08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2019

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Simontheys
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 apr 2013 16:02
Rijdt met: Trek Superfly 6 2017

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Simontheys »

Geen enkel pijltje gemist op de 70, enkel de douche niet gevonden.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 998
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door koppigaard »

Vandaag voor de 65 gegaan. De kleur van de pijlen vind ik ook maar niks. Gaat volledig op in de verkleurende bladeren aan de bomen. Maar ze waren meestal heel oordeelkundig opgehangen. Eigenlijk geen problemen mee gehad. Parcours vond ik echt wel goed en vooral, het was nagenoeg 100% droog. Wat ik wel heb gemist: het mtb-gevoel op de après. Een tochtige voetbalkantine is ook niet altijd je dat maar je komt er altijd wel iemand tegen en je kan voor een drankje en een hapje terecht bij mensen die weten wat een biker nodig heeft. (ahum!) Wat heb ik toch moeten zoeken naar mijn rugzak die ik bij de inschrijving had achtergelaten. TT zit toch in mijn agenda voor volgende gelegenheden.
Sworks
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 20:36
Rijdt met: Zaskar 9r

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Sworks »

Hi, de 65 km gedaan op zondag ... mooie tocht en mooie omgeving :-D maar idd die kleur van de pijlen (geel) is totaal niet OK :evil: . Dit is zeker zo bij de gele herfst kleuren en de lage zon ... . dus volgend jaar kom ik zeker terug maar dan graag wel met andere kleur van pijlen. :roll:
anne-sophie
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 nov 2019 20:05

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door anne-sophie »

Zaterdag de 50k gereden. Géén probleem gehad met de bepijling :-D veel mooie single tracks en heel weinig asfalt. Vond het zeker een mooie tocht. =D>
jok
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 23 okt 2018 17:26

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door jok »

Ik denk dat de meerderheid mtbers geen probleem hebben ondervonden met de bepijling.
wat ook kan , dat er op een bepaald moment pijltjes zijn verdwenen,dat hebben wij altijd niet in de hand
En alle 7 de splitsingen waren goed aangegeven.Met telkens vermelding u bevindt zich(gekozen afstand).
Hopende dat jullie allemaal hebben genoten van de verschillende tochten
wimwimwim
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 02 okt 2017 14:53

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door wimwimwim »

Zaterdag poging ondernomen om de 105km te rijden.

Na vlak voor de eerste splitsing (ergens aan een brug) verkeerd te zijn gereden, opnieuw aangekomen bij de start.
Heel wat volk tegengekomen dat die splitsing gemist had, dus er moet toch iets verkeerd zijn gegaan.

Een eindje teruggereden en dan maar de 90km gereden, want we hadden er al 15 extra. De rest van de tocht stonden de pijltjes wel ok, al was de kleur en plaatsing mss niet altijd ideaal.
Qua bevoorrading moet ik zeggen dat ik eerder teleurgesteld was. Voor een inschrijving toch iets duurder dan een doorsnee toertocht had ik iets meer verwacht.
Vrij basic/goedkope keuzemogelijkheden ( al was er wel voldoende van wat er was), ik heb echt al wel beter gehad..

De route op zich was zeker mooi en voldoende offroad. Het treintje rijden op de langere singletracks moet je er gewoon maar bijnemen tijdens dit soort tochten.
Ik kom zeker nog een keer terug met de gps track (niet over het privéterrein) wanneer de kleigrond hier weer eens te vettig is om te trainen :cry:
Wdriver
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 31 jan 2009 19:29
Rijdt met: Corratec x-vert 03

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Wdriver »

Lang gewacht,toch wil ik even commentaar geven op sommige reacties. Teveel asfalt? Zowel in de 45 (49km in werkelijkheid) en 65km zat 9,5 km asfalt Laat die wiskundige maar even het percentage berekenen. Hiervoor kreeg je in de Keiheuvel wel 22km off-road,onafgebroken. Manier van afpijlen? Afpijling op zondag gebeurde door de Wezeldrivers, zolang Fietspromo bestond elk jaar door de deelnemers uitgeroepen als beste organisatie. Waarschijnlijk zijn die afpijlers ondertussen seniel en dement geworden. De jaarlijkse opmerking “het is van Sunparks” ,nog zoiets lachwekkend. Als je weet dat zaterdag de regie in handen is van de Mastentop uit Kasterlee en zondag door de Wezeldrivers, twee clubs die toevallig wel hun strepen verdiend hebben in het mtbwereldje. Omtrent de kleur van de pijlen, voor zondag terecht, de oorzaak was de laagstaande zon, maar ja, beter wat zon dan de regen van de voorgaande dagen. En toch, iedereen bedankt voor jullie komst en hopelijk hebbende meesten zich toch wat geamuseerd in het pretpark van de Kempen.
sunparks
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 12 nov 2013 22:37

08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2019

Bericht door sunparks »

Hallo allemaal

In de eerste plaats wederom hartelijk dank voor jullie deelname aan ons mountainbike-weekend. Mede dankzij de hulp en inspanningen van al onze partners , vrijwilligers , medewerkers en sponsors hebben we er samen weer een succes van kunnen maken.

Ook dank aan alle deelnemers voor jullie feedback ,
Foto's , filmpjes mogen altijd worden gedeeld op de FB pagina van Sunparks Events.

We hebben weer een aantal zaken bijgeleerd en zullen voor de volgende edities een aantal zaken herbekijken en of wijzigen.

-Scan moet absoluut werken
-Signalisatie naar douches moet beter alsook het aantal beschikbare douches.
-Signalisatie van aankomst terug naar parking
-Aanbod van bevoorrading werd als voldoende ervaren maar mag misschien iets worden uitgebreid
-Punten van de splitsingen aanduiden met grotere borden eventueel
-Boekers van een Sunparks Mountainbike arrangement laten inschrijven op vrijdag ( voor beide dagen ) en eventueel een stuurbord meegeven als herkenning.

Tot volgend jaar , datum maken we snel bekend.

Have fun on your bike

Groeten
Team Sunparks , Mastentop en de Wezeldrivers.
Gebruikersavatar
kevx
Mountainbiker
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 28 mei 2008 17:09
Rijdt met: Bronto Reverend/Niner Air9 RDO

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door kevx »

sunparks schreef:Hallo allemaal

In de eerste plaats wederom hartelijk dank voor jullie deelname aan ons mountainbike-weekend. Mede dankzij de hulp en inspanningen van al onze partners , vrijwilligers , medewerkers en sponsors hebben we er samen weer een succes van kunnen maken.

Ook dank aan alle deelnemers voor jullie feedback ,
Foto's , filmpjes mogen altijd worden gedeeld op de FB pagina van Sunparks Events.

We hebben weer een aantal zaken bijgeleerd en zullen voor de volgende edities een aantal zaken herbekijken en of wijzigen.

-Scan moet absoluut werken
-Signalisatie naar douches moet beter alsook het aantal beschikbare douches.
-Signalisatie van aankomst terug naar parking
-Aanbod van bevoorrading werd als voldoende ervaren maar mag misschien iets worden uitgebreid
-Punten van de splitsingen aanduiden met grotere borden eventueel
-Boekers van een Sunparks Mountainbike arrangement laten inschrijven op vrijdag ( voor beide dagen ) en eventueel een stuurbord meegeven als herkenning.

Tot volgend jaar , datum maken we snel bekend.

Have fun on your bike

Groeten
Team Sunparks , Mastentop en de Wezeldrivers.
De bevoorradingen waren zeker voldoende. Kleine tip. Voor een tocht van +100 km mag er miss een energiereepke ofzo liggen ipv cake en wafels...
dikken
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: za 19 nov 2005 17:23
Rijdt met: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door dikken »

Ik snap die kritiek allemaal niet.
Zaterdag de 90 km en zondag 60 km gereden en geen enkele keer misreden.
Door de kleur van de pijlen moet je gewoon wat extra uitkijken maar dat weet je na 5 km toch ?

Prachtige tochten met ideaal weer voor een paar eur wat moet je nog meer ?
Plaats reactie