26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Bergaf

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
harley
Mountainbiker
Berichten: 119
Lid geworden op: ma 14 dec 2009 21:53
Rijdt met: driewieler

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door harley »

Wij van Liever Bergaf zijn klaar om jullie morgen te ontvangen , het parcour ligt er tip top bij ,alles staat klaar ,....... .

PS op uitdrukkelijke vraag van de privé eigenaars, willen we jullie vragen om nadien NIET op de privé stukken te komen, dit om onze toertocht van 2021 niet in het gedrang te brengen
Dannes xc
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 04 aug 2004 20:38
Rijdt met: SS

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Dannes xc »

In de straat kruisweg gsm met paspoort en andere kaarten gevonden. Heb ze in de kantine bij de inrichters afgegeven.
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door spetser »

Vandaag ook afgezakt naar Wechelderzande voor deze toertocht. Eerst en vooral een dikke pluim voor de organisatie. Ik denk dat er wel dik 2000 bikers aanwezig waren al was dit voor mij persoonlijk wel de zwakste toertocht die ik gereden heb dit seizoen. De afpijling was ook aan de zwakke kant. Heb veel bikers horen zeggen dat ze verkeerd zijn gereden en dan vooral de grindpad richting salphen (denk ik). Ook daar was ik verkeerd gereden en ook volgens mij in het begin aan de bruggen van de snelweg. Aan de bevoorrading had ik slechts een 17tal kms op de teller om af te klokken op 44 kms. Bevoorrading was niet veel soeps naar mijn mening al kom je natuurlijk niet om je buik vol te eten. Het aantal splitsingen was er ook wel wat over, denk dat je met 15 à 20 misschien wel niet toekwam. Het werd op den duur onoverzichtelijk. Ook door het filerijden dikwijls van de fiets gemoeten door de iets mindere bikers maar dit maakt me persoonlijk niet veel uit, zij mogen ook hun hobby uitoefenen maar dit kwam misschien wel doordat het stuk aan het vliegveld wat langdradig werd en dan heuveltjes op en af wordt voor velen op den duur te zwaar.
Het zijn maar puntjes van kritiek waar jullie misschien volgende editie iet mee zijn. Ook op een aantal stukken aan vliegveld zagemeel gestrooid en dan een aantal stukken weer niet. Maar ik heb me zeker goed geamuseerd en daar draait het toch om. Door de enorme drukte direkt terug naar huis gereden.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Donkey@base.be »

Heb de 28 gereden en op het vliegveld was de bepijling inderdaad niet helemaal in orde. Maar op zulk parcours is dat niet evident. Veel draaien en keren op bijna onzichtbare vaste paadjes is helemaal niet gemakkelijk om uit te pijlen. Ben een 2tal keren verkeerd gereden. Het zaagsel was hier en daar eerder verwarrend. Maar heb er niettegenstaande dat toch van genoten. Bedankt aan alle medewerkers. Zeker tot volgend jaar. Voor mij was het vliegveld weer een belevenis die je maar 1 maal op een jaar voor de wielen krijgt.
Rombo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 26 okt 2007 14:35
Rijdt met: Radon ZR Race 29 (2013)

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door Rombo »

Leuke tocht, vooral het stuk na de bevoorrading.
Persoonlijk geen problemen gehad met de bepijling, nergens fout gereden.
beaver82
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 nov 2012 16:26
Rijdt met: 2015 Trek Superfly8

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door beaver82 »

Vandaag met de zoon en vrouw afgezakt naar het verre Wechelderzande en genoten van elke meter. Het was druk en de bepijling was soms door het draaien en keren een beetje verwarrend, maar hoe je een teveel aan singletracks kan hebben begrijp ik niet. En aangezien er veel collega-bikers op de blommerschotsebaan naar rechts draaiden voor nog een portie vliegveld denk ik dat zij dit ook beamen.
Bij mij staat deze in de top 3 van dit jaar maar ik rijd dan ook geen mtb-wereldbekermanches. Tot volgend jaar Liever Bergaf
Gebruikersavatar
CE_
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 08 dec 2013 15:41
Rijdt met: Scott Spark rc

