14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
jerommeken
Mountainbiker
Berichten: 1227
Lid geworden op: di 12 nov 2002 20:23
Rijdt met: Electrified Scalpel
Contacteer:

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door jerommeken »

bip bip schreef:net terug van de 50 km, altijd plezant in Waasmunster ook al liet de parcoursbouwer hier en daar nog wel iets liggen. Wat de bepijling betreft is er nog wel enige ruimte voor verbetering , 't was niet overal even duidelijk. Verder prima in orde, tot een volgende !

grt,
bip bip
Er hadden inderdaad wat meer pijlen mogen hangen maar voor de rest, very happy ! Zalig weer en mooi parkoer. Het was lang geleden dat ik nog eens een toertocht heb meegedaan maar nu weet ik terug waarom ik dat vroeger zo graag deed.
mafel
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 20:30
Rijdt met: Orbea Laufey H20

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door mafel »

na 20km bij het afstappen iets verrokken in mijn kuit maar al bij al nog een leuke rit (de laatste 20km wel veel trager) :)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door chrisper »

deze ook met volle tevredenheid gereden
maar ik vraag me steeds af waarom de organisaties in het waasland (in het algemeen) nooit grotere tochten organiseren?
zou perfect mogelijk zijn met al het moois dat daar in de buurt ligt
ik denk aan 70 of 90 km of zoiets
Gebruikersavatar
TaurineR
Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: za 16 jul 2005 23:28
Rijdt met: C. FSi

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door TaurineR »

chrisper schreef:deze ook met volle tevredenheid gereden
maar ik vraag me steeds af waarom de organisaties in het waasland (in het algemeen) nooit grotere tochten organiseren?
zou perfect mogelijk zijn met al het moois dat daar in de buurt ligt
ik denk aan 70 of 90 km of zoiets
50+30=80, dat gaat toch ook.
En beter een goede 50k, dan een grotere met saaie baanstukken...(mijn gedacht)
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door chrisper »

TaurineR schreef:
chrisper schreef:deze ook met volle tevredenheid gereden
maar ik vraag me steeds af waarom de organisaties in het waasland (in het algemeen) nooit grotere tochten organiseren?
zou perfect mogelijk zijn met al het moois dat daar in de buurt ligt
ik denk aan 70 of 90 km of zoiets
50+30=80, dat gaat toch ook.
En beter een goede 50k, dan een grotere met saaie baanstukken...(mijn gedacht)

saaie baanstukken inderdaad liever niet
maar 2x dezelfde stukken doen, vind ik eigenlijk ook niet zo leuk
hoewel ik het soms wel doe
maar met de verschillende ritten die ik daar al heb gedaan, en ik die aan elkaar plak, kan er een mooie grote lus gemaakt worden
maar ik begrijp ook dat dit niet altijd zo makkelijk is
vroeg het me gewoon af, wat de reden hiervan is
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door Bontus »

Heb nog een verbetervoorstel: Na de eerste kilometers op de durmedijk richting Lokeren zit er een lang asfaltstuk in (parellel naast de E17) terwijl je beter richting Molsbroek kan rijden en daar offroad gaan tot bij Del Mare. Daar rechts in de Hamstraat ligt nog een MTB track tussen de bomen verborgen.
Om dan ipv de verharde Ten Rijendreef te nemen kan de onverharde Donkerputstraat genomen worden.
Zo tot bij de Baudelodreef om vanaf die zandbak de route te vervolgen of via het fietsbaantje van de Sousbeekstraat naar de Hollestraat.

En nog een idee, na de lus van het Oud Vliegveld gaat de route nu bergaf richting bovenkant Hollestraat (waar de route zichzelf kruist en iemand geposteerd stond). Om dan langs de Wase houthandel op de boord van de E17 terug te rijden. Maar je zou eigenlijk al vroeger een shortcut kunnen maken doorheen het motocross parcours, waar ook perfect een MTB track gereden kan worden zonder de grote 'jumps' te moeten nemen. Dan vermijden jullie de kruising van het parcours en steekt er nog een fijne track extra in.
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door Luhmann »

Gemeentes durven nogal eens beperkingen stellen aan wat er toegelaten is. Heb altijd gehoord dat Waasmunster een beperking oplegt aan het kruisen van de E17. Of misschien doet stad Lokeren in dit geval moeilijk over de passage daar. Andere beperking die nogal wat gemeentes hanteren is dat bepaalde passages enkel beschikbaar zijn voor de tochten van de organizatoren op het eigen grondgebied. Soit redenen zat waarom lange afstanden, waarbij je dus steeds bij alle te passeren gemeenten toelating moet vragen, niet zo voor de hand liggen.
Huffy
Mountainbiker
Berichten: 303
Lid geworden op: do 26 jan 2006 15:19
Rijdt met: SCOTT bikes
Contacteer:

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door Huffy »

Mooie tocht in schitterend weer
Wel toegekomen met een goede 47 km , dus ergens een paar km gemist.
ik meen me wel te herinneren dat er vroeger iets meer aan 'ditjes en datjes' werd gedacht , kleine stukjes ergens op en af waar we nu voorbijreden.
lekkere pannenkoek bij aankomst
yamahatdm
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 06 mar 2017 21:52

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door yamahatdm »

Wij betreuren ook de kleine ditjes en datjes maar er wordt steeds maar strikter toegezien op het gebruik van sommige stukjes onverhard.We proberen toch optimaal gebruik te maken van de resterende stukken.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 14.09.2019 - Waasmunster - 13e Vestjes VTT

Bericht door dirty »

Afpijling kon inderdaad veel beter ook de strook in het bos waar je 3 keer bijna kruiste mss wat meer kalk gebruiken of extra pijlen .
extra mannetje op bevoorrading of 2 extra tonnen met water /sportdrank kan het probleem daar ook oplossen , was op de moment dat wij daar waren effe stressen voor de 2 mensen die op de bevoorrading werkten maar wel nen dikke =D> en merci voor hen .
Plaats reactie