23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Bericht door filiep72 »

ROUVROY BIKE TERRIL organisé pas le C.C.ROUVROY

35 ,50 ,65 km
4 euro
Bikewash

Rue du Général de Gaulle, Rouvroy, France
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Bericht door filiep72 »

Zondag aanwezig. Mooie terriltocht.
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Bericht door berdunnor »

Op basis van het topic van vorig jaar met hoge verwachtingen aan de start. Door omstandigheden pas om 9u kunnen vertrekken. Eerste deel tot eerste bevoorrading dik in orde. Vanaf dan toch een heel stuk minder. De parkstroken vind ik op zich wel leuk, maar dan voornamelijk als verbindingsstuk. Hier fungeerden ze als zwaartepunt en daar zijn ze te licht voor :-). Bij de laatste splitsing van de 65 km kreeg ik te horen dat het parcours niet meer toegankelijk was wegens te laat. Ik had dan nog 15 km voor de boeg en het was pas 11u30 op dat moment. Na lang aandringen toch mogen doorrijden, maar de lus van de grootste afstand bleek ook geen meerwaarde. Uiteindelijk alle hoop op de grote finale van vorig jaar, maar de huisterril van Rouvroy bleek niet toegankelijk. Ik weet niet of dit te maken had met mijn "late" startuur, maar als deze laatste terril ook voor de vroege starters niet toegankelijk was, is deze tocht in de huidige samenstelling voor mij persoonlijk eerder een ontgoocheling...
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Bericht door filiep72 »

Wij hebben ons wel gejeund. Ze weten van aanpakken, daar in Rouvroy. 100% offroad is overdreven maar ze deden wel hun best. 65 km was de bedoeling maar het warme weer en zero recuperatiestukken deed ons bendeke afkloppen op 53 km. Da was genoeg , kan ik u zeggen. Terrils , sous-bois, parkdoorsteken, speeltuinen langs het kanaal,.....alles was aanwezig. Een tocht naar mijn hart dus , genre Sallaumines, zonder boerendreven. Oké, oké,...de koffiedames waren uiterst vriendelijk maar toch wel aan verjonging toe . Ik kon er daar gelijk enkele van de vélo trekken om achter den toog te staan....(Dimi .....). Spijtig dat we de laatste terril niet op mochten. Tis nochtans één van mijn favorieten. Politiek weeral zekers :-( .
Prachtige rit in een nog beter gezelschap ;-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 23.06.2019 - Rouvroy (Fr) bike terril

Bericht door Motorbiker »

Met klikken en klakken om 9u30 geland in Rouvroy. En bijna op dezelde manier 5 minuten later weer buiten door een buurtbewoner die la police ging bellen pour toutes ces cons cyclistes, die aan zijn oprit parkeren. Toen hij zag dat ik verschillende dodelijke gevechtstechnieken feilloos beheers, en ook dat ik eigenlijk nog de kwaadste niet ben, schudde hij mij verontschuldigend de hand.
Had die kerel geluk dat hij Dimitri niet voor zich had.
Enfin... ingeschreven rond 9u40 en samen met mijn gedachten vertrokken. Gelukkig was het parcours subliem en was er weinig tijd voor filosoferen. In die mate weinig dat ik - bij wijze van spreken en om jullie duidelijk te informeren - tot aan de arrivé zelfs geen enkele keer aan tetten heb gedacht.
Na 55km doodmoe en zielsgelukkig binnengerold met een krampke of twee. Back on track! Nu de conditie nog.

Tijdens de laatste 10 km waren de mannen van Rouvroy bezig tientallen bomen op het parcours aan te brengen (tegen motorcrossers, en verplicht door de overheid)
De laatste terril: Geen toestemming meer!
Plaats reactie