17.11.2019 - Orchies (Fra)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

17.11.2019 - Orchies (Fra)

Bericht door Eldi2 »

Heeft er iemand ervaring met deze tocht? Parcoursinfo zou welkom zijn. Ik overweeg deze of Wihéries, als het weer een beetje doenbaar is.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17/11 Orchies (F)

Bericht door filiep72 »

Moeilijk é. Wehéries boerenslagen denk ik, dan het grote bos (hopelijk geen regen meer dan deze week). Nog enkele terrils. Geen superrit denk ik maar altijd wel geestig é .

Orchies is een beetje van hetzelfde maar da's wel in het buitenland dus specialer :-) 
Met de terril van rieulay .
Ik wacht nog af wat mijn maten doen maar misschien wel orchies. 

Zondag drocourt gereden? 
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17/11 Orchies (F)

Bericht door filiep72 »

Le 17 novembre 2019, le CC Orchies organise une randonnée VTT:"l'Orchésienne".

Parcours de 15, 30, 40, 50 km entièrement fléchés et balisés

vers Forêt de Marchiennes, marais et terril de Rieulay

Départ libre de 7h30 à 10h30
rue A Poutrain, Orchies Inscriptions sur place à partir de 7h00: licenciés 4€, non licenciés 5€
Accueil, ravitos, lavage vélo efficace et rapide, sandwich boisson à l'arrivée, tombola … Contact : Christian THERON theronc@orange.fr Tél : 06 32 11 35 59 http://www.ccorchies.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 17/11 Orchies (F)

Bericht door Eldi2 »

filiep72 schreef:Moeilijk é. Wehéries boerenslagen denk ik, dan het grote bos (hopelijk geen regen meer dan deze week). Nog enkele terrils. Geen superrit denk ik maar altijd wel geestig é .

Orchies is een beetje van hetzelfde maar da's wel in het buitenland dus specialer :-) 
Met de terril van rieulay .
Ik wacht nog af wat mijn maten doen maar misschien wel orchies. 

Zondag drocourt gereden? 
Nope, na een korte wandelvakantie op een warm eiland en 2 weken inactiviteit heb ik gekozen voor 2 ritten dichterbij. Maar Drocourt staat genoteerd voor volgend jaar! Waarschijnlijk rij ik Orchies, is trouwens iets dichterbij voor mij.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 17.11.2019 - Orchies (Fra)

Bericht door Eldi2 »

Het werd dus Orchies: rond 10u15 begonnen aan de rit in een typisch Noord Frans dorp. Aan het zien van het aantal auto's waren onze verwachtingen groot. Na 6km was er al een blubberstrook waar geen ontkomen aan was. Mijn copain had op slag banden van dubbele dikte door de plakkende klei. Spatbordjes zijn niet altijd nuttig...Verder via boereslagen en grindpaden, met af en toe een smalle doorsteek, alles perfect berijdbaar. Nog even getwijfeld om de 40km te rijden, maar dan misten we de terril van Rieulay, en daarvoor waren we toch gekomen, niet? Deze steenkoolberg was best leuk maar niet overdreven technisch. Naar mijn gevoel kom er nog wat meer uit gehaald worden. Wel waren mensen van de organisatie aanwezig om je de juiste weg te tonen. Top! De rest van de rit terug de gebruikelijke boereslagen en een groot bos (Marchiennes). Daar werden enkel 2 rechte dreven aangedaan. Tweede bevoorrading was al opgedoekt, maar we waren erop voorzien. Ook aan de arrivée was alles bijna opgeruimd, maar een broodje en een drankje hebben we wel nog gekregen. Al bij al hebben we genoten van de 52km en het prachtige weer, maar we hadden toch iets meer verwacht. Degelijke wintertocht, maar geen supperrit. Misschien was Wihéries toch een betere keuze geweest...
Plaats reactie