07.09.2019 - Jabbeke - Bos- & veldtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
koenvools
Mountainbiker
Berichten: 912
Lid geworden op: zo 06 okt 2002 21:42
Rijdt met: GT zaskar pro

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door koenvools »

Deze ochtend met mijn drie zonen aangezet vanuit Varsenare om deze tocht te rijden. Het was super! Ongelofelijk hoeveel privéstukjes we voor de wielen geschoven kregen. Nochtans is deze streek een beetje ons speelterrein, en kennen we de Blosoroute uit het hoofd. Deze werd gelukkig niet vaak gevolgd.

Voor mijn zonen was het de eerste keer dat ze de TT van Jabbeke reden, en ze stonden versteld van het offroad gehalte. Gezien de leeftijd van de jongste (8 jaar) kozen we voor de 35km (die er 37 waren). Samen met de fiets heen en terug hadden we er 47. Ze gaan goed slapen denk ik. :wink:

Chapeau aan de organisatie en in het bijzonder aan de parcoursbouwers. Hopelijk blijven de eigenaars van de privéstukken lief voor jullie (en ons), zodat we er nog vele jaren van kunnen genieten.

Grts,
Koen
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door filiep72 »

Traxer schreef:Top ! =D> =D> =D> =D>

Morgen Bléharies ook top wi ;-)
Volgende week zondag hangt toch aan uw frigo é? Wiers !!
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 518
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door Witte79 »

Deze morgen gestart met volle goeste.
Twas een tijdje geleelden dak iere nog eens kon starten.
Awel. Ik heb me geen moment verveeld. Bosjes, wegels, wat verplichte asfalt verbindingen maar dat was goe om te recuperen.
Al de offroad mooi aangeduid. De durvers steeds gedaan. Aangekomen met 82kms op de teller volgens gps 78kms.
Ik heb me gejeund.
Tot de volgende met pizza :)

Gr witten
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door Eldi2 »

Vandaag hier met mijn neef gestart voor de 45km. Enkele bosjes gebist, zodat we uitkwamen aan 48km. De aaneenschakeling van privé stukken maakt deze toch iedere keer weer de moeite waard. Het was zelfs een beetje té droog, ik heb het hier al vaak anders meegemaakt. Met de mini-terril was misschien nog wat meer te doen, maar we klagen niet hoor! Geen grotere afstand gereden om morgen fris te zijn voor Bléharies! Topweekend dus!!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door Dace93 »

Op de terril rook het precies naar plantjes waarvan je de gedroogde variant in Amsterdam kan kopen ;-).

Schoon tochtje zoals altijd. De 80 km's gedaan.
Het durvers stukje op het eind een paar keer overgedaan omdat ik er door wou raken :-P.

Filmpje volgt straks
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door Dace93 »

Filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 777
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door Den Bees »

Het was de verplaatsing van mechelen meer dan de moeite waard , perfect organisatie en voor een zaterdag toch vrij veel volk , de bevoorrading was top en op één van deze bevoorradingen kwam ik Koen Sanders tegen onze held van 88 !
Jullie hebben me overtuigd om de verre verplaatsing volgend jaar over te doen
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 07/09/2019 - Jabbeke - Bos & veldtocht

Bericht door theguy »

Eldi2 schreef:Vandaag hier met mijn neef gestart voor de 45km. Enkele bosjes gebist, zodat we uitkwamen aan 48km. De aaneenschakeling van privé stukken maakt deze toch iedere keer weer de moeite waard. Het was zelfs een beetje té droog, ik heb het hier al vaak anders meegemaakt. Met de mini-terril was misschien nog wat meer te doen, maar we klagen niet hoor! Geen grotere afstand gereden om morgen fris te zijn voor Bléharies! Topweekend dus!!
Het was aanvankelijk de bedoeling om op de mini-terril eerst helemaal tot boven te rijden en dan een eerste 'durvers' afdaling te maken in 2 trappen aan de kant van de zomerbar om dan opnieuw in te pikken aan de de klim van de terril en vervolgens de tweede afdaling te nemen. Jammer genoeg was de zomerbar nog niet weg (strook afdaling was al vrij gemaakt). Dus met wat geluk kan deze afdaling genomen worden in de winterrit op 25/01/2020.
Plaats reactie