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door CE_ »

Toptocht =D> !! Single tracks waren super! Geen problemen gehad met de pijlen of te veel bikers (daarom vertrek je om 10.30u :-D )
Ik heb de bevoorrading 2x gedaan op de 45km, 1tje was mss wat weinig geweest zonder extra gelletje 8) , wil er gerust volgend jaar een paar € meer voor betalen ..
marsellus_2000
Mountainbiker
Berichten: 62
Lid geworden op: do 10 jan 2019 11:23
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door marsellus_2000 »

Vandaag om 8u vertrokken voor de lange afstand, en uit pure goesting achteraf nog eens de 28km erbij gedaan. Door vroege start amper volk gezien bij eerste passage, echt fantastische speeltuin met al die singletracks. Ondergrond lag er perfect bij, afpijling was ook dik in orde. Kudos aan de organisatie.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5027
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door madskatingcow »

spetser schreef:al was dit voor mij persoonlijk wel de zwakste toertocht die ik gereden heb dit seizoen. De afpijling was ook aan de zwakke kant.
Nogal kort door de bocht vind ik. Misschien een mening van iemand met een gebrek aan ervaring ivm toertochten? Je moet natuurlijk je ogen goed openhouden en focusen, niet zomaar blindelings je voorliggers volgen. Wij hebben geen enkele afslag gemist, goed voor 45.6km / 120hm.
spetser schreef:Het aantal splitsingen was er ook wel wat over, denk dat je met 15 à 20 misschien wel niet toekwam. Het werd op den duur onoverzichtelijk. Ook door het filerijden dikwijls van de fiets gemoeten door de iets mindere bikers maar dit maakt me persoonlijk niet veel uit, zij mogen ook hun hobby uitoefenen maar dit kwam misschien wel doordat het stuk aan het vliegveld wat langdradig werd en dan heuveltjes op en af wordt voor velen op den duur te zwaar.
Ik heb is vergeleken met bijvoorbeeld het parcours van 2016, wij konden het parcours 2020 meer dan smaken. Zat goed in elkaar, redelijk vlotte flow. Echt 'filerijden' moesten we niet doen, wel vaak allemaal achter elkaar. Misschien had je de pech achter enkele mindere goden te rijden. Op de langere rechte aanloopstukken en waar je voorbij kan moet je ook wat anticiperen. Zo zorgen we er voor dat we voor het indraaien van de singletracks vooraan het peloton komen, maar je moet natuurlijk de power hebben. Is het wat technischer (zoals de heuveltjes op het militaire domein, waar deze vroeger nog deel uitmaakten van de cyclocross wedstrijden die er gereden werden) laten we voldoende plaats op onze voorliggers om niet constant te voet te staan of meegesleurd te worden in een val.

De soep aan de bevoorrading was niet te drinken, véél te geconcentreerd en bijgevolg ook te zout. Heb mijn beker teruggeven en de dame voorgesteld om zelf is te proeven.

Qua ondergrond was het 10/10, zelden zo goed rond deze tijd van het jaar. Nadien nog enkele consumpties en naar huis :drunk:
Gebruikersavatar
WTC VOSSENBERG
Mountainbiker
Berichten: 241
Lid geworden op: za 10 mar 2012 13:10
Rijdt met: Mountainbike
Contacteer:

Re: 26.01.2020 - Wechelderzande - 26e VTT MTB Club Liever Be

Bericht door WTC VOSSENBERG »

Voor ons tip top in orde , ook nooit verkeerd gereden dus goed afgepijld.
Bevoorrading ook in orde .
Aangezien er veel volk was , toptocht v.d. streek =D>

Doe zo voort , zijn er volgend jaar terug bij
Plaats reactie