10.11.2019 - Ossendrecht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Fideel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 okt 2019 07:10

10.11.2019 - Ossendrecht

Bericht door Fideel »

Weet iemand of deze tocht doorgaat? Ik vind hier niet direct iets van terug. Het is alvast een mooie streek om te rijden.
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door Petter »

Dit is wat er staat op MTB-you over deze toertocht.
http://www.mtb-you.nl/toertochten/ossen ... ht/tt-6012" onclick="window.open(this.href);return false;
Fideel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 okt 2019 07:10

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door Fideel »

Bedankt voor de info. Morgen start ik hier voor de lange afstand. Leuke regio om te rijden.
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door Petter »

Fideel schreef:Bedankt voor de info. Morgen start ik hier voor de lange afstand. Leuke regio om te rijden.
Zelfde plan, toerke maken door m’n achtertuin...
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door TaurineR »

Toffe tocht, de 60k waren er 55, maar het waren er heel leuke!
Laatst gewijzigd door TaurineR op ma 11 nov 2019 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Fideel
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 04 okt 2019 07:10

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door Fideel »

Gisterenmorgen pas rond 9.30 uur in ossendrecht aangekomen en even moeten zoeken naar een parkeerplaats. Tegen kwart voor tien vertrokken en de grote massa was al weg. Na een tweetal kilometer het bos ingedoken en het was een aaneenschakeling van single tracks, dreven en korte klimmetjes. De ondergrond lag er nog zeer goed bij. Het parcours was weer top. Volgens mijn inschatting toch ruim 90 procent onverhard. Na 55 zat de tocht erop en de beentjes hebben het gevoeld. Moe maar voldaan huiswaarts gekeerd.
galileo
Mountainbiker
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 22:18
Rijdt met: Lapierre 629

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door galileo »

TaurineR schreef:Toffe tocht, de 60k waren er 55, maar het waren er heel leuke!
Blijft toch spijtig dat veel organisatie's er niet in slagen om het juiste km-aantal te vermelden.
5-km fout tellen, foei.
Gelukkig waren het er 5 minder, en niet 5 meer.
Maar het waren wel 55 prachtige km's, en dat blijft het allerbelangrijkste.

PS: alleen spijtig van de zielige figuur die het nodig vond om duimspijkers uit te strooien. Ik had prijs, en ik heb nog een andere bikers lek gezien.
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door TaurineR »

galileo schreef:
TaurineR schreef:Toffe tocht, de 60k waren er 55, maar het waren er heel leuke!
Blijft toch spijtig dat veel organisatie's er niet in slagen om het juiste km-aantal te vermelden.
5-km fout tellen, foei.
Gelukkig waren het er 5 minder, en niet 5 meer.
Maar het waren wel 55 prachtige km's, en dat blijft het allerbelangrijkste.
Perfectie bestaat niet, en maakt me niet veel uit.
Ik vond de 55 nogal weinig in deze prachtstreek, en heb er nog de 20km bijgedaan (dat waren er 25), dus dat compenseert :-D
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

Re: 10/11/19 - Ossendrecht

Bericht door Dickie »

Al om 7u40 aanwezig, ik vind het handig om net voor het mfc te parkeren. Naar gewoonte wat moeten wachten om in te schrijven. Dus om 8u in het zadel en mee met de eersten weg.
In het begin strooide een verborgen wortel bijna roet in het eten, naast de track net tussen 2 bomen doorgestoken en de wielen nog beneden kunnen houden.
Daarna was de concentratie direct wat het moest zijn en heb ik volop genoten van weeral een prachtige toer.
Na de splitsingen naar de 60km werd het erg rustig.
De bodem lag perfect, bepijling ook prima, aan de camping was er eentje weg. Zonder erg, wie even opzij keek kon de herhalingspijl zien.
Toch zalig om voor 90% van een toertocht het bos niet uit te hoeven komen.
De bultjes, af en toe wat zuigende ondergrond, een strookje zandbak en de paardenwegels maakten het steviger dan de 55km doen vermoeden.
Nog van een goede douche genoten en na de aprés-babbel weer content weer naar huis gekard.
Plaats reactie