31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
gu
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 mar 2008 20:07
Rijdt met: Ednine VDH/ Canyon Exceed

31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door gu »

Iemand ervaring met deze mtb rit?
Gebruikersavatar
Jumping Jack
Mountainbiker
Berichten: 552
Lid geworden op: vr 04 mei 2018 13:52
Rijdt met: Kona Hei Hei / BMC URS / Scott Speedster Gravel

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door Jumping Jack »

Het forum heeft een zoekfunctie :wink: .
Topic van vorig jaar: viewtopic.php?f=2&t=147191&hilit=Oost+V ... ns+mooiste.

Conclusie: te vermijden.
gu
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: di 04 mar 2008 20:07
Rijdt met: Ednine VDH/ Canyon Exceed

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door gu »

Dank u voor de tip. K ga er inderdaad zeker wegblijven. Zoals vorige jaar in St Lievens Houtem, ziet deze rit er niet echt uit als een MTB rit. Jammer, want had graag nog eens kms gebold.
rumblefish
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 31 mar 2019 11:48

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door rumblefish »

Net de 113KM mtb gereden. Erg jammer dat deze rit zo amateuristisch is uitgewerkt.
Eerste bevoorrading op 45KM, met deze warmte! iedereen klaagde hierover. Ook de uitpijling was ronduit slecht, vaak maar 1 pijl, in de bocht zelf!
Ook het parcour zelf was niet echt top. Heel veel asfalt en geen enkel stukje uitdagend off-road.
Volgend jaar blijf ik hier zeker weg!! =; =;
hans darmstrong
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: za 22 nov 2008 19:40
Rijdt met: trek

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door hans darmstrong »

Ik dacht de 80 te doen, maar ben voor 60 gegaan aan de splitsing. 't is te zeggen, er was wellicht een splitsing, maar ik heb ze niet gezien. Ik ben echt niet graag negatief over een rit, zonder clubs die ervoor gaan kunnen wij geen kilometers bollen é. Het parcours was voor mij nog ok, nog niet veel in de streek gereden en dus nog nieuwe hoekjes leren kennen. Maar de pijlen, jongens toch, ze speelden verstoppertje met me... En 1 bevoorrading op 65 km MTB bij 30 graden, dat is gewoon te weinig. En ik wil geen luxebuffet, maar dit was dan nog eens erg mager...

Jammer, met een klein beetje extra inzet kan dit gewoon een degelijke tocht zijn...
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door theguy »

Hier net hetzelfde. Ik had beter de topic van vorig jaar opgezocht. Van mij was het de 60km (wegens tijdsgebrek) en ik kon op den duur niet meer genieten omdat ik de tijd moest in de gaten houden vanwege het vele stoppen en terugkeren om een pijl te vinden. ... btw velen hebben de eerste bevoorrading gemist omdat er niets stond aangeduid en ik heb ze gevonden omdat ik een goed weggestoken pijltje gemist had!....tot overmaat van ramp was het bord aan de splitsing gepikt dus wist er niemand wat rechtdoor en wat afslaan was (ik heb dan maar gebeld naar het noodnummer). ...heeel jammer voor de mensen die daar hun tijd insteken. Wss typisch voorbeeld van een organisatie die helpende handen tekort heeft.
De 60km viel nog mee kwa asfalt (wel teveel natuurlijk) want het kon nog veel slechter.
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 31/08 ZOTTEGEM be Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door cowboy peter »

ik heb deze gisteren ook gereden, en we hebben nergens verkeerd gereden ondanks dat ze de pijlen inderdaad soms goed verstopt hadden. Dit kan veeeeel beter. De bevoorradingen waren goed, maar zeer ongelukkig verspreid , net als vorig jaar. Met dit verschil dat we het nu al wisten van bij de start, en we ons konden voorbereiden. Qua parcours begrijp ik de frustraties niet. Als west-vlaming die een beetje overal gaat rijden kan ik op dit parcours wel genieten. Een beetje op en af, de ene keer een landelijke weg, de andere keer een stukje bos, een wandelpad, een stuk baan. Mij verveelde het niet. Mooi weer een mooie omgeving , vriendelijke mensen , wat wil men nog meer? O ja, men wil geen zoektocht.
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door Scotty72 »

Gisteren ook de 113 gedaan,
Geen enkele keer fout gereden in tegenstelling tot velen. Het was wel steeds opletten met niet goed geplaatste pijlen. Ik had misschien het voordeel dat ik vaak foutrijders tegemoet reed, en zo minder fout reed.
Laatse deel was trouwens wel beter bepijld, steeds 2 per afslag, eentje 15-20m ervoor en dan de afslag zelf.

