08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2019

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
janvh
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 11:44

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door janvh »

Een paar suggesties:

* de lange single tracks langs het kanaal wat opsplitsen om opstoppingen te vermijden?
* de leuke stukken van lommel kattenbos en ford testcircuit zitten enkel in de 70+ , waarbij de 70 dan nog de mooie stukken aan de overkant van het spoor mist. Je moet er uiteraard geraken :)
* pijltes hingen dit jaar idd soms ongelukkig - dit in combinatie met het mooie geelgroen van de blaadjes ...
* verder vond ik het prima rijden, uitgezonderd van die pipo die een nieuwe singletrack aan het maken was ](*,)
* op zondag: ook hier de leuke stukken van de keiheuvel enkel in de 65 km. En tip: steeds weer op het fietspad komen geeft gevaarlijke situaties, ondanks de bordjes. Ook hier en daar een lint waar mtb elkaar nipt passeren ...

Het zijn aandachtspunten. Wel een leuke uitdagende tocht (qua km en parcours) waar ik elke jaar toch extra km voor train om de volle afstanden tot een goed einde te brengen.

En ja, ik woon daar in de buurt :lol:
KVSK Unitedfan
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 sep 2006 21:08
Rijdt met: Trek 6700

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door KVSK Unitedfan »

Ik heb enkel zondag gereden, maar zou toch ook wel opteren om volgend jaar andere pijltjes te voorzien.

Gele pijlen in een herfstachtige geel/oranje omgeving valt écht niet op, zéker niet wanneer de pijlen zelf (blauw) énkel omrand zijn en géén volle pijlen zijn. (meestal toch niet).

Als je het gele bordje dan al gevonden had, moest je op dat bordje nog eens goed kijken naar welke kant het pijltje stond.

Voor de rest géén opmerkingen, leuke tocht, goede bevoorrading (wel aan de late kant op 45km, maar kon ook aan mijn benen liggen).
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Pe_ »

dikken schreef:Ik snap die kritiek allemaal niet.
Ik wel, al wil ik de schuld niet direct op de organisatie steken. Ik weet perfect waar Knarf, Wimwimwim en velen anderen mis gereden zijn waardoor ze zaterdag na 18 km al terug aan de start stonden. En ik begrijp ook hoe het kwam, want er hing een gele pijl. Ook ik heb daar even getwijfeld maar ik had gelukkig op voorhand de gpx bestudeerd en ik wist dat ik pas aan de Vossemeren het kanaal opnieuw over moest steken.
Maar wat deed die pijl daar dan ? Dat weet ik niet met 100% zekerheid. Het was niet de kidstour want het was vlak na de splitsing van de kidstour. Volgens mij was het gewoon een pijl van een andere organisatie. Het was ook nogal een oerwoud van pijlen. Ik heb niet minder dan 4 verschillende pijlen gezien. Op de koop toe hadden ze mij niet gezegd welke ik moest volgen dus de eerste keer dat er een gele pijl naar links hing en een witrode de andere richting uit moest ik gokken. Gelukkig had ik juist gegokt. Ik heb zonder 1 keer verkeerd te rijden de 50 km op zaterdag uitgereden, maar het was niet altijd zo voor de hand liggend.


Wat mij veel meer stoorde was de drukte. Ik vertrek altijd heel vroeg, maar doordat er zoveel langere afstanden waren vertrekt natuurlijk iedereen vroeger dan normaal. Bijgevolg was het heel druk op het parcours en was het heel vaak treintje rijden op de singletracks. Dat stuk ten noorden van het kanaal is op de koop toe kilometers lang dus daar was het echt kilometers aan een stuk met een slakkegangetje doorheen. Ik klaag niet snel over het feit dat er te langzaam gereden wordt want ik hoor zelf bij de langzamere fietsers, maar dit was er over. Indien de splitsingen vroeger zouden komen (nu was dat pas op 35 km toen de 50 zich afspliste van de langere afstanden) zouden de deelnemers vroeger gesplitst woorden en zou het veel minder druk zijn. Misschien zou het een goed idee zijn om de tocht in omgekeerde richting te rijden want dan zouden de splitsingen veel vroeger komen.
Gebruikersavatar
ben de beer
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 11 jul 2005 13:33
Rijdt met: nen blauwen met zilveren letters

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door ben de beer »

Ik heb zaterdag en zondag gefietst en geen enkele maal mis gereden ,denk dat het allemaal fietsers zijn die absoluut zo hoog mogelijk gemiddelde willen hebben die overal voorbij willen waar hét niet kan,kinderen omver rijden (zoals mijn kleinzoon zaterdag)en dan klagen dat ze ergens een pijl niet gezien hebben!
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Knarf_ »

ben de beer schreef:Ik heb zaterdag en zondag gefietst en geen enkele maal mis gereden ,denk dat het allemaal fietsers zijn die absoluut zo hoog mogelijk gemiddelde willen hebben die overal voorbij willen waar hét niet kan,kinderen omver rijden (zoals mijn kleinzoon zaterdag)en dan klagen dat ze ergens een pijl niet gezien hebben!
:roll:


Zoals Pe hierboven heeft aangegeven. We hebben eigenlijk een pijl te veel gezien ipv te weinig.
Daar hing gewoon een gele pijl, daar was ik zelf ook al 100% zeker van de dag zelf...

Misschien zijn ze die gaan weghalen na wat klachten, of controle van het parcours of weet ik wat.
jok
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 23 okt 2018 17:26

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door jok »

we gaan dat zeker bekijken voor de splitsingen te wijzigen voor de drukte .Het moet natuurlijk allemaal in elkaar passen voor wat betreft de bevoorradingen .En er zijn ook stukken over het vast sport vlaanderen parcours waar we dan in tegenovergestelde richting zouden rijden wat ook geen aanrader is.We bekijken het
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Pe_ »

ben de beer schreef:Ik heb zaterdag en zondag gefietst en geen enkele maal mis gereden ,denk dat het allemaal fietsers zijn die absoluut zo hoog mogelijk gemiddelde willen hebben die overal voorbij willen waar hét niet kan,kinderen omver rijden (zoals mijn kleinzoon zaterdag)en dan klagen dat ze ergens een pijl niet gezien hebben!
Ik vind het heel spijtig dat ze je kleinzoon omver gereden hebben, maar ik vind het nogal kort door de bocht om iedereen die eens een pijltje mist of ergens verkeerd rijdt te gaan beschuldigen van zo snel mogelijk te willen rijden. Ik rij misschien graag zo snel als ik kan, maar ik kan best enkele kilometers achter iemand hangen. Als er geen plaats is, is er geen plaats. Ik jaag me daar niet zo snel in op. En zeker bij kinderen heb ik alle tijd van de wereld. Ik vind het geweldig om die klein mannen hun te zien amuseren. Ik wens je dus nog veel fijne mtb-kilometers met je kleinzoon toe en waarschijnlijk zullen we elkaar wel eens tegen komen op de pistes, al zullen we dat niet weten :wink:
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Pe_ »

_Knarf_ schreef: Zoals Pe hierboven heeft aangegeven. We hebben eigenlijk een pijl te veel gezien ipv te weinig.
Daar hing gewoon een gele pijl, daar was ik zelf ook al 100% zeker van de dag zelf...

Misschien zijn ze die gaan weghalen na wat klachten, of controle van het parcours of weet ik wat.
Er hing zeker een gele pijl. En ik ben een dik half uur na jou vertrokken en toen hing die daar nog dus ik denk niet dat die weggenomen is.
Maar ik twijfel of die gele pijl wel van de organisatie was. Ik heb gele pijlen gezien met het woord "Sunparks" er naast staan, maar ik heb ook gewoon gele pijlen gezien waar niets naast stond. Soms heb ik zelfs van die pijlen gevolgd. Maar ik heb dus geen flauw idee of die gele pijlen waar niets naast stond van de organisatie van deze TT waren of niet. Zoals ik eerder al zei, er hingen gewoon te veel pijlen door elkaar. En dan wezen ze natuurlijk dan nog allemaal een andere richting uit. Ik heb ook verschillende keren getwijfeld of ik wel juist zat, maar volgens mij wel want mijn gpx trekt toch serieus op degene die voor de rit is geüpload door de organisatie :) .
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Pe_ »

jok schreef:we gaan dat zeker bekijken voor de splitsingen te wijzigen voor de drukte .Het moet natuurlijk allemaal in elkaar passen voor wat betreft de bevoorradingen .En er zijn ook stukken over het vast sport vlaanderen parcours waar we dan in tegenovergestelde richting zouden rijden wat ook geen aanrader is.We bekijken het
Ik weet dat het allemaal niet eenvoudig is. Ik heb in elk geval veel respect voor de organisatie. Ik heb me goed geamuseerd en het was maar een voorstel over hoe het misschien nog iets beter kon zijn. Indien het zou kunnen, prachtig. Indien niet, geen ramp. Dan blijft het gelijk het is. Was zeker niet slecht.
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door disc »

Voor 3de opeenvolgende jaar hier aanwezig voor de 105km en zolang jullie dergelijke afstand aanbieden zal ik met veel plezier terugkomen.
Heel mooi parcours, solo gereden en mij nergens vergist.

Sommigen rijden ook rond 'als een kieken zonder kop'. Op bepaald stuk (denk na splitsing 90km) moet je links af. Pijltje links en rechts van de weg (en ze hingen niet in de bomen). En toch rijden ze met een grote groep rechtdoor #-o #-o .
Dit kan toch onmogelijk de schuld van de organisatie zijn en is toch louter te wijten aan eigen onoplettendheid.
Soms is het erg verleidelijk om voorliggers te volgen en zelf minder aandachtig te kijken (heb ik zelf ook al meegemaakt). Zeker als je in sommige bossen wat lussen heen en terug hebt.
De gele pijlen (allez het waren eigenlijk zwarte op gele achtergrond) zag je op rechte stukken van heel ver hangen. Ik heb wel hier en daar een volledig gele pijl gezien. Was dit van dezelfde rit? Geen idee maar als dit inderdaad zo zou zijn dan is dit wel verwarrend.

Zondag ochtendwandeling gedaan (had toen al wat negatieve commentaren gelezen) en nog eens extra gekeken. Splitsingsborden niet aanwezig :roll: :roll: . Waren meer dan groot genoeg en na de splitsing hing er nog eens een bevestiging op welke afstand je zat.

Samenvattend: dikke pluim, doe zo voort en laat je niet leiden door de enkele 'negatieve' commentaren. Het zijn vooral de 'azijnpissers' die de sociale media beheersen.
Hopelijk houden ze voet bij stuk en blijven ze inderdaad volgend jaar weg
Plaats reactie