29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door jol »

29 november 2019 organiseren de Alert Bikers van Lummen samen met de gemeente Lummen een Urban MTB tocht ten voordele van Lummen for Life.
De MTB tocht is 25km door een paar bedrijven, paardenstal, school,sporthal en boerderij...
En natuurlijk zijn er ook veel single tracks in het koet, Molemse Berg, Broederkesberg...
Vertrek is tussen 18u en 19u aan het sportcomplex Vijfsprong, adres is Sportweg 8, 3560 Lummen.
Inschrijving is 5€ en gaat volledig naar 5 goede doelen: Medora Belgium, Het Open Poortje, Sint-Vincentius Lummen, Avali en Sint Ferdinand.
Er is ook een gezellige bevoorrading aan de Winning van de Sint-Ferdinand school met zelf gemaakte wafels, soep en 7PK en 9Pk bierproevertjes.

Achteraf is er aan het sportcomplex "De Vijfsprong", waar onze tocht start en aankomt, de hele avond een festival met de nodige eet- en drankstandjes.
Douchen kan in de sporthal.

Om 20u45 is er ook een geluidsarm lichtspektakel

Meer info op de website van de gemeente Lummen https://www.lummen.be/lfl2019" onclick="window.open(this.href);return false; en op onze Facebook pagina https://www.facebook.com/Alert-Bikers-512045658961392/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot dan en vergeet uw lamp en helm zeker niet.
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 29.11.2019-Lummen- Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door jol »

Een video van vorig jaar met dank aan Jochen Steijlen van de Lake Bikers
" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door Den Bees »

Spijtig dat het zo vroeg is
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door dirkdierickx »

Den Bees schreef:Spijtig dat het zo vroeg is
inderdaad, 18-19u dat haal ik gewoonweg niet, lijkt me anders wel een leuk evenement.
junior72
Mountainbiker
Berichten: 1178
Lid geworden op: zo 18 jan 2004 14:44
Rijdt met: Scott Spark 710 2016 - Scott Scale 730 2014

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door junior72 »

Vorig jaar hier ook geweest en de kans is heel groot dat ik kom.
Hangt allemaal van de weergoden af.
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door jol »

Nog foto's van vorig jaar https://m.facebook.com/Alert-Bikers-512 ... e_internal" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door jol »

Dit jaar rijden we nog door andere bedrijfjes en we hebben onderweg nog meer animatie voorzien. Ook voor een deel een ander en droger parcour (voor moest het nog gaan regenen).
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door Den Bees »

jol schreef:Dit jaar rijden we nog door andere bedrijfjes en we hebben onderweg nog meer animatie voorzien. Ook voor een deel een ander en droger parcour (voor moest het nog gaan regenen).

Nu maak je me toch echt nieuwsgierig , vermits ik toch mijn verlof moet opnemen tegen het einde van het jaar is de kans zeer groot dat ik afzak naar lummen , kunnen we 2x 25 km rijden ook ?
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door jol »

Den Bees schreef:
jol schreef:Dit jaar rijden we nog door andere bedrijfjes en we hebben onderweg nog meer animatie voorzien. Ook voor een deel een ander en droger parcour (voor moest het nog gaan regenen).

Nu maak je me toch echt nieuwsgierig , vermits ik toch mijn verlof moet opnemen tegen het einde van het jaar is de kans zeer groot dat ik afzak naar lummen , kunnen we 2x 25 km rijden ook ?
Eigenlijk moeten we ons aan de starturen houden, de Urban run vertrekt om 19u15 en dan zouden de mtb'ers weg moeten zijn anders is het beetje chaos.
Ook het vuurwerk start om 20u45 en als elke mtb'er vóór 19u start dan zouden die nog allemaal het vuurwerk kunnen meemaken.
Ook al gemerkt dat men bij een Urban mtb avondrit langer onderweg is, onderweg is er vanalles te beleven. Van hindernissenparcour in een bedrijf tot gekke animatie en stukjes pizza's en bierproevertjes..
Natuurlijk kunnen we ook niemand tegenhouden als je de toer 2 keer wilt doen maar de mensen onderweg gaan hun post ook nog opruimen vanaf een bepaald uur en hun bedrijf afsluiten. Misschien volgend jaar langere starturen en voorinschrijvingen, toch zeker als er nog meer deelnemers starten.
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: 29.11.2019 - Lummen - Urban MTB Avondrit Lummen for Life

Bericht door Scale960 »

"Misschien volgend jaar langere starturen en voorinschrijvingen, toch zeker als er nog meer deelnemers starten."

Dit hangt volgens mij een beetje samen, Jol.
Een langere afstand aanbieden (dan denk ik voor avondrit aan 40+ km) zal meer mtb-ers van iets verder aantrekken. Ik zou voor dergelijk topiniatief in ieder geval de verplaatsing vanuit de kempen maken. Voor 25km echter niet…
Plaats reactie