29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Single Tracker »

Een sublieme rit in eigen provincie! Vooral de eerste 30 km waren van een ontzettend hoog niveau. Het parcours is ieder jaar anders en ook dit jaar zaten er heel wat nieuwigheden in. Dit typeert een organisatie met veel ambitie en een groot hart voor onze geliefde sport.

Ik ben vertrokken met 2 MDF'ers rond 11u. Geen last gehad van file, maar wel wat problemen gehad toen we de laatste strandpassage van +/- 7,5 km moesten afwerken. Toen was het haast niet meer te doen om op het strand te rijden. Om een lange wandeltocht te vermijden, zijn we dan via de dijk terug gekeerd. Toen de dijk eindigde, was het wel een hele zoektocht om terug op het parcours te geraken. Uiteindelijk zijn we dan naar de splitsing 25/45 km gereden en van daaruit de 25 km gevolgd.

Misschien volgend jaar voor de late starters een omleiding uitpijlen die niet via het strand gaat?
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door sofeurken »

hier gisteren na enkele jaren overgeslagen te hebben ook nog es gereden.de tocht is er ferm op vooruit gegaan buiten enkele jaren geleden!top tochtje,duidelijk veel werk in gestoken.bevoorr en accomodatie een voltreffer!zelf leuke tocht gehad met 2 "de mey" bikers.t vrouwken vond hem toch lastiger dan middelkerke een paar weken geleden,voor mijn part zijn het toch wel 2 redelijk verschillende tochten hoewel ze alletwee door de duinen gaan.we hebben ons geamuseerd,tevreden huiswaarts :-D
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door spiermassa »

Single Tracker schreef:Een sublieme rit in eigen provincie! Vooral de eerste 30 km waren van een ontzettend hoog niveau. Het parcours is ieder jaar anders en ook dit jaar zaten er heel wat nieuwigheden in. Dit typeert een organisatie met veel ambitie en een groot hart voor onze geliefde sport.

Ik ben vertrokken met 2 MDF'ers rond 11u. Geen last gehad van file, maar wel wat problemen gehad toen we de laatste strandpassage van +/- 7,5 km moesten afwerken. Toen was het haast niet meer te doen om op het strand te rijden. Om een lange wandeltocht te vermijden, zijn we dan via de dijk terug gekeerd. Toen de dijk eindigde, was het wel een hele zoektocht om terug op het parcours te geraken. Uiteindelijk zijn we dan naar de splitsing 25/45 km gereden en van daaruit de 25 km gevolgd.

Misschien volgend jaar voor de late starters een omleiding uitpijlen die niet via het strand gaat?
fatbike rulles……..grapken ee…..het lukt maar is ook wel lastig in da mulle zand
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door spiermassa »

over de tocht zelf :bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: =D> :bounce: en wauw de nieuwe stukken.kon de laatste rit van het jaar niet beter hebben.maar ,en hier al dikwijls vermeld.....die wanne be coureurs.ook geen respect voor de vele wandelaars in het drukke centrum van de haan.Eens gestopt voor een sukkelende voorganger en dien achter ik reageerde 'mo how en dan nog met zulken bike (fatbike)....kheb hem toen gevraagd of ik meschien erover moest rijden over de gevallen biker.ook weer zwerfvuil ,lege aquarius zien liggen.Tja dan zijn ze verwonderd dat het jaar erop veel minder mag.
soit dit heeft niets met deze prachtige organisatie te maken ...…proficiat aan alle medewerkers
BeachyBoy
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 10 dec 2011 19:45
Rijdt met: Scott mud, Cube beach

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door BeachyBoy »

Bedankt aan de net geen 2000 geregistreerde deelnemers.
Bedankt aan de instanties (Gemeentes De Haan, Bredene, Oostende, ANB, MDK, Duneroze, … en in het bijzonder het Zeepreventorium) die de (nieuwe) parcours(delen) mogelijk hebben gemaakt.
Alle sponsors, ondersteunende organisaties die o.a. de bevoorrading, inschrijving, après, … mogelijk maakten, eveneens bedankt.
In het bijzonder merci aan de grote aantal vrijwilligers en helpende handen die deze organisatie gebracht hebben tot een mooie afsluiter van het mtb-jaar!

We nemen, zoals steeds, jullie positieve commentaar en input mee naar de editie van 20 december 2020.

Alvast een gezond en sportief 2020 gewenst en tot de volgende!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Fitzy »

Prachtig TT, maar zonder een bewaakt Bikepark in deze tijd kan echt niet !
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door Gino_mtb »

Vorige zondag ook deze tocht gereden.
Dit is echt een topritje hé. Ik heb wel het gedeelte nr Oostende niet gereden. Zo vermeed ik het saaiste stuk denk ik naar Oostende en dan die lange strandstrook terug.
Ik heb aan Vosseslag afgeslaan, dus in feite de kleine tocht gedaan , en dan nog eens gestart en de kleine toer opnieuw gedaan.
In Wenduine wel ook afgeslaan nr de bevoorrading (strandstuk nr Blankenberge en terug geskipt) en dan terug tot aan Vosseslag en tot a/d aankomst.
Zo al de beste stukken 2 keer gehad. Heel goede bevoorrading, goede bepijling, idd ook thx a/d seingevers, is ook een echte meerwaarde, en leuken apres .
Was topafsluiter van mijn MTB-jaar.
@ Fitzy: bewaakte fietsstalling vind ik niet noodzakelijk. Ik doe altijd zelf mijn slot mee en hang die aan een nadar. Als ik dan de rit gereden heb sluit ik mijn fiets zelf met dat slot.
gr
thompson83
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 27 feb 2020 21:31

Re: 29.12.2019 - De Haan - Sylvester VTT

Bericht door thompson83 »

vandaag mijn prijs gekregen van de Sylvester VTT. 116€ voor het fout parkeren. 2 maand na datum. bedankt aan de gemeente de Haan. stond geparkeerd op grasperk in Populierenlaan met 1 wiel op voetpad. er stonden meerdere wagens in de rij. nog mensen die hun prijs al bekomen hebben?
Plaats reactie