10.11.2019 - Vosselaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
nen biker
Mountainbiker
Berichten: 246
Lid geworden op: wo 13 mei 2009 08:55
Rijdt met: veel te zwaar

10.11.2019 - Vosselaar

Bericht door nen biker »

Zo weinig nieuws op dit forum, is de tour dezelfde als verleden jaar met eerst Raadsherenpark?
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door brambobeers »

Idd het raadsherenpark zou er als eerste inzitten,vernomen van lid van organiserende club
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Donkey@base.be »

Vertrek is aan de sporthal ! Er was al enkele jaren aan de voetbalterreinen ad konijnenberg gestart. Ik vermoed dat er niet zo heel veel verrassingen in het parcours zullen zitten , buiten de volgorde dan. In Vosselaar is niet zo heel veel meer beschikbaar dan wat er in het verleden opgenomen is in de toertocht. In elk geval streeft men er al veel jaren naar een minimum aan BLOSO-km. Al die stukken bos en veld aan elkaar rijgen is niet zo evident. Van de sporthal af is het raadsherenpark het dichtsbije bos/hei gebied. Het zou goed kunnen dat het deze keer gewoon bijna het omgekeerde parcours is van de voorgaande jaren.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Trekkie 800 »

Vanaf welk uur kan er worden gestart ? Op de site staat 8u maar ik moet ook nog naar een brunch dus... Tis kiezen of delen.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Donkey@base.be »

volgens de informatie op websites is het vertrekuur inderdaad 8h. Ikzelf zal proberen om 7h30 aan de sporthal te zijn en zo vroeg mogelijk proberen te vertrekken. In het verleden heb ik , met de nodige verlichting, het eerste gedeelte gereden. Als het raadsherenpark eerst in het parcours zit zou het wel eens kunnen dat ik minstens wacht tot het voldoende licht is. Het is daar nl. op heel wat plaatsen zwaarder bollend en dan kan je best goed kijken waar je rijdt. Van de vorige jaren weet ik ook dat ze daar nogal wat linten spannen om het parcours af te bakenen. Dus daar wil ik vooral goed kunnen zien waar ik blijf.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Scale960 »

Wat is de max afstand? Vorig jaar 48 maar nu zie ik id app 55? Parcours gewijzigd?
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Ellen1986 »

Starten kan morgen vanaf 8u tot 10u30 en dit aan sporthal diepvenneke!
Er is geen bloso sinds enkele jaren!
We gaan ondermeer door het Raadsherenpark - Gielsbos - Bos aan Janssen Pharmceutica - technisch prive stuk - konijnenberg (Erfgoed) - ‘t hof (erfgoed) - cross parcour - technisch stuk achter wienerberger etc. Genoeg uitdaging en natuur om zich te laten uitleven! Het is ook de 25ste editie dus er is een geschenk voor elke deelnemer! Het mooie weer gaat alvast van de partij zijn!
Laatst gewijzigd door Ellen1986 op za 09 nov 2019 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Ellen1986 »

Donkey@base.be schreef:volgens de informatie op websites is het vertrekuur inderdaad 8h. Ikzelf zal proberen om 7h30 aan de sporthal te zijn en zo vroeg mogelijk proberen te vertrekken. In het verleden heb ik , met de nodige verlichting, het eerste gedeelte gereden. Als het raadsherenpark eerst in het parcours zit zou het wel eens kunnen dat ik minstens wacht tot het voldoende licht is. Het is daar nl. op heel wat plaatsen zwaarder bollend en dan kan je best goed kijken waar je rijdt. Van de vorige jaren weet ik ook dat ze daar nogal wat linten spannen om het parcours af te bakenen. Dus daar wil ik vooral goed kunnen zien waar ik blijf.
Raadsherenpark is idd het eerste stuk dat aangedaan wordt!
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Ellen1986 »

Scale960 schreef:Wat is de max afstand? Vorig jaar 48 maar nu zie ik id app 55? Parcours gewijzigd?
Afstanden zijn 36 of 46 - kidstoer van ongeveer 18 km
Ellen1986
Mountainbiker
Berichten: 41
Lid geworden op: za 30 jan 2010 20:16
Rijdt met: Merida 10 TFS 400 Magura

Re: toertocht Vosselaar

Bericht door Ellen1986 »

Donkey@base.be schreef:Vertrek is aan de sporthal ! Er was al enkele jaren aan de voetbalterreinen ad konijnenberg gestart. Ik vermoed dat er niet zo heel veel verrassingen in het parcours zullen zitten , buiten de volgorde dan. In Vosselaar is niet zo heel veel meer beschikbaar dan wat er in het verleden opgenomen is in de toertocht. In elk geval streeft men er al veel jaren naar een minimum aan BLOSO-km. Al die stukken bos en veld aan elkaar rijgen is niet zo evident. Van de sporthal af is het raadsherenpark het dichtsbije bos/hei gebied. Het zou goed kunnen dat het deze keer gewoon bijna het omgekeerde parcours is van de voorgaande jaren.
Er zitten toch enkel prive stukken die sinds vorig jaar in de tocht opgenomen zijn. Ik denk dat we in Vosselaar niet kunnen klagen met wat we kunnen bereiken.
Plaats reactie