23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door AlReDo »

Leuke tocht, mooi weer, goed gereden. Bedankt aan de organisatie!

Zelfde opmerkingen wat betreft bepijling. Doorgaans was ze wel goed, maar op sommige plekken toch onduidelijk of te onopvallend. Zelf ook een aantal keer (bijna) gemist, maar omdat ik andere bikers zag stoppen of terugkeren toch op de juiste route gebleven. Hier en daar een pijltje extra zou geen kwaad kunnen. De verf op de grond heeft ook zeker geholpen. Met begroeiing in volle bloei is het natuurlijk al makkelijker om een pijltje te missen.
pexexpres
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: za 10 nov 2012 17:45
Rijdt met: Focus Raven

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door pexexpres »

Het is natuurlijk moeilijk om nog een orgineel parcours uit te tekenen als er al mooie Bloso toeren te vinden zijn en dan kan ik begrijpen dat je je TT andersom op deze routes laat lopen. (ik schat dat meer dan 70% van de TT BLOSO was) Het is dan wel niet zo aangenaam voor de mensen die op zondagmorgen niet voor een TT kiezen maar rustig een bloso tocht willen rijden omdat er honderden aan het 'spookrijden' zijn. (toch een 10-tal tegengekomen) De strava challenge maakt het dan ook nog een beetje gevaarlijk.
Daarom volgende keer misschien gewoon de BLOSO richting volgen, de vele 'zijstapjes' maken de TT nog aantrekkelijk genoeg om hem te rijden. (persoonlijke mening)
Gebruikersavatar
BGT
Mountainbiker
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 jun 2004 21:04
Rijdt met: GT Zaskar 9r Carbon & GT Zaskar Team Carbon

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door BGT »

Gisteren ook hier gereden.
Dat het een mooie streek is, was me al lang duidelijk.
Het was een leuke tocht. Alles wat je in Lummen mag verwachten.

Wat de bepijling betreft, dat kan idd beter. Zoals hierboven al een aantal keren aangehaald is.
Ik vond dat de oranje lijnen die gespoten waren zeker een meerwaarde. Misschien volgende keer toch een andere kleur gebruiken. Het oranje vervaagde soms met de kleur van de ondergrond.
Er mocht een aantal keren ook vroeger een pijl gespoten staan. Waar je bvb van asfalt het veld in draaide, stonden de pijlen 3 meter voor de haakse bocht.

Wel genoten van de toer.
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Geoffe »

Ik heb weer genoten van de 66 km (idd paar 100 meter meer gedaan dan voorzien maar niet dat ik het erg vond :-k :wink: ).
Dikke merci aan alle vrijwilligers.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door _Knarf_ »

pexexpres schreef:Het is natuurlijk moeilijk om nog een orgineel parcours uit te tekenen als er al mooie Bloso toeren te vinden zijn en dan kan ik begrijpen dat je je TT andersom op deze routes laat lopen. (ik schat dat meer dan 70% van de TT BLOSO was) Het is dan wel niet zo aangenaam voor de mensen die op zondagmorgen niet voor een TT kiezen maar rustig een bloso tocht willen rijden omdat er honderden aan het 'spookrijden' zijn. (toch een 10-tal tegengekomen) De strava challenge maakt het dan ook nog een beetje gevaarlijk.
Daarom volgende keer misschien gewoon de BLOSO richting volgen, de vele 'zijstapjes' maken de TT nog aantrekkelijk genoeg om hem te rijden. (persoonlijke mening)
Ik weet niet of het volgend jaar nog in Lummen is.

Op hun website staat dat dit de laatste editie van deze tocht was. Volgend jaar een volledig andere tocht.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Terug een mooie tocht, die oranje verf op de grond is fantastisch =D> .
Merci aan de organisatie
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door radicalbiker »

Film van gisteren.

" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door flipp »

_Knarf_ schreef:
pexexpres schreef:Het is natuurlijk moeilijk om nog een orgineel parcours uit te tekenen als er al mooie Bloso toeren te vinden zijn en dan kan ik begrijpen dat je je TT andersom op deze routes laat lopen. (ik schat dat meer dan 70% van de TT BLOSO was) Het is dan wel niet zo aangenaam voor de mensen die op zondagmorgen niet voor een TT kiezen maar rustig een bloso tocht willen rijden omdat er honderden aan het 'spookrijden' zijn. (toch een 10-tal tegengekomen) De strava challenge maakt het dan ook nog een beetje gevaarlijk.
Daarom volgende keer misschien gewoon de BLOSO richting volgen, de vele 'zijstapjes' maken de TT nog aantrekkelijk genoeg om hem te rijden. (persoonlijke mening)
Ik weet niet of het volgend jaar nog in Lummen is.

Op hun website staat dat dit de laatste editie van deze tocht was. Volgend jaar een volledig andere tocht.
Wel nog in Lummen, maar ze gaan een volledig ander parkoer bouwen meende ik te hebben verstaan. Richting Diest en nog een langere afstand (80km ?)
Gebruikersavatar
flipp
Moderator
Berichten: 627
Lid geworden op: zo 27 apr 2008 21:19
Rijdt met: Kona Kahuna

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door flipp »

Mooie toer btw. (63km) Heb een leuke voormiddag gehad dankzij de Lakebikers =D>
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Headshot »

Strava challenge? Ook deze dus gemist...
Plaats reactie