29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Traxer »

Ieder jaar weer top. Tot subiet ! :bounce:
TpieD
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 25 jul 2017 23:36

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door TpieD »

Prachtige rit! Na Bredene - een paar weken geleden - opnieuw afgezakt naar de kust. En het stelde niet teleur. Naar mijn gevoel was er ook ontzettend veel volk. Een leuke, afwisselende rit met een paar mooie en leuke technische stroken. Als je van "de Vlaanders" komt, blijft het wel verschieten: het tempo ligt bij dit soort ritten een pak lager.

Ik overweeg al een poos om mijn (oude 26") mtb weg te doen en mijn MTB-ritten exclusief met de crossfiets te doen. Met een bang hartje en 33 mm bandjes stond ik aan de start. Toegegeven, het was aan de krappe kant en ik kon zeker niet alles doorspartelen wat ik wilde, maar ik heb er wel ontzettend van genoten (en ik stond heus niet vaker te voet dan andere rijders). Op een technische zandstrook zelfs voorbijgestoken door iemand met dezelfde fiets als ik - én die vloog echt door het zand =D> De fiets kan het in sé dus :-D
brouckie
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 20 dec 2014 17:43
Rijdt met: Trek

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door brouckie »

Elk jaar hetzelfde liedje. Van die wannabe profs die denken dat ze niet moeten wachten als er ergens een opstopping is. 5 meter verder zie je ze dan in het decor liggen en fiets heel de meute hen weer voorbij. Karma... :lol:
Doet uiteraard niets af van de organisatie. Top parcours, twee mooie bevoorradingen en het weer zat ook nog eens mee. Graag tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door dirty »

Volgens organisatoren 1925 deelnemers , goede bepijling en top bevoorradingen ,leuke technische stukjes waar je meestal wel wat geduld moest hebben maar dat hoort er bij deze tijd van het jaar en met het prachtige weer van vandaag .

Wij waren aanwezig met 16 muddevils in De Haan en een tijdje samen gereden met de wacky's , bedankt wacky's we zaten uit de wind :-D .

Zeevogels bedankt en tot volgend jaar in De Haan op de 20é December 2020 heb ik vernomen =D>
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Luhmann »

Zoals hierboven. Top strand rit. Elk hoekje rond het zeepreventoriom gezien. Zit elk jaar toch precies iets anders in. Prima bevoorradingen. Hier en daar beetje vertraging bij een moeilijk stuk. Maar de mevrouw voor mij uit kafferen omdat ze naar boven wandelde maakt je geen topper maar een lul.
Gebruikersavatar
Traxer
Kerstman
Berichten: 1450
Lid geworden op: vr 17 dec 2004 14:14
Rijdt met: wielke vanvoor, wielke vanachter
Contacteer:

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Traxer »

Luhmann schreef:Zoals hierboven. Top strand rit. Elk hoekje rond het zeepreventoriom gezien. Zit elk jaar toch precies iets anders in. Prima bevoorradingen. Hier en daar beetje vertraging bij een moeilijk stuk. Maar de mevrouw voor mij uit kafferen omdat ze naar boven wandelde maakt je geen topper maar een lul.
Ach, geduld is niet iedereen gegeven. Rij door waar je kan maar hou vooral rekening met de (beginnende) medebiker en vooral ook met de kinderen en medebikerinnen =D> Mooi dat de sport zo breed gaat. Respect voor alles!
Wat de rit betreft: =D> =D> =D> =D> Ongelooflijk dat ze ieder jaar nog iets nieuws weten te presenteren. Bravo. =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
Herder Alex²
Mountainbiker
Berichten: 952
Lid geworden op: za 02 jun 2007 18:56
Rijdt met: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Herder Alex² »

Paar weken geleden na de VTT Bredene vond ik de passage rond de vuurtoren in Oostende geen meerwaarde meer, maar nu weer wél =D> Bravo voor het knappe parcours ! Ook het zeepreventorium was top =D> Alsook bedankt aan de vele seingevers!
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 206
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Brede Boskanter »

Deze morgen hier ook aan de start in het gezelschap van 24 andere boskantrijders . Zoals hierboven al vermeld een echte toprit , parcours , bevoorradingen , locatie , afspuit , douches , apres , seingevers , weer . Fantastische afsluiter van 2019 . Dikke merci aan de organisatoren en hopelijk tot volgend jaar .
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door KrulControl »

- Top-parcours
- Goeie bevoorrading
- en zelfs met zoveel volk ging het vooruit bij de afspuitstand

volgend jaar vertrek ik wel wat vroeger of later ... nu rond 9h vertrokken ... en vrij geregeld in file gestaan voor sommige stroken.


Aan die Wacky's, bedankt om die mud-devils uit de wind te zetten, zo konden die mud-devils mij af en toe uit de wind zetten 8)
Gebruikersavatar
davy
Mountainbiker
Berichten: 595
Lid geworden op: ma 12 aug 2002 02:00
Rijdt met: Scott spark RC

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door davy »

Toch wel duidelijk dat hier veel werk gestoken werd om een verrassend en leuk parcours aan te bieden. Vond gans de tocht top met als climax de eenmalig en speciaal aangelegde singletrac aan het zeepreventorium. Ook stuk rond Ford Napoleon met oa steile klim was top. Stuk op strand van Oostende naar De Haan was wel een stuk die de benen deden leeglopen maar lukte wel en liever dat dan de polders in. Slimme keuzes van de parcoursbouwers. Merci aan de talrijke seingevers ook. Zag ook grote groep jeugd onder begeleiding. Wel tof dat ook daar plaats voor is. Volgend jaar graag terug present.
Plaats reactie