31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Bericht door Den Bees »

Heb special gewacht tot vandaag om te posten om niemand te ontmoedigen
Ingeschreven voor de 65 km daarvoor 1€ meer betaald ( het gaat me niet om die euro ) onderweg waren de bordjes met 65 doorstreept en 55 van gemaakt , dus maar 6 meer dan dan de volgende afstand (49) .
Ik vond het maar een saaie bedoening , de laatste 20 km kon me een beetje bekoren , om van zover te komen stelde me deze rit me echt teleur .
Volgend jaar zal ik deze dan laten passeren .
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Bericht door Eldi2 »

Als je de regio kent, begrijp ik vorige reactie niet. In de streek rond Brugge is dit een van de betere tochten, en ik ben toch een en ander gewoon. Ik doe regelmatig verplaatsingen van een uur voor een rit in Henegouwen, maar deze was toch dik ok. Die commentaar is een beetje 'sign of the times' zeker? Wel raar dat de tocht van de brandweer op het zelfde weekend de zelfde regio aandoet. Dit moet wel beter kunnen.
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Bericht door Gino_mtb »

Deze rit kan ingedeeld worden in 3 delen:
Deel 1 tot aan eerste bevoorrading: Eigenlijk saai, stelde niet veel voor.
Deel 2 tot aan tweede bevoorading: al véél beter
Deel 3 van tweede bevoorrading tot einde: TOP ,dit gedeelte (km 32 tot 55) was de max, die singletracks in die bosjes langs beide zijden van het kanaal waren echt SUPER. Dit was genieten.
Bepijling ok.
Wat bevoorrading betreft: bevoorrading 1 trok op niet veel, er lag amper iets en de 2 dames die er stonden hadden precies niet veel goesting om aan te vullen..man man man
Tweede bevoorrading was wel in orde.

Ik kom volgend jaar zeker terug als is het maar om die laatste 20 km nog eens te doen. Desnoods skip ik volledige gedeelte naar Damme en doe ik gedeelte vanaf tweede bevoorrading 2 keer, tenzij ze natuurlijk volgend jaar dat eerste saaie stuk naar Damme eruit zouden halen.

Het zonnetje zat ook uit , heb me dus gejeund :-)

Grtz
Gino
Luhmann
Mountainbiker
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 15 sep 2017 09:17
Rijdt met: Cube LTD Race

Re: 31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Bericht door Luhmann »

De afstand was ingekort omdat gemeente Damme passage weigerde. Door de ligging met de waterlopen sluit dit een hele potentiële sector uit. Dit is een algemeen probleem met de locatie in Dudzele. Het dorp wordt omsloten door kanalen met beperkte mogelijkheden om deze te dwarsen. 10km extra baan in een route zetten is ook geen optie. Vorig jaar ging de 65km bv tot in Ryckevelde. Als gemeente Damme 2 van de 3 mogelijkheden om het kanaal Brugge-Damme te dwarsen niet toe laat is dit gewoon praktisch onbereikbaar.
De 3 belangrijke MTB stukken (Herdersbrug-Lissewege, Achterhaven & Zelzatebrug-Heist) liggen ook vrijwel parallel met 1 verbinding. Het havengebied zelf is immers verboden gebied. Dit is de reden dat je opnieuw aan het fietspad langs de a11 en de Herdersbrug zelf. De omgeving hier kan je veel nutteloze km laten maken. Er werd dus best veel uit de omgeving gehaald.
Dat gezegd zijnde er was inderdaad wel een groot verschil tussen het eerste en tweede deel. Vorig jaar was dit niet maar was er een kruising van de paden aan de Herdersbrug, dit was ook niet goed want gaf aanleiding tot heel wat fout rijden.
De beperking van de afstand werd mij wel bij het inschrijven meegedeeld en stond in de sporthal en aan de start zo vermeld.
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 31.08 & 01.09.2019 - Dudzele (Brugge)

Bericht door sofeurken »

ben blij dat ik hier gereden heb,net als vorig jaar!vind het zelfs een hele goede organizatie en voor mij was de bevoorr zeker ok(zondag).ik reed vorige week dessel en neeroeteren,was uiteraard mooier(5km weg op 100km denk ik)maar je mag dit totaal niet vergelijken.
Plaats reactie