03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
inno
Mountainbiker
Berichten: 203
Lid geworden op: do 01 nov 2007 13:07
Rijdt met: tomac aotomatic 120

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door inno »

Zeer mooie rit geweest een aanrader kom zeker komend jaar terug
merida13
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: do 28 apr 2016 20:00

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door merida13 »

Top geamuseerd! Tof dat het weer een vernieuwd parcour was met veel afwisseling. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door patje2 »

Weer een top avond beleefd
Libra
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:13
Rijdt met: Radon ZR Race

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door Libra »

De zandgrond was inderdaad goed nat en de plassen talrijk.
Enig idee waar de foto's terug te vinden zijn die onderweg genomen werden?
EFT
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 okt 2019 11:30

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door EFT »

Leuke tocht. Voor herhaling vatbaar!
Waar kan ik de foto's vinden die onderweg zijn genomen?
Bebop
Mountainbiker
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 28 aug 2006 22:12
Rijdt met: SSSL

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door Bebop »

Eerste maal hier aanwezig. Het was best een pittige avond: je moest blijven duwen om vooruit te raken, en niet te veel recup stukjes. Met een grote smile terug naar huis gekeerd. Volgend jaar sta ik hier terug aan de start!
Eijsbiker1975
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 25 jul 2015 11:46

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door Eijsbiker1975 »

Waar knn we de foto's terugvinden ?
pepepower
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 sep 2013 09:49

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door pepepower »

Bij deze wil ik alle deelnemers aan de 8ste editie hartelijk danken voor hun deelname.
Jullie waren met 446 starters. De weersomstandigheden waren zeer goed.
Wij als organisatie waren zeer tevreden en ik denk naar de vele positieve reacties na aankomst dat het voor de deelnemers ook goed was.
Van zodra ik de link heb naar de foto's van de bangelijke rit zet ik deze op het forum.

Nogmaals bedankt,
Peter
Gebruikersavatar
guyke05
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2013 11:28
Rijdt met: cannondale jekyll 160 veerweg , evil insurgent 160 veerweg , beide 27.5

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door guyke05 »

Altijd grappig als ik een tt ga rijden als hardcore enduro rijder is hoe verschillend het toch kan zijn in het mountainbiken .
Gisteren 3 october mijn eerste tt van het jaar , normaal zijn we aan het springen gevaarlijk afdalen of heel technish aan het rijden aan een gezapig tempo .
Maar gisteren moest mijn cannondale jekyll met 160 veerweg de zachte en zanderige gronden van leopoldsburg trotseren , en het heeft pijn gedaan , zeker de laatse 3 kmter .
het tempo is loeien hoog , op elk recht stuk word er stevig doorgeduwd en haal ik zonder problemen de 30 per uur , ik zit in no time op mijn grootste verzet en moet op dat verzet zelfs goed door trappen om bij te blijven , tja ik rij een 11 speed 26/42 , dit om de zware klimmen in de enduro ritten de baas te kunnen .
Als het dan wat technisher word dan ben ik weer in het voordeel met mijn 2.40 banden op mijn 40 mm brede carbon velgen , veel meer grip en tractie als mijn voorgangers , ik hoor de banden doorslippen op de gladde wortels in de klimmen terwijl ik er zonder no problems moeiteloos overheen kom , de snelle lichte fietskes van de gemiddelde tt rijder met de dunne bandjes zijn echt gemaakt voor te knallen en nie echt voor het technishe werk , dat merk ik als het wat meer rechtdoor gaat en diezelfde die ik voorbij stak op de technishe klimmen weer in mijn nek liggen te hijgen om dat gaatje te zoeken voor mij voorbij te kunnen knallen .
Ik heb geweldig van de rit genoten en heb weer nieuwe dingen ontdekt , zoals het labyrint van zig zag weggetjes tussen 2 bermen ( nog nooit gezien ) .
De laatste 3 kmter was het extra mul en kwam ik met mijn tractor banden nauwelijks vooruit , elke trap deed pijn en de verzuring trad in , tot het beton pad de verlossing bracht en ik de laatste kmter toch nog vat los kon rijden en de beentjes wat konden recupereren ,
bedankt aan de organisatie voor de mooie rit , goede afspuit stand en de lekkere donkere leffe na de rit .
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 03.10.2019 - Leopoldsburg - 8e MTB by Night Leopoldsburg

Bericht door radicalbiker »

Foto's


https://www.facebook.com/media/set/?set ... 956&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie