31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
hans130
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: di 06 aug 2019 14:19
Rijdt met: Trek Fuel EX 9.7 , Canyon Grail CF SL

Re: 31.08.2019 - Zottegem - Oost-Vlaanderen's Mooiste

Bericht door hans130 »

Zaterdag bij de eerste vertrokken voor de 113 uiteindelijk de 80 gereden omdat er gewoonweg problemen waren met de bewegwijzering.
Na 10 km ontbrak er een pijltje.
Als je uiteindelijk met 30 mensen aan het zoeken bent hoe je moet rijden, en pas na een telefoontje met de organisatie terug op het juiste pad zit. En dan nog niemand een pijl ziet tot de volgende situatie, kan ik enkel maar besluiten dat er een wegwijzer te kort was (al dan niet weg genomen).
De organisatie zou wel iemand ter plaatse sturen om het op te lossen. Ik ga er dan ook van uit dat de mensen die na 8u vertrokken hebben dit probleem niet meer tegenkwamen.
Voor de splitsing ga ik er ook van uit dat het ene vergetelheid was. Want waarom zouden de 2 pijltjes van rechtdoor en linksaf er nog wel hangen en de rest niet ?
Bij de overige splitsingen hingen er grofweg 4 bordjes 1 voor 1 op en eentje erna bij de mogelijkheden dus dat zijn er 4.

Buiten dit alles heb ik me toch nog geamuseerd. Ik vertrek dan ook nooit zonder sportdrank en wat eten in mijn rugzak om bevoorradingsproblemen te vermijden.
Als ik vroeger rondritten in de 4x4 uitwerkte nam ik als we dachten dat alles Ok was ne kleine van een jaar of 7-8 mee als copiloot als die me juist kon sturen dan was het in orde. (en neem het van mij aan we moesten geregeld wel wat aanpassen gewoonweg omdat je als je de route kent wel eens een situatie over het hoofd ziet).
Tip: laat desnoods zaterdag om 7 iemand voorrijden met een (elektrische MTB) om te zien of alles in orde is.
Maar voor de rest aan de vrijwilligers toch bedankt voor al het werk dat jullie erin gestoken hebben. (de beste stuurlui staan aan wal)
Plaats reactie