07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pedaalstoemper
Mountainbiker
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 01 feb 2016 11:32
Rijdt met: Haibike Greed

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door pedaalstoemper »

Zeer mooie rit. Alles ok. MAAR 9 euro voor een foto ? Da's er toch wel over.
Gebruikersavatar
i-Mac
Kerstman
Berichten: 1336
Lid geworden op: za 01 mei 2004 12:37

Bericht door i-Mac »

pedaalstoemper schreef:Zeer mooie rit. Alles ok. MAAR 9 euro voor een foto ? Da's er toch wel over.
Als de foto's door een prof worden genomen, dan is het zelfs goedkoop. Vergeet niet dat die persoon daar uren zit om de foto's te nemen, en nadien nog eens uren nodig heeft om alle foto's te bekijken/bewerken/publiceren. Reken dan nog de aankoop van duur materiaal, en de som is rond.

Niet iedereen zal een foto kopen, dus moet je ergens met een prijs beginnen. Als je vergelijkt met sportograph, daar rekenen ze €6 per foto.
Superfan
Kerstman
Berichten: 734
Lid geworden op: ma 01 dec 2003 19:05

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Superfan »

pedaalstoemper schreef:Zeer mooie rit. Alles ok. MAAR 9 euro voor een foto ? Da's er toch wel over.
Sorry, dat is volledig buiten onze organisatie.
Die mensen komen al jaren bij ons om foto's te maken.... wij hebben geen vat op de prijs die zij vragen.
powermigie
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 23 nov 2012 16:06

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door powermigie »

Wat kan je over deze tocht nog zeggen... niks nieuws! Subliem parcours, was al blij om eens strookje asfalt te zien al was het maar om eens van mijn drank te kunnen nippen. sober maar zeer degelijk uitgepijld. Goeie en verzorgde bv. Ondanks het vele volk geen grote opstoppingen tegen gekomen, als dit toch gebeurde, netjes gewacht om voorbij te steken, zoals het hoort. Wat mij wel stoort zijn de mannen die nog altijd denken dat een helm 1 of andere zware ziekte is waarmee je niet wil buiten komen ](*,) en verder wil ik ook nog die man met zijn elektrische brommer bedanken die me bijna aan 40km/h van de baan heeft geramd... voor de rest heb ik me rot geamuseerd tot 8 december 2020. Groeten uit Aartrijke (berg en dal)
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Gino_mtb »

Zaterdag ook deze tocht gereden, bij aankomst nog eens de kleine lus van 11 extra gereden en zo met 58 km binnengebold.
Dit is echt een supertoffe rit, bos, bos en nog eens bos, van de ene wegel naar de andere, enkele mooie singletracks, héél goede bevoorradingen, bepijling ok,achteraf ne lekkere boterham met een vers soepje ... meer moet dat niet zijn.
Het klopt inderdaad dat er weinig druk op het water zat bij de afspuitstand.

Waar ik me wel aan erger, maar dit is niet enkel in deze rit, zijn die elektrische mtb's die je zitten op te jagen in de singletracks, en al van ver roepen :" JA", willen ze zeggen : gart , aan de kant ... Mijn kloten, als ik moet file rijden dan zij ook !!! Ze werken enkel maar op de zenuwen van de sportieve mtb'kers die wel nog willen stampen op een pedaal !.
Als ze een snelheidsrace willen houden dat ze dan op de baan gaan rijden.

Maar zoals hierboven al gezegd, dit is echt een superleuke tocht, dit verveelt nooit! See you next year!
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door theguy »

Den Bees schreef:Ik kom vanuit mechelen , dus is het niet prettig als je ongewassen nog een rit van 115 km moet afleggen in je auto , maar ik kom zeker af en zie wel wat ze te bieden hebben
meester biek schreef:Ik kom al jaren deze rit rijden om de Vlaamse Ardennen (die nu veel te nat liggen) te ruilen voor de bossen van Vlaanderen. Rit is top, en (ik weet het, moet maar half zo ver rijden met de auto als jij, maar toch) er is geen 3 sterrendouche (zelfs geen) maar je hebt zoals reeds bschreven in één van de vorige posts een warme tent met een 'bassinske' warm water. Da lukte in den tijd van Roger, en nu ook nog.
Maar, toegegeven, de rit is leuker dan den afwas.

Veronderstel dat je 't laatste stuk weer kan bissen, zo kwam ik vorig jaar toch aan 56 km, de verplaatsing meer dan waard.
Tot morgen.
...en ik ben zondag speciaal uit Brugge naar Kluisbergen afgezakt i.p.v. zaterdag naar Hertsberge om te spelen in het slijk op de hellingen van de Vlaamse Ardennen omdat mijn vorige rit (Sint-Joris met ook wat vlaamse bossen) wat minder spek voor mijn bek was. Ik blijf erbij dat mtb geen cyclocross is maar elk diertje zn pleziertje en meer dan 3000 (!) deelnemers geven me ongelijk dus mss vlgd jaar toch eens proberen.
Gebruikersavatar
profi
Mountainbiker
Berichten: 818
Lid geworden op: wo 03 nov 2004 16:43
Rijdt met: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door profi »

theguy schreef:
Den Bees schreef:Ik kom vanuit mechelen , dus is het niet prettig als je ongewassen nog een rit van 115 km moet afleggen in je auto , maar ik kom zeker af en zie wel wat ze te bieden hebben
meester biek schreef:Ik kom al jaren deze rit rijden om de Vlaamse Ardennen (die nu veel te nat liggen) te ruilen voor de bossen van Vlaanderen. Rit is top, en (ik weet het, moet maar half zo ver rijden met de auto als jij, maar toch) er is geen 3 sterrendouche (zelfs geen) maar je hebt zoals reeds bschreven in één van de vorige posts een warme tent met een 'bassinske' warm water. Da lukte in den tijd van Roger, en nu ook nog.
Maar, toegegeven, de rit is leuker dan den afwas.

Veronderstel dat je 't laatste stuk weer kan bissen, zo kwam ik vorig jaar toch aan 56 km, de verplaatsing meer dan waard.
Tot morgen.
...en ik ben zondag speciaal uit Brugge naar Kluisbergen afgezakt i.p.v. zaterdag naar Hertsberge om te spelen in het slijk op de hellingen van de Vlaamse Ardennen omdat mijn vorige rit (Sint-Joris met ook wat vlaamse bossen) wat minder spek voor mijn bek was. Ik blijf erbij dat mtb geen cyclocross is maar elk diertje zn pleziertje en meer dan 3000 (!) deelnemers geven me ongelijk dus mss vlgd jaar toch eens proberen.
Sint Joris kan en mag je niet vergelijken met Hertsberge he ' , 2 totaal verschillende ritten die zelfs niet elkaars buurt komen. [-( :-D
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door Single Tracker »

Hertsberge is voor mij pure nostalgie. 25 jaar geleden was dit één van mijn eerste toertochten die ik reed in mijn toen nog jonge leven (8 jaar).

Toen al stond Hertsberge bekend als veruit de mooiste rit in onze streek, want er zaten bosrijke single-tracks in. Al de andere ritten in onze provincie bestonden uit een combinatie van boereslagen en road. Maar we waren niet meer gewend en vonden het geweldig om te ploeteren in het slijk.

Dit jaar kon ik er helaas niet bij zijn (verplichte bijscholing) en dan baal je natuurlijk wel.

Wat ik net bedenk: volgens mij is dit de toertocht met de meeste deelnemers in België? Of zouden er nog mountainbiketochten zijn die garant staan voor +3000 deelnemers? (bij mooi weer)
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 07.12.2019 - Hertsberge - 26e Bossen van Vlaanderen

Bericht door meester biek »

theguy schreef:
Den Bees schreef:Ik kom vanuit mechelen , dus is het niet prettig als je ongewassen nog een rit van 115 km moet afleggen in je auto , maar ik kom zeker af en zie wel wat ze te bieden hebben
meester biek schreef:Ik kom al jaren deze rit rijden om de Vlaamse Ardennen (die nu veel te nat liggen) te ruilen voor de bossen van Vlaanderen. Rit is top, en (ik weet het, moet maar half zo ver rijden met de auto als jij, maar toch) er is geen 3 sterrendouche (zelfs geen) maar je hebt zoals reeds bschreven in één van de vorige posts een warme tent met een 'bassinske' warm water. Da lukte in den tijd van Roger, en nu ook nog.
Maar, toegegeven, de rit is leuker dan den afwas.

Veronderstel dat je 't laatste stuk weer kan bissen, zo kwam ik vorig jaar toch aan 56 km, de verplaatsing meer dan waard.
Tot morgen.
...en ik ben zondag speciaal uit Brugge naar Kluisbergen afgezakt i.p.v. zaterdag naar Hertsberge om te spelen in het slijk op de hellingen van de Vlaamse Ardennen omdat mijn vorige rit (Sint-Joris met ook wat vlaamse bossen) wat minder spek voor mijn bek was. Ik blijf erbij dat mtb geen cyclocross is maar elk diertje zn pleziertje en meer dan 3000 (!) deelnemers geven me ongelijk dus mss vlgd jaar toch eens proberen.
Zo zie je maar dat we niet allemaal van hetzelfde gedacht moeten zijn é.
Ik woon op exact 5 km van de start van de toertocht in Kluisbergen, ben na de regenbui eens tot daar gereden en toen ik zag hoe de bikers eruitzagen ... Heb hem vele jaren gereden, maar in zo'n weer ... Veel respect voor hen die hem reden, toch liever Hertsberge voor mij, ieder z'n goesting zeker?
Plaats reactie