23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door BMW »

Waar komen de foto's???
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door radicalbiker »

Wegens een ongeval op de E 314 waardoor alles vast zat wegens tijdgebrek de 45 gedaan. Prachtige tocht met mooie singletrack stukken. Alleen jammer dat de bepijling op sommige plaatsen te wensen over liet.
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 268
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door dirkdierickx »

was weer aangenaam mtb'en met dit weer en de prachtige omgeving.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door _Knarf_ »

Proficiat aan de organisatie om toch wel veel uit de omgeving gehaald te hebben.
De pijlen konden denk ik beter. Maar dat kan ook zijn omdat de man met de hamer me een serieus oplawaai had bezorgt, nogal onverwacht. Mogelijk door de warmte, dat is nooit echt mijn vriend geweest.
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1003
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door koppigaard »

Ook geworsteld met de pijlen, na 32 km stonden we al terug aan de start. Probleem natuurlijk als je gestart bent voorn de 62. Via een doorsteek terug