15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Yannus
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 01 mei 2014 22:41

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door Yannus »

Absoluut een topper !
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door Witte79 »

Deze morgen gestart voor de 65kms. Maar op ne terril door collega-mtb onderuit gegaan. Allez die gast kon er ook niet aan doen. Dan maar de 50kms gekozen.
Aangekomen met 41kms. De eerste keer in deze streek. Technisch en uitdagend.
Gr witten
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door theguy »

Ik ben deze ochtend vertrokken voor een autorit van 200km H&T omdat ik er vorige week in Bléharies niet kon bij zijn. Ik had al gehoord dat Bléharies de moeite was dus wilde ik erop gokken dat het iets gelijkaardigs ging zijn. Het was ook de eerste keer dat ik in die streek ging mtb'en.
Ik ben rond 9u40 gestart en vond het jammer dat ik de grote afstanden niet meer kon rijden (75km & 85km tot 9u stond niet op mountainbike.be) want ik had geen extra bidon mee om 40km te overbruggen zonder bevoorrading.
Het spectaculair ritje in het bos met eerst die 'wasbordjes' waren volledig spek voor mijn bek! De terrils waren ook heel leuk.
En nu de zeer grote downside van de rit: Bij de 2e en laatste bevoorrading van de 65km was er geen drinken meer te krijgen!!! Het eten was ook bijna op maar dat zijn peanuts. Ik stond daar niet alleen en er zat dus nog veel volk op het parcour. Gelukkig had ik nog een klein beetje drinken maar dat is iets die eigenlijk niet kan!! Ik heb dit nog nooit meegemaakt en ik zal er dan ook op voorzien als ik nog eens over de taalgrens ga fietsen.
Laatst gewijzigd door theguy op zo 15 sep 2019 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door chrisper »

ik was rond 12u aan de laatste bevoorrading, en toen was er ook al geen drinken meer.
jammer voorval idd
voor mezelf was het niet zo erg, want ik heb bijna altijd voldoende eten en drinken bij me, en gebruik zelden iets van de bevoorrading
(enkele repen, gelleke en 2 grote bidons + camelbag)
maar ik kan wel de frustraties begrijpen

voor de rest wel een heel leuke, voor mij uitdagende rit
heb blijkbaar wel ergens iets gemist, want kwam aan de start met 10km minder
Gebruikersavatar
Vieetn
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 07 okt 2015 11:50
Rijdt met: Radon Black Sin 8.0

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door Vieetn »

Hier de 75 km gereden, toprit!
slashy
Mountainbiker
Berichten: 194
Lid geworden op: ma 12 jan 2009 17:08
Rijdt met: hoogBal

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door slashy »

85km gedaan. de extra km's leken iedere keer wel de moeite te zijn (mooie verhouding singles vs dreven). eerste en laatste 10km is niet veel speciaals natuurlijk maar bon.
dik in orde en ongelofelijk moeite gedaan voor de bepijling lijkt me (met al dat draaien en keren), chapeau.
homy 22
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 21 dec 2012 14:53

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door homy 22 »

ook deze vtt gereden 64km, organisatie zoekt toch de beste mogelijkheden op
met oa top mer des sables nog enkele parcourkes tussen, tussenstuk van mer des sables naar vieux condé was denk ik voorgaande jaren met meer kasseien nu een boerewegel, de hoge terril beklimming op het natuurdomein zat er jammerlijk niet in (is bijna een must voor mij)

misschien tip aan collega's die van ver komen in waals en frans grond gebied, de zondag ritten iets vroeger starten en meer eigen drank meebrengen, franse regio is drank meestal rood en groen grenadine
Simon_L
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 07 apr 2013 19:59

Re: 15.09.2019 - Wiers - Les mordus du vélo

Bericht door Simon_L »

Nog een reden trouwens om vroeg te starten daar in Wiers: de kalklijnsignalisatie. Voor een late starter als ik werd het bij momenten eerder een zoektocht dan een toertocht nadat een paar honderd bikers en wandelaars over die kalklijnen waren gepasseerd :lol:

Verder inderdaad wel een dikke aanrader!
Plaats reactie