15.12.2019 - Arendonk - Deltabikers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

15.12.2019 - Arendonk - Deltabikers

Bericht door lucvandeuren »

Op zondag 15 december aanstaande organiseren de Deltabikers uit Arendonk hun laatste toertocht in december.

Wat hebben we voor onze 10e editie te bieden :
*een parcours met extra veel singletracks, afgewisseld met dreven en af en toe een stukje verharde weg
*seingevers op alle gevaarlijke oversteekplaatsen
*uitgebreide bevoorrading met fruit, koeken, boterhammen met choco en huisgemaakte soep
*ruime parkeergelegenheid
*douches, afspuitstand, bewaakte fietsstalling ...

De afstanden zijn :
28 km -> 1 bevoorrading na +/- 15 km
55 km -> 1 bevoorrading na +/- 26 km

Een tussenafstand van ongeveer 43 km is mogelijk door het eerste deel van de 28 km te rijden en na de bevoorrading de 55 km te volgen.
Let wel dat de bevoorrading al na 15 km komt !

Vertrektijd :
tussen 08.00 uur en 10.30 uur

Vertrekplaats :
Bemdhal - Diepenbeemd 14 - 2370 Arendonk

Deelnameprijs :
* 4 euro voor leden VWB / NTFU
* 6 euro voor niet-leden
* gratis voor kinderen geboren in 2005 of later

Na de fysieke inspanning kan je nog ontspannen in onze gezellige after-bike.
Aan de innerlijke mens is ook gedacht, iedere deelnemer krijgt een gratis snack

->->->->Tot zondag 15 december 2019 <-<-<-
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door Donkey@base.be »

Bedankt voor de info over de tussenafstand 43km. Naargelang het weer zal ik die rijden. Vorig jaar had het 's nachts nog gesneeuwd en was 28km ruim voldoende. Deze keer is het dus afwachten.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door Donkey@base.be »

klopt de volgende berekening :
voor de pauze de 55km rijden geeft 26km
na de pauze de 28 km rijden is 13 km tot de aankomst.
Samen geeft dit 39km.
Moet ik twijfelen aan mijn rekenkundige capaciteiten ? Naargelang de weersomstandigheden zou dit nog een keuze kunnen zijn .
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door lucvandeuren »

Donkey@base.be schreef:klopt de volgende berekening :
voor de pauze de 55km rijden geeft 26km
na de pauze de 28 km rijden is 13 km tot de aankomst.
Samen geeft dit 39km.
Moet ik twijfelen aan mijn rekenkundige capaciteiten ? Naargelang de weersomstandigheden zou dit nog een keuze kunnen zijn .
Beste donkey@base.be" onclick="window.open(this.href);return false;" deze berekening klopt ongeveer wel. Eerlijkheidshalve moeten we meegeven dat de 28 km na de bevoorrading voor zowat 50 % over
verharde wegen gaat. Daarom ook dat we een tussenafstand van +/- 43 km aanbieden waarin we het eerste deel van de 28 km rijden en daarna het tweede deel van de 56 km.
Dit betekent meer bos en minder harde weg. Tot zondag.
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door lucvandeuren »

Graag geven we nog een update van het parcours. Door de vele regenval van de voorbije dagen hebben we vandaag besloten om op 3 plaatsen het parcours aan te passen.
Dit betekent dat er iets meer verharde weg in zit maar het aantal kilometers blijft ongeveer dezelfde.
Over het algemeen is de tocht nog goed berijdbaar. Uiteraard is er her en der een vettig stukje maar daar is op een vlotte manier langs te rijden.
We hebben een uitgebreide afspuitstand ter beschikking en we kunnen ook deftige douches aanbieden voor dames en heren.
Laat U dus niet afschrikken en kom genieten van onze toertocht. De zon zal ook van de partij zijn !!
Tot morgen.
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door Jef Dries »

Luc,
weer enkele jaren geleden dat ik de tocht reed. Kan ik aan Spartelvijver op het parcours? Of op dat fietspad van de Lusthoven nabij Hoge vijvers? Of is tocht veel veranderd vgl met vroeger?
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door lucvandeuren »

Jef Dries schreef:Luc,
weer enkele jaren geleden dat ik de tocht reed. Kan ik aan Spartelvijver op het parcours? Of op dat fietspad van de Lusthoven nabij Hoge vijvers? Of is tocht veel veranderd vgl met vroeger?
Jef, aan Spartelvijver komen we dit jaar niet. Vanuit Ravels/Weelde rij je best over de grote baan richting Arendonk. Net voorbij de staatsbossen ga je links af (asfaltweg) en kom je op het vaste parcours van Ravels. Van daaruit is afgepijld richting Talander. De bevoorrading is aan Wouwershoeve (Talander), dit is voor jullie al na een kilometer of drie op het parcours hou hier dus wel rekening mee. Daarna is het nog een goeie 25 km tot aan het vertrek/aankomst. Tot morgen ... en breng vooral de zon mee !! :-D :-D
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door Jef Dries »

Net naast staatsbossen is zandweg. Maar wat verder de asfaltbaan richting talander en kruisberghoeve veronderstel ik, en dan zoeken naar gele verbinding blosoroutes arendonk en ravels. Komt goed, merci!
Gebruikersavatar
Jef Dries
Mountainbiker
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 12 mar 2007 22:57
Rijdt met: Merida

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door Jef Dries »

Het was nt de derde zoals ik dacht maar de tweede weg na staatsbossen. Goe gezien in ieder geval en voor half 12 al thuis vd grote toer, perfect.
Ik had de zon bij Luc, maar dat heeft na de buien van gisteren ni veel geholpen.
Perfect afgepijld, seingevers,... Jammer dat je dit weer moest krijgen voor jullie laatste editie...
Gebruikersavatar
lucvandeuren
Mountainbiker
Berichten: 183
Lid geworden op: ma 10 jan 2005 20:00
Rijdt met: Stevens Manic - - Granville Fuse 650b

Re: 15-12-2019 Arendonk --- Deltabikers

Bericht door lucvandeuren »

We hebben gisteren na afloop van de toertocht nog een helm en een paar overschoenen gevonden. De rechtmatige eigenaar mag een pb sturen.

Oprechte dank aan de om en bij 600 deelnemers die ondanks de regen van de voorbije dagen toch de moeite hebben genomen om op onze laatste toertocht in december aanwezig te zijn. We organiseren nog wel een toertocht voor het goede doel op 10 mei 2020. Deze tocht is slechts 15 km lang en mag je zo vaak rijden als je maar wil. Na elk rondje is er bevoorrading. Meer nieuws volgt later.
Plaats reactie