11.11.2019 - Hoegaarden - Frans Claes Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

11.11.2019 - Hoegaarden - Frans Claes Classic

Bericht door roger »

Verbaasd mij dat er nog geen melding is van deze tocht,wordt enkel op GPS gereden

https://www.frans-claes.be/frans-claes-classic" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
TrailRider
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 15 jan 2008 12:47
Rijdt met: Trek Fuel EX 8

Re: 11/11 Frans Claes classic

Bericht door TrailRider »

Iemand ervaring met de routes hiervan?
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 11/11 Frans Claes classic

Bericht door dirkdierickx »

mooie tourtje in mijn eigen streek, er worden al niet veel mtb ritten georganiseerd hier, dus ik wou deze zeker niet missen.
parcours lag er nog redelijk bij eigenlijk, waar traktors gereden hadden was het natuurlijk een kapotgereden modderboel, maar op de andere stukken perfect.
lus 1 had wel veel weg, de tweede lus was veel mooier en meer offroad (mijn menig).
werkt eigenlijk perfect zo met de gps, zouden meer ritten moeten doen want pijltjes zijn toch niet altijd perfect. organisaties op de weg bieden 9 op 10 altijd gps bestanden aan.
had de indruk dat er toch nog een redelijk mooie opkomst was.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 11/11 Frans Claes classic

Bericht door roger »

Mooi toertje,modder viel mee,maar het was toch wel stoempen tegen de wind,ook vele stukken vals plat
waar je op kapot kon rijden.
Bij aankomst 1°gedeelte begon het te regenen,dan maar niet meer vertrokken voor 2°lus.
Dit systeem op gps vind ik wel top,alleen bij de start was het nogal verwarrend omdat beide lussen in dezelfde richting vertrekken.Enkele bordjes bij de start zouden dit probleem oplossen.

Eigenlijk zo een bevoorrading aan start vind ik een goed initiatief,zo kun je kiezen of je nog verder wil of niet.

Heb maar een opmerking,wat is het nut van op voorhand in te schrijven,kwam toe en moest dan een lange wachtrij men beurt afwachten om gewoon een bandje te krijgen.Ben dan maar vertrokken zonder bandje met papier op zak van inschrijving.
Leuk was ook dat strava segmentje,waar europees kampioen Lucas Malezseweski de beste tijd heeft gereden.In Melin even in zen wiel gezeten,amaai!!!

Alleszins bedankt,zal in de week het 2° gedeelte rijden,ja,dit zijn nu eenmaal de voordelen van op pensioen te zijn.
Plaats reactie