Parcours zelf was best ok, offroad gehalte versus weg was goed.

Enkel van mijn kant 1 kritisch punt: De oversteek van de N42...
Zonder seingevers daar, alee bij ons wel want er waren auto's achterop elkaar gevlamd, brandweer, politie en alles erop en eraan. Dat kan veiliger! Het is niet dat ze niet weten wat een dodenweg die N42 is :(

Enfin onder een stralend weertje een fijne tocht gehad, die als ze volgend jaar de kritieke punten wegnemen zeker voor herhaling vatbaar is!
Want zoooo vaak krijgen we nu ook niet meer de kans om een langere mtb tocht te doen, en voor 6euro!
Gebruikersavatar
frederique
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 21:35
Rijdt met: cube 29er, gravelbike

Re: 31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door frederique »

oost vlaanderen mooiste voor de koers fiets ja

oost vlaanderen mooist voor de mtb nee :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

schandeling dat de uitpijling voor de cyclo 100 keer beter is aan geduid dan voor de mtb
cyclo krijg 2 of meer pijlen bij een bocht
de mtb rijders moeten doen met 1 pijltje

het offroad gehalte dat ze er uit halen is minimaal

de streek hier biedt veel meer ofroadbaantjes en padjes dan dat ze gebruiken
is meer dan bloso alleen in vlaanderen voor een route te maken hoor oost vlaanderen mooiste #fial

zouden voor de verder toekomst beter eens samen zitten met een mtb groep uit de streek die de streek door en door kennen om er iets moois voor mtbers van te maken.

de bevoorrading kon ook beter met deze warmte kwam eerste bevoorrading rond de 45km
oke volvo sponsord dit gebeuren maar moeten daarom de rijders wachten tot ze een volvo garage tegen komen voor bevoorrading?
Gebruikersavatar
Kriezewieske
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 08 okt 2009 10:12
Rijdt met: Granville Pulse 2010 Custom Green / Granville Fuse 2014 29r Custom Green

Re: 31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door Kriezewieske »

Ik ben van de streek en geen deel van de organisatie.
Kijk, ik versta al het werk dat komt kijken bij zo een mega organisatie. Uitpijlen (soms met meerderen) niet onderschatten, soms een gigantische puzzel die veel tijd (controle voor de rit ook bvb) en moeite vergt. Sommige pijlen hingen inderdaad zeer slecht. Bizar ook op een vork (dus links en rechts mogelijk) bvb 1 pijl rechtdoor hangen (kies maar?). Al bij al toch minimaal verkeerd gereden door in de 'mindset' vd uitpijlers te kruipen en de streek te kennen. Mijn oplossing: enkel rijden via gpx (bvb enkel voor de grote afstanden).
Het parcours... Tjah... Ik kan 10tallen paden aanduiden id omgeving die we gepasseerd zijn, ik vermoed dat soms de wandeltochten er voor iets tss zaten (om geen gevaarlijke situaties te creëren). Ik heb mij wel geamuseerd, mede door de langste afstand te doen...
De bevoorrading. Spijtig. Slechte gepositioneerd. 48km precies gemeten was de 1e, terwijl op ons kaartje bij de 113 de 1e bv op 30km stond. Zoiets kan niet en is gewoon amateuristisch. Te veel mensen met andere functies binnen de organisatie misschien. Bos/bomen situatie? Los dit gewoon op door de rit aan te passen (indien de bevoorrading niet kan verlegd worden). Reken max 35km tot bevoorradingen, liefst rond de 30, zeker id zomer. Ik rij met 2 drinkbussen, mr ik kenr velen die dit niet doen op een TT. Mss ook een tip...

Lang verhaal kort. Het potentieel is er. Enkel nog een paar (kleine) aanpassingen en dit kan idd de mooiste van onze provincie worden.

En ook. Ik geef toe. Het engagement om zelf mee te organiseren ontbreekt me. Ik heb al uitgepijld en begeleid, mr had er geen voldoening van. Dus nogmaals, dank aan zij die de moeite en tijd in het organiseren van zoiets steken.
Plaats reactie