22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door Motorbiker »

Organisatie: Roue Princière d" Allain
Adres: Centre socio culturel d'Ere
rue de l'église Saint Amand 14
7500 Ere (Doornik)
Afstanden: 25 - 35 - 45 - 55 - 65
Inschrijving: 7u30 - 10u00
Prijs: 5 - 7 euro (opvouwbare beker inbegrepen)

Parcoursinfo is mij niet bekend.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22/09/2019 La Tour'nai - ERE / Doornik

Bericht door filiep72 »

Vorige week al email gestuurd naar de organisatie. De rit gaat naar de Mont Saint Aubert met "heel wat nieuwe stukken".

Heb je de Noord-franse kalender al binnenste buiten gekeerd voor aanstaande zondag?
poebe
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 22 okt 2014 12:26
Rijdt met: Lapierre Zesty 429 2014 Orbea Rallon 2020

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door poebe »

Betere tochten in N-Fr. Zondag @Filiep72?
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door filiep72 »

poebe schreef:Betere tochten in N-Fr. Zondag @Filiep72?

Niet echt iets gevonden in N-Fr die absoluut de moeite is. Het wordt wel weer eens tijd . Alhoewel zijn we de.laatste weken in Henegouwen ook verwend geweest.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door filiep72 »

Dit bericht kon mijn crew van secretaresses nog onderscheppen op het www-net ;-) :


ERE - La Tour'nai: Vous trouverez sur la page de l'évènement les graphiques avec les dénivelés. Pour les 45, 55 et 65 km, vous ferez le tour de Tournai en passant par Ere, Willeameau, Orcq, Froyennes, Kain, Mont Saint Aubert, Rumillies, Warchin, Gaurain, Vaulx, chercq, etc.… Une belle boucle avec des surprises :-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door Motorbiker »

Misschien een beetje brutaal geweest tegen de mannen van Ere / La Tour'nai, maar ze schieten eindelijk uit hun pijp, toen ik vermelde dat het mogelijk eerder roulante zou zijn en niet echte vtt zoals in Wiers en Bléharies:

Bonjour, Je vous remercie pour votre avis très intéressant. Je vous invite a venir ce dimanche pour comparer notre esprit vtt!!! Nous serons heureux de vous accueillir.

Les d+ sont de 500 pour le 65, 400 pour le 55 et 300 pour 45km. Ce sont des valeurs recalculées via le logiciel de traçage.

Nous avons des parcours forts variés.. carrières, boisés, singles. Le bitume sert a réunir chaque zone. Nous pensons avoir réunis le meilleur autour de Tournai

Ik ga naar Doornik
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door filiep72 »

Motorbiker schreef:
Ik ga naar Doornik

Top ! Ik ga mee.
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door cujo »

Deze tocht haalt zowat het beste wat Doornik te bieden is. Heel wat technisch uitdagende tracks , mooie bospassages , Mont Saint aubert 2,5* beklommen , ook wat boereslagen en op het einde een voor mij nieuw en technisch bosstuk waar toch soms voet aan grond moest gezet worden
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door filiep72 »

Doornik : in tegenstelling tot vorige avonturen in Dour, Bléharies, Blaton, Wiers en dergelijke waren de verwachtingen voor Ere niet zo hoog. De organisatie beloofde wel een respectabel parcours. Halverwege de rit groeide bij mij het vermoeden dat één van de parcourbouwers een ervaren moto enduro rijder is. Na de laatste 5 km ben ik het wel zeker. Die gast kent dus alle single tracks van Doornik en bij nader informeren waarschijnlijk zelfs van West Europa. Wel zeker 8 of 9 tracks langs de autostrade werden ons deel. De ene nog technischer dan de andere. De Mont Saint Aubert werd enkele keren beklommen. Die track in het bos mocht er anders ook wel zijn. Onderweg nog een parcours voor 4x4 voertuigen waar we ons mochten uitleven. Manman. Tussendoor nog baantjes die we zelden of nooit te zien kregen. Als afsluiter kwamen we het moto enduro parcours op. Heel leuk. Nog nooit geweest. De heren op hun brommers wensten ons beleefd goedendag. De eerste afdaling mocht er wel wezen. Mijn voorwiel was al vertrokken maar het duurde nog een ogenblik eer ik het spoor zag. Loodrecht naar beneden was het niet ,straf recht naar beneden zeker wel. Er volgden nog enkele van soortgelijke oefeningen. Bergop was voor ons geen begin aan . Met hun 4 takten was het kinderspel. Straf in elkaar gestoken dus enkel kon de bepijling voor mij wel beter.
Gebruikersavatar
Enfant terrible
Mountainbiker
Berichten: 310
Lid geworden op: za 05 feb 2005 22:09
Rijdt met: Lapierre XR 629 2017 / Giant ATX Team

Re: 22.09.2019 - Doornik-Ere - La Tour'nai

Bericht door Enfant terrible »

Jeetje wat hebben we ons hier geamuseerd.
Ik weet niet hoeveel keer we elkaar hebben aangekeken met : "hoe is het mogelijk !???".
Een dikke 12 op 10 voor de parcoursbouwers. Wat een fun gehalte ! Hoe ze hier de stroken
onverhard en singles aan elkaar wisten te breien, vootreffelijk. Met een minimum aan verhard tussenin.
Nooit gedacht dat Doornik zoveel verborgen pareltjes had.
En op verschillende plaatsen hard gewerkt met de snoeischaar.
Chapeau !!!

En om nog eens deze tocht te rijden in deze omstandigheden naar het einde van september toe...?

We hadden uiteindelijk 72km en 660hm (wel een keer misreden, door onze eigen fout : kletsmadammen).

Proficiat aan de organisatie !
Plaats reactie