26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Trek biker
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 14 nov 2009 16:37
Rijdt met: Trek Procaliber 9.7

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door Trek biker »

Vandaag ook in oudsbergen geweest,heel mooie tocht met veel afwisseling,singletracks ,mooie klimmetjes en afdalingen ,echt zeer mooie tocht.
Spijtig voor de organisatie ,toch hopend dat deze op de kalender blijft staan !
Killepitsch
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 21 okt 2009 19:15
Rijdt met: Cube

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door Killepitsch »

Rob Xtreme schreef:248 deelnemers, te weinig om het een geslaagde editie te noemen. Zelfs bij regen, sneeuw en vriesweer edities hadden we er andere jaren meer.
Maar alles goed verlopen en zelf 2x de lange toer gefietst, leuk.
Hopelijk volgend jaar beter ;-)
Oudsbergen heeft zich niets te verwijten, Zonhoven stond de vorige jaren begin december op de kalender en hebben zonder enig overleg hun datum verplaatst naar oktober. Dit krijg je dan als Fietspromo ophoudt te bestaan en clubs zonder enig overleg en met arrogantie maar wat doen. Boycotten die handel in Zonhoven volgend jaar.
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door somerse »

Volgend jaar maak ik ook eens de verre verplaatsing tot oudsbergen, de goede commentaren klinken erg aanlokkelijk!
Gewoon organiseren volgend jaar, idd mss eens op een zondag.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door joske77 »

ik vond het zeker een mooie rit in oudsbergen, van thuis uit vertrokken en de 42 gereden, 60 km in totaal in de benen.
De tocht was zwaarder als ik verwacht had, en dus redelijk afgezien, maar zeker een leuke rit.
Uitpijling was zeker goed, bevoorrading was niet super uitgebreid, maar zeker ok voor mij.
Feit dat er 2 bevoorradingen waren is ook een pluspunt.

Zonhoven op dezelfde dag is natuurlijk niet zo goed, omdat dit een druk bezochte tocht is...
Het was voor mij kiezen tussen 2 prachtige tochten, en ik heb geen spijt dat ik oudsbergen gekozen heb
Epic rider
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 02 dec 2013 20:41

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door Epic rider »

Killepitsch schreef:
Rob Xtreme schreef:248 deelnemers, te weinig om het een geslaagde editie te noemen. Zelfs bij regen, sneeuw en vriesweer edities hadden we er andere jaren meer.
Maar alles goed verlopen en zelf 2x de lange toer gefietst, leuk.
Hopelijk volgend jaar beter ;-)
Oudsbergen heeft zich niets te verwijten, Zonhoven stond de vorige jaren begin december op de kalender en hebben zonder enig overleg hun datum verplaatst naar oktober. Dit krijg je dan als Fietspromo ophoudt te bestaan en clubs zonder enig overleg en met arrogantie maar wat doen. Boycotten die handel in Zonhoven volgend jaar.
Misschien toch even nuanceren. Zonhoven heeft altijd in oktober op de kalender gestaan tot wij 4 jaar geleden moesten wijken voor de cross. Sinds vorig jaar zit de cross in december. Wij wilden onze datum van oktober terug, maar vorig jaar ging dit nog niet omdat de kalender al opgemaakt was (de cross neemt altijd een late beslissing over hun datum). Dus toen wij de datum voor 2019 prikten was er op zaterdag nog géén sprake van een toertocht in Oudsbergen. Niemand wil concurrentie binnen de provincie op dezelfde dag.
Uiteraard betreuren we dat op zo'n korte afstand 2 toertochten plaatsvinden op dezelfde dag. Maar langs beide zijden is er geen overleg geweest. Wij hebben trouwens uit goede bron vernomen dat Oudsbergen van datum is moeten wisselen onder druk van de bond waarbij zij nu zijn aangesloten. Dus ons valt weinig te verwijten én ons beschuldigen van arrogantie gaat toch wel een stap te ver.
Hopelijk trekken we hieruit lessen. Zonhoven staat zeker open voor dialoog. Trouwens vanuit onze club hebben we al elk jaar de toertocht van Oudsbergen gereden, omdat we het belangrijk vinden elke club te steunen.
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door radicalbiker »

Epic rider schreef:
Killepitsch schreef:
Rob Xtreme schreef:248 deelnemers, te weinig om het een geslaagde editie te noemen. Zelfs bij regen, sneeuw en vriesweer edities hadden we er andere jaren meer.
Maar alles goed verlopen en zelf 2x de lange toer gefietst, leuk.
Hopelijk volgend jaar beter ;-)
Oudsbergen heeft zich niets te verwijten, Zonhoven stond de vorige jaren begin december op de kalender en hebben zonder enig overleg hun datum verplaatst naar oktober. Dit krijg je dan als Fietspromo ophoudt te bestaan en clubs zonder enig overleg en met arrogantie maar wat doen. Boycotten die handel in Zonhoven volgend jaar.
Misschien toch even nuanceren. Zonhoven heeft altijd in oktober op de kalender gestaan tot wij 4 jaar geleden moesten wijken voor de cross. Sinds vorig jaar zit de cross in december. Wij wilden onze datum van oktober terug, maar vorig jaar ging dit nog niet omdat de kalender al opgemaakt was (de cross neemt altijd een late beslissing over hun datum). Dus toen wij de datum voor 2019 prikten was er op zaterdag nog géén sprake van een toertocht in Oudsbergen. Niemand wil concurrentie binnen de provincie op dezelfde dag.
Uiteraard betreuren we dat op zo'n korte afstand 2 toertochten plaatsvinden op dezelfde dag. Maar langs beide zijden is er geen overleg geweest. Wij hebben trouwens uit goede bron vernomen dat Oudsbergen van datum is moeten wisselen onder druk van de bond waarbij zij nu zijn aangesloten. Dus ons valt weinig te verwijten én ons beschuldigen van arrogantie gaat toch wel een stap te ver.
Hopelijk trekken we hieruit lessen. Zonhoven staat zeker open voor dialoog. Trouwens vanuit onze club hebben we al elk jaar de toertocht van Oudsbergen gereden, omdat we het belangrijk vinden elke club te steunen.
Voila, laat het ons houden op een samenloop van omstandigheden waardoor beide partijen benadeeld werden. ;-)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 569
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door _Knarf_ »

Killepitsch schreef:Oudsbergen heeft zich niets te verwijten, Zonhoven stond de vorige jaren begin december op de kalender en hebben zonder enig overleg hun datum verplaatst naar oktober. Dit krijg je dan als Fietspromo ophoudt te bestaan en clubs zonder enig overleg en met arrogantie maar wat doen. Boycotten die handel in Zonhoven volgend jaar.
Ik vraag me toch af hoe je aan dat idee komt ?

Daar heeft Zonhoven zelf toch ook niks aan om zichzelf op dezelfde dag te plaatsen als een andere mooie tocht in de buurt ? Is voor hun toch ook beter om op een 'vrije' zaterdag te zitten ?
Rob Xtreme
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 09:56
Rijdt met: BMC Xtreme

Re: 26.10.2019 - Oudsbergen (Gruitrode)

Bericht door Rob Xtreme »

Graag deze discussie afsluiten. Wij verwijten Zonhoven niets! Doordat er geen Fietspromo kalenderbeheer meer is, is de kans groter dat 2 organisaties ongewild in “concurrentie” zijn?
Tja, jammer, kan gebeuren, de wereld draait door, ...
Ik lees vooral dat de aanwezigen tevreden waren, zowel in Oudsbergen als in Zonhoven ;-)
Plaats reactie