01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door bdc »

koppigaard schreef:Komende van Rijmenam...waar kan ik inpikken om vervolgens langs de inschrijving te passeren?
Dan zou ik naar Schiplaken rijden, daar kan je al een bevoorrading meepikken. Je doet dan eerst het domein te Hofstade, passeert langs de kassa, en dan kies je welke afstand naargelang er nog jus in de benen zit ;)
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door bdc »

Voor de mensen die benieuwd zijn naar de staat van het parcours: voorbije zondag het volledige parcours nog eens afgereden, en 4 stroken van +/-50m en 1 van +/- 200m lagen er toen al vettig bij. Door de vele regen gisteren en eergisteren zal dat uiteraard niet verbeterd zijn... De bepijling is gestart, morgen iets na de middag meer nieuws!

Het gaat wel niet meer regenen volgens mijn weerkundige informatiebronnen, dus het kan alleen maar beter worden.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door dirty »

Slechte stroken uitlaten is ook een oplossing deze bieden immers geen meerwaarde ,baggeren zijn de meeste regelmatige bikers immers beu en de sporadische bikers haken ook af als het wat te vettig is.
Dat is althans wat wij steeds meer opvangen her en der en dat zie je ook aan de deelnemers aantallen op de modder gevoelige tochten die steeds dalen.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door koppigaard »

Heb ook al lang geen probleem meer met enkele km's asfalt om materiaaldestructieve bagger te kunnen vermijden. Zolang de slinger on/off-road maar blijft doorslaan naar de tweede optie.
Gebruikersavatar
bdc
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 16:38
Rijdt met: Niner Jet 9 Carbon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door bdc »

dirty schreef:Slechte stroken uitlaten is ook een oplossing deze bieden immers geen meerwaarde ,baggeren zijn de meeste regelmatige bikers immers beu en de sporadische bikers haken ook af als het wat te vettig is.
Ik geef je volledig gelijk, daarom ook dat we het parcours 3x controleren - niet alleen om te zien of alle pijltjes er nog hangen, maar ook of het niet te vettig of te glad is.

Gisteren enkele kleine zaken aangepast, en zo de mogelijke baggerstroken er uit gehaald. Zonet met de controleurs van deze ochtend gesproken: het lag er behoorlijk goed bij. Gisteren en vandaag geen regen meer gevallen, en morgen blijft het ook droog maar wel koud.

Dus: warm aankleden en genieten van ons parcours! 8)

Hier enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door dirty »

Bedankt voor de info en succes !
The Muddevils vertrekken morgen om 08:30u aan de start :bounce:
rasmazzer
Mountainbiker
Berichten: 76
Lid geworden op: di 17 sep 2013 08:51

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door rasmazzer »

Merci voor de organisatie! Het was vettig maar al bij al nog wel goed te doen. Goed afgepijld en vooral veel seingevers.
Hofstade was weerom plezante afsluiter. Iemand door dat eerste mul zand geraakt aan de speeltuin? We waren daar allemaal wat aant sukkelen ;)
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door DDT-STAS »

ook wij hebben er weer van genoten :-D
..en ook niet door het eerste stuk zand (naar het water) geraakt #-o
Wel van het 'water' naar het verharde stuk (o) (het heeft er nog nooit zo goe bij gelegen :-D )
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door dirty »

Met 11 muddevils aan de start te Weerde .

Niet mijn parcours veel te vettig en soms ophopen van modder tussen je kader , dit is een beetje teveel van het vettige .
ofwel hou je er van of niet , bij ons was het de helft die het goed vonden en dat zal bij iedereen zowel zijn zeker [-(
Seingevers zijn top alsook bevoorradingen , de dijk stroken vind ik dan weer minder, teveel en steeds rechtdoor.
topper zoals altijd is het bloso domein in deze streek .

na de 2é bevoorrading was het verwarrend er stonden enkel bordjes van 30-40 km alhoewel de 50 en 58 ook langs daar reden #-o

Al bij al toch bedankt voor de organisatie en aan jullie vrijwilligers =D>
Gebruikersavatar
TLa
Mountainbiker
Berichten: 68
Lid geworden op: za 05 dec 2015 20:23
Rijdt met: Scott Metrix (->Scott Addict gravel)

Re: 01.12.2019 - Weerde - Dwars door d'Hel van Weit

Bericht door TLa »

rasmazzer schreef:Merci voor de organisatie! Het was vettig maar al bij al nog wel goed te doen. Goed afgepijld en vooral veel seingevers.
Hofstade was weerom plezante afsluiter. Iemand door dat eerste mul zand geraakt aan de speeltuin? We waren daar allemaal wat aant sukkelen ;)
Ik ben er niet door geraakt maar de kerel achter mij is er wel volledig door geraakt, erg straf.

Ik vond het weer de moeite, de dijk stukken doe ik graag (met een crosser gaat dat wel goed vooruit)

Het stukje van Mechelen terug richting Weerde was erg leuk, wel een geluk dat er een bordje stond om terug te schakelen want anders was ik niet boven geraakt 8)

In Hofstade voor de eerste keer heel het stuk singletrack volledig kunnen doorrijden zonder file.

Afpijling was weeral erg goed, nergens verkeerd gereden. Seingevers aan oversteekplaatsen zijn ook erg leuk, nergens wachten, gewoon doorvlammen (o)

Fietsje was serieus vuil, heeft even geduurd om terug proper te krijgen:
Afbeelding

Tot volgend jaar =D>
Plaats reactie