17.11.2019 - Wihéries - 11ème Logissim VTT des Eoliennes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

17.11.2019 - Wihéries - 11ème Logissim VTT des Eoliennes

Bericht door filiep72 »

11ème Logissim VTT des Eoliennes

Inscriptions de 8h00 à 10h30

Lieu: école communale de Wihéries Place du Jeu de Balle

Nombreux parkings

6 circuits VTT (familial à sportif)

Cicruits variés : champs, terrils, bois, forêts

10-20-30-40-50-60 km

P.A.F : de 1 à 6 €

Nombreux ravitaillements

Vestiaires avec douches

Parc à vélos gardé, bikewash

Buvette et foodtruck

Exposants

TOMBOLA GRATUITE !
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 17.11.2019 - Wihéries - 11ème Logissim VTT des Eolienne

Bericht door Single Tracker »

Iemand ervaring met deze rit?
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 17.11.2019 - Wihéries - 11ème Logissim VTT des Eolienne

Bericht door Single Tracker »

Met een stuk of 8 MDF'ers stonden we gisteren aan de start in Wihéries.

Op weg met de auto naar de start viel ons meteen op dat dit wel een atypische Waalse organisatie was. Alles was tot in de puntjes voorbereid. Al van 6 km voor Wihéries werd je via professionele full colour wegwijzers naar de startlocatie geleid. Eenmaal aangekomen werd je opnieuw via wegwijzers en talloze seingevers geleid naar één van de vele parkings.

De verbluffende organisatie vertaalde zich wel niet meteen in een dito parcours. De omloop begon eerder flauw met vooral boereslagen. Op ieder gevaarlijk punt stond wel een seingever, dat was wel echt top!

Het parcours werd wel gaandeweg beter met enkele leuke single-tracks en meerdere avontuurlijke rivierdoorsteken.

Na 18 kilometer volgde een eerste écht sportief orgasme: een voor mij onbekende terril die echt verbluffend mooi en zeer technisch was uitgetekend! Het fungehalte schoot meteen naar het zenith en het saaie begin was al bijna vergeten!

Niet veel later volgde opnieuw een zeer technische passage van bijna 6 km (!) over de terril 'Saint Antoine Vedette'. Dit was een speeltuin met alles er op en er aan. Hiervoor waren we naar Wihéries afgezakt, wauw!

Na een passage in het bos van Colfontaine (dat er zeer vettig bij lag) en het plaatselijke bois de Cocars sloten we de rit af met een korte passage over de terril van Wihéries.

Afgeklokt met 831 hoogtemeters op de 60 km.

Door het mindere begin kan ik deze rit niet als een echte toprit bestempelen.
Maar toch, ik heb er van genoten en bij leven en welzijn kom ik hier graag volgend jaar terug!
Plaats reactie