Slechts 1 keer kort verkeerd gereden, maar dit kwam eerder door de laagstaande zon. Het was mijn eerste keer hier, maar zeker niet de laatste. Dikke pluim aan de organisatie!
Fideel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 okt 2019 07:10

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Fideel »

Leuke rit waar het maximum uit deze streek word gehaald denk ik. Bevoorrading en bepijling waren in orde voor me. Nergens verkeerd gereden. Wel zou ik wat extra volk voorzien aan het inschrijven. Ruim 20 minuten aangeschoven. Heb er verschillende zien vertrekken zonder in te schrijven.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Cokeman »

Deze ochtend ook afgezakt naar de Kempen. Na een kwartiertje aanschuiven bij de inschrijving vertrokken. Genoten van deze tocht. Veel draaien en keren met hier en daar toch wat fun-stukjes. Km's begonnen op het eind toch in de benen te kruipen :oops:
Tip : bij de afspuitstand wat pallets voorzien om droge voeten te houden :wink:
harley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 21:53
Rijdt met: driewieler

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door harley »

Wij van Liever Bergaf , willen alle 1808 deelnemers van harte bedanken voor jullie deelname aan onze toertocht . De commentaar die wij hier gelezen hebben of die we gehoord hebben gaan wij zeker meenemen naar onze volgende toertochten om deze te verbeteren . En hopen jullie volgend jaar allemaal terug te zien op 24 januari 2021 voor onze 27ste toertocht .
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Donkey@base.be »

Over het gedeelte op het vliegveld lopen de meningen een beetje uiteen. Sommigen vinden het daar iets te langdradig, anderen vinden dat top. Zoiets valt moeilijk uit te sluiten. Het is in elk geval over bijna heel de lengte slechtlopend. Als je dat niet beseft kan ik er in komen dat je gewoon vermoeid geraakt en je snakt naar beter lopende weggetjes. Ikzelf heb al een 10tal keren op die weggetjes gereden en weet wat je daar mag verwachten. Dat scheelt wel in de beoordeling. Voor mij moet er daar aan dat parcours niks veranderen , het is wat het is en je past een beetje je snelheid aan naargelang de omstandigheden. Ik heb mijn gemiddelde niet gecheckt maar ik denk dat het zeker beneden de 17 km is gebleven. Want na dat vliegveld liep het wel beter maar was het beste er wel af. Dat zijn voor mij de charmes van het mtb-en : je sportief amuseren, niet snel opgeven en zo diep mogelijk gaan. Ik zag dat sommigen deze tocht in hun top 3 hebben gezet : voor mij zit het ook bij de toppers van het jaar.
Gebruikersavatar
Palmo
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: di 11 jun 2002 02:00
Rijdt met: TREK Superfly 5 2017

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Palmo »

Echt een waar paradijs van singletracks ! =D>
Ik heb me geweldig geamuseerd.....
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door spetser »

Ik rijd wekelijks toertochten, goed voor dik 2000 km bikeplezier, dus daar zal het niet aan liggen denk ik he. En als er op datzelfde punt maar liefst 20 à 30 tal bikers niet de juiste weg nemen zal het ook niet aan mij alleen liggen. Waren trouwens bikers van verschillende clubs. Al was dat maar een klein stukje dat we omreden. nog geen km denk ik. En btw ik heb me wel geamuseerd hoor.
madskatingcow schreef:
spetser schreef:al was dit voor mij persoonlijk wel de zwakste toertocht die ik gereden heb dit seizoen. De afpijling was ook aan de zwakke kant.
Nogal kort door de bocht vind ik. Misschien een mening van iemand met een gebrek aan ervaring ivm toertochten? Je moet natuurlijk je ogen goed openhouden en focusen, niet zomaar blindelings je voorliggers volgen. Wij hebben geen enkele afslag gemist, goed voor 45.6km / 120hm.
spetser schreef:Het aantal splitsingen was er ook wel wat over, denk dat je met 15 à 20 misschien wel niet toekwam. Het werd op den duur onoverzichtelijk. Ook door het filerijden dikwijls van de fiets gemoeten door de iets mindere bikers maar dit maakt me persoonlijk niet veel uit, zij mogen ook hun hobby uitoefenen maar dit kwam misschien wel doordat het stuk aan het vliegveld wat langdradig werd en dan heuveltjes op en af wordt voor velen op den duur te zwaar.
Ik heb is vergeleken met bijvoorbeeld het parcours van 2016, wij konden het parcours 2020 meer dan smaken. Zat goed in elkaar, redelijk vlotte flow. Echt 'filerijden' moesten we niet doen, wel vaak allemaal achter elkaar. Misschien had je de pech achter enkele mindere goden te rijden. Op de langere rechte aanloopstukken en waar je voorbij kan moet je ook wat anticiperen. Zo zorgen we er voor dat we voor het indraaien van de singletracks vooraan het peloton komen, maar je moet natuurlijk de power hebben. Is het wat technischer (zoals de heuveltjes op het militaire domein, waar deze vroeger nog deel uitmaakten van de cyclocross wedstrijden die er gereden werden) laten we voldoende plaats op onze voorliggers om niet constant te voet te staan of meegesleurd te worden in een val.

De soep aan de bevoorrading was niet te drinken, véél te geconcentreerd en bijgevolg ook te zout. Heb mijn beker teruggeven en de dame voorgesteld om zelf is te proeven.

Qua ondergrond was het 10/10, zelden zo goed rond deze tijd van het jaar. Nadien nog enkele consumpties en naar huis :drunk:
Plaats reactie