14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door Gino_mtb »

Ik morgen zeker van de partij. Vorig jaar door tijdsgebrek maar 2 van de 3 lussen gereden, morgen zeker de 3 lussen.
Is tof ritje.
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door Gino_mtb »

spiermassa schreef:aanrader voor deze streek ,halen er zeer veel uit en veel werk ingestoken .
filmke gemaakt van 2j geleden
" onclick="window.open(this.href);return false;
ik kom dus zekers weer af
Da laatste stukje met die stellingen ... de max, vorig jaar zat dat er toch niet in ?? Zou dat er dit jaar weer inzitten ?
Gebruikersavatar
levo_specialized fsr
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: vr 29 apr 2016 06:40
Rijdt met: levo specialized

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door levo_specialized fsr »

Ja mannekes veel zal ik er niet van zeggen , Was in orde de rit de bevoorading .was leuk en eens terug leuk om in westvlaanderen te rijden . =D> =D> =D>
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door berdunnor »

Hier deze morgen voor de eerste keer aan de start. Zoals bekend 3 afzonderlijke lussen met elk hun eigen karakter.
Lus 1 is de mooiste en meest gevarieerde met veel privé-stukken. Naar het einde toe zit een zeer leuke technische single-track rond een vijvertje die je makkelijk kan bissen, wat ik met plezier een paar keer deed tot de benen opgeblazen waren. Chapeau voor wie hier overal oprijdt! Deze passage was voor mij het hoogtepunt van de rit.
In lus 2 ligt de nadruk op het landelijke karakter van de streek. Dat laatste is vrij letterlijk te nemen besefte ik na het waarnemen van een zoetzure smaak in de mond na het dwarsen van een erf :-) .
Lus 3 is dan weer wat gevarieerder met mooie bospassages, waar de nadruk eerder op de leuke omgeving dan op het mtb-technische ligt.
Al bij al leuke tocht die door de vele privé - passages zeker de moeite is.
PS geen stellingen meer in het parcours :(
Gebruikersavatar
winnitou
Mountainbiker
Berichten: 973
Lid geworden op: di 15 apr 2008 20:40
Rijdt met: trek 6900

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door winnitou »

Gestart deze voormiddag met de bedoeling de 3 lussen te rijden.
Na de passage door het technisch bosje aan de nonnenbossen was het gauw beslist : 2x de eerste lus (voor de fun en technische bevrediging) en 1x de tweede lus voor de hoogtemeterkes.

Binnen gebold met een dikke 70 km op de teller . :drunk:

Topritje en toporganisatie. =D> =D>

Volgend jaar graag terug.
Laatst gewijzigd door winnitou op zo 15 sep 2019 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
yoeri
Mountainbiker
Berichten: 380
Lid geworden op: za 25 aug 2007 18:53
Rijdt met: Harelbeke / Gent

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door yoeri »

Mooie tocht door de vele privé stukken!
the mask
Mountainbiker
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 04 jan 2009 10:43
Rijdt met: ridley

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door the mask »

Wij en de zon zijn klaar voor dag 2. Drie leden van de club rijden straks als eersten de 3 lussen af ter controle. U komt toch ook?
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door Gino_mtb »

Vandaag dus ook naar hier afgezakt.
Lus1: Top, echt de max, veel variatie ook.
Bevoorrading 1: Top
Daarna lus3 gedaan naar de bossen:ook leuke lus
Bevoorrading 2: Flop om 12u25 was bijna alles al weg en opgeruimd.
Dan nog vlug aan lus2 begonnen want ze begonnen al af te pijlen :-k
Rond 13u45 binnen gebold met 66km.
géén Fietsen meer kunnen afspuiten want alles al afgebroken
Niet meer kunnen douchen want alles al afgebroken ..
Ik begrijp niet dat, als ze om 12u30 beginnen af te pijlen (wat eigenljk héél vroeg is) ze een half uur later (om 13u00) al de afspuitstand en douches beginnen af te breken.
In een half uur kan je onmogelijk één van de lussen afwerken.
Als de mtb'ker om 12u30 nog kan beginnen aan een lus moet er toch gewacht worden tot 15u alvorens af te breken vind ik.
In geval ze toch al om 13u alles willen beginnen afbreken moet het parcours al om 11u afgesloten worden zodat iedereen na zijn rit kan douchen en fiets afspuiten.

Soit, de toch op zich was wel leuk en heb me gejeund en achteraf nog wat op den après blijven plakken.

grtz
GS8630
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 01 nov 2018 10:22

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door GS8630 »

Prachtige rit zeker lus 1 & 3.
Ik vond enkel dat Hard soms wel heel hard was, zeker in het privé bosje bij de nonnebossen. Dit vond ik vorig jaar veeeel beter. De nieuwe pijltjes zijn super net als de bevoorrading en de afspuit. De douches zijn aan uitbreiding toe, dus hier nog wat werk aan de winkel. Lus 2 wordt door velen als minder goed beschouwd mischien hier de korte lus van maken en lus 3 wat uit te bereiden. Nu ja al zeker tot volgend jaar en hopelijk terug mooi weer en een mooie rit. Nog een vraagje,waar kan men de foto's vinden?
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 14&15.09.2019 - Geluveld - 5e Memorial dr. Stefaan Leys

Bericht door berdunnor »

GS8630 schreef:
Ik vond enkel dat Hard soms wel heel hard was, zeker in het privé bosje bij de nonnebossen. Dit vond ik vorig jaar veeeel beter.
Dus je rijdt graag hard, behalve als het echt hard is? Op die plaats stond ook aangegeven dat hard heel hard was. Dit was de enige technische passage die naam waardig. Ik hoop dat de organisatie daar juist niets aan verandert...
Plaats reactie