08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2019

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Frankske73
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 29 nov 2015 21:16
Rijdt met: Radon ZR Race 27.5 en Rose CGF 3000

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Frankske73 »

Zaterdag de 90 gedaan en was zalig afzien (Voor mij toch). Pijltjes mochten op aantal plaatsen echt wel wat meer of vroeger. Voor de rest dik in orde !! Tot de volgende.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Biestie1 »

Heel raar die zéér uiteenlopende reacties :-D daarvoor is het een forum eh.
Ik respecteer ieders mening, maar ik vond er niks aan, da's ook mijn recht dan.
Vandaag, zondag, de 46 gedaan ; had er uiteindelijk 49 door al het verkeerd rijden.
Wat een knoeiboel met die pijlen, na 21 km op een punt gekomen waar effectief pijlen in alle windrichtingen hingen en daar was niet eens een splitsing. En ja, het waren allemaal gele pijlen van Sunparks ! Voor de rest hingen de pijlen heel vaak hoog in de bomen, voor de vogeltjes denk ik =P~
Maar vooral ; er zat zéér veel asfalt in. Eigenlijk Mol-onwaardig. Wie hier gaat beweren dat het 80% onverhard was, raad ik toch aan om z'n wiskundeboekskes er eens effe terug bij te pakken :P
pet
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 10 aug 2014 19:20

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door pet »

Biestie1 schreef:Heel raar die zéér uiteenlopende reacties :-D daarvoor is het een forum eh.
Ik respecteer ieders mening, maar ik vond er niks aan, da's ook mijn recht dan.
Vandaag, zondag, de 46 gedaan ; had er uiteindelijk 49 door al het verkeerd rijden.
Wat een knoeiboel met die pijlen, na 21 km op een punt gekomen waar effectief pijlen in alle windrichtingen hingen en daar was niet eens een splitsing. En ja, het waren allemaal gele pijlen van Sunparks ! Voor de rest hingen de pijlen heel vaak hoog in de bomen, voor de vogeltjes denk ik =P~
Maar vooral ; er zat zéér veel asfalt in. Eigenlijk Mol-onwaardig. Wie hier gaat beweren dat het 80% onverhard was, raad ik toch aan om z'n wiskundeboekskes er eens effe terug bij te pakken :P
sunpark weekend telkens zo .
TIP:kom hier fietsen als andere clubs organiseren .
heb zelf gisteren 105 km gereden en vandaag 65 km .die pijlen grrrr.
Supernaut
Mountainbiker
Berichten: 840
Lid geworden op: do 21 okt 2004 15:46

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Supernaut »

Versta niet echt goed die problemen over de pijlen .
Als local die de tt's hier in de buurt op zijn duimpje kent , verwacht je dat bepaalde paden genomen worden .Niks hiervan , soms redelijk wat afwijken van tt's in Mol en Lommel .
Uw gedacht zegt dan zo , ..... maar de pijlen hingen DUIDELIJK anders .
Als ge een tt van sunparks volgt , lijkt het me dan ook evident dat ge die pijlen volgt en NIET die van gemeente Mol .
Bevoorradingen top , parcours ..... als ge binnen de lijntjes moet kleuren ...top .
Gebruikersavatar
Biker23
Mountainbiker
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 20 sep 2010 18:35
Rijdt met: Cannondale flash 29 carbon 1, Cannondale conto

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Biker23 »

Zaterdag de 105km komen rijden en een zalig parkoer. Er zat van alles wat in. Zelf geen 1 keer verkeerd gereden. Heb genoten maar ook veel afgezien.
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door Bulls69 »

