07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Fitzy
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 13 dec 2009 19:27
Rijdt met: Cannondale Scalpel SE, Cannondale scalpel si, Giant Anthem Pro

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Fitzy »

Wacky's komen af !
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Witte79 »

Deze morgen om 8u30 gestart voor de grote toer.
Twas in orde.
Tot de volgende
Fab4ever
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 01 dec 2011 21:12
Rijdt met: Granville XC30

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Fab4ever »

Ik las hier al jaren de goede commentaren over deze tocht, en ben dit jaar (eindelijk) eens afgezakt naar Hertsberge vanuit Sint-Niklaas.
Alle commentaren klopten! Supergoed georganiseerde rit. Ondanks de massa starters toch nooit superdruk of in file moeten rijden (ben gestart om 9:45).
Ondanks de regen daagse voordien, was het moddergehalte heel beperkt. Bijgevolg achteraf ook geen nood gehad aan douche of emmers, en gewoon in de koerskledij weer in de auto naar huis.
Twee goede bevoorradingen én nog een boterham bij aankomst, meer moet dat niet zijn.
Een parcours met 80-85% offroad, dat vind je in mijn streek niet.
Als er dan toch nog iets zou kunnen verbeteren, dan misschien een beetje meer technische stukjes? Al ben ik daar zeker geen krak in, dat draaien en keren is wel leuk.
Laatst gewijzigd door Fab4ever op za 07 dec 2019 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Dace93 »

Toffe rit zoals elk jaar. Voor mij iets te druk en te veel oponthoud, maar dat weet je als je hier start :wink:.
Verder heel erg lekkere schuimpjes (snoep) op de bevoorrading :-D

Wel ingehaald door een raar tuig. Eén of andere elektrische brommer met pedalen.
Bochten nemen kan hij niet en oversteken doet hij door op een knopje te drukken en zonder trappen vooruit te schieten...
Hier duidelijk te zien op het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je 'het tuig' ook: " onclick="window.open(this.href);return false;
Mss ben ik de enige, maar zoiets vind ik niet thuishoren op een VTT. Heb niets tegen e-bikes, maar brommers zoals dit gaat me toch iets te ver.
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Witte79 »

Sorry maar dat vind ik ook erover.
Sebiet ne mtb met 125cc motor.
Zou diene mens ook strava hebben?!.
Gebruikersavatar
Scale
Kerstman
Berichten: 603
Lid geworden op: zo 09 jan 2005 18:46
Rijdt met: Scale 40 MTB - Zannata Cross Cx - Klein Beach Bike

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Scale »

Link van de foto's???
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Dace93 »

Scale schreef:Link van de foto's???
Als ik me niet vergis binnenkort op: http://www.fotodejonckheere.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door mrdepo »

Dace93 schreef:Toffe rit zoals elk jaar. Voor mij iets te druk en te veel oponthoud, maar dat weet je als je hier start :wink:.
Verder heel erg lekkere schuimpjes (snoep) op de bevoorrading :-D

Wel ingehaald door een raar tuig. Eén of andere elektrische brommer met pedalen.
Bochten nemen kan hij niet en oversteken doet hij door op een knopje te drukken en zonder trappen vooruit te schieten...
Hier duidelijk te zien op het filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je 'het tuig' ook: " onclick="window.open(this.href);return false;
Mss ben ik de enige, maar zoiets vind ik niet thuishoren op een VTT. Heb niets tegen e-bikes, maar brommers zoals dit gaat me toch iets te ver.
Dit is idd. geen mtb niet meer, hoort ook hier niet thuis!
Is allemaal goed zo lang er geen ongelukken gebeuren met anderen bij betrokken. Zal volgen mij ook niet onder de verzekering van de bond vallen.

Mvg Jürgen Depoorter
ttc-er
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 03 nov 2010 11:43
Rijdt met: Be one

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door ttc-er »

Eens te meer een dikke proficiat aan de organisatoren. Wat mij betreft is dit nog steeds de mooiste veldtoertocht van de beide Vlaanderens. Toch valt het mij op dat in die 20 jaar dat ik de tocht doe, er toch al heel veel bomen gesneuveld zijn in de bossen van Vlaanderen.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door sofeurken »

hier ook gereden met buurman kenneth.veel bos en veel "hert"haha.t lag er verrassend goed bij.vele singeltracks zijn in de loop der jaren gravelpaden geworden.niets aan te doen.was mooie tocht met goed weer en goeie bevoorr
Plaats reactie