Vandaag hier ook voor de 46km gestart die er uiteindelijk bijna 50km waren (we klagen niet over enkel extra km’s :wink: ). Heb mij geamuseerd van de 1ste tot de laatste km, prima parcours, vlotte inschrijving, gratis en vooral voldoende parking, basic maar zeker voldoende bevoorrading, prima afspuitstand. Naar de pijltjes was het inderdaad regelmatig zoeken waar ze juist hingen en niet altijd even consequent voorzien, als ze dan nog tegen een herfstkleurige bladerdek hingen vielen ze inderdaad pas laat op, splitsingen waren dan weer zeer duidelijk aangegeven met bevestiging bordjes eenmaal afgesplitst =D>
Zeker voor herhaling vatbaar :wink:
Gebruikersavatar
jodelaietie
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: di 02 mei 2006 19:06
Rijdt met: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door jodelaietie »

Hier gisteren de 105 km gereden met de zoon, echt een supertocht.
Totaal niet van de streek , voor ons Oost en Westvlamingen is dit echt likkebaarden.
Vooral in de langste afstanden zaten de mooiste stukken , zo moet het ook. :)
Begrijp ook onmogelijk hoe je veel verkeerd kunt rijden als je wat oplet.
Aan iedere bevoorrading stond ook nog hoeveel gedaan en hoeveel nog te doen.
Toch een beetje opletten en logisch als je mekaar kruist dat dit niet altijd evident is.
Wel mensen gezien die dachten dat het blauwe pijlen waren terwijl er naast pijlen hangen van Sunparks op .
Nog andere gezien die gewoon andere volgen ipv de pijlen.... en zo onbewust 10km afsnijden.
Tja.
Hebben hier verschillende gasten aan tegen de 25km/u de 105 gereden zonder bijna mis te rijden,
zegt genoeg zeker.
Kan mij iemand van de kritiekgevers mij aanraden welke maratontocht(+90km) daar in de streek
beter is , zowel kwa parcours als bepijling ??
Naar de organisatie : doe zo verder wij komen zeker terug.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Knarf_ »

Borghsfons schreef:Toch raar dat van de 1400 deelnemers er een tiental verkeerd rijden. Ik ken het punt waar je van het parcours bent gegaan. Tot daar was er van een splitsing nog geen sprake, 100 meter verder wel. Er was geen enkele reden om daar het parcours te verlaten. Je moet ook ENKEL de pijlen van Sunparks volgen. Over de afpijlingen van andere evenementen kan je deze organisatie toch niet verantwoordelijk stellen.
Wat het parcours betreft zijn er , dixit vele deelnemers, alleen maar positieve reacties. Een beetje eigen verantwoordelijk is hier ook wel op zijn plaats.
Ik heb op zijn minst 30 man gezien die na 18km aan de start stonden (volgens mij zelfs minstens 50 man).
Allemaal onafhankelijke groepjes.
Dan is er gewoon iets fout.


Ik weet ook perfect waar ik het parcours heb verlaten. Daar hing gewoon een gele pijl.
Er was ook een biker van de streek aan wie ze het zaten uit te leggen waar de splitsing was. Maar zijn antwoord was, "ja dat weet ik waar dat is, wij zijn daar omgedraaid, omhoog en de brug over, want daar hing gewoon een pijl naar links.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door _Knarf_ »

kevx schreef:Als je over dit parcours niet positief bent dan kan je beter een ander hobby zoeken.
De 18km is waarschijnlijk uitgestippeld voor de beginnende bikers.
Vandaar dat ik ook zei : dat het circuit saai was, maar dat ik dit nog in het midden laat omdat ik enkel de 18km heb gevolgd.
palmfluiter
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: wo 26 apr 2017 18:18
Rijdt met: adriano 26-adriano 26-orbea oiz 29

Re: 08 - 11.11.2019 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 201

Bericht door palmfluiter »

Heb gisteren de 105 km en vandaag de 65 km gereden.
De bepijling was dik in orde. Maar de kleur was niet goed. Waardoor veel bikers verkeerd gereden zijn . Misschien fluo rood bij deze dagen.
Laatst gewijzigd door palmfluiter op wo 13 nov 2019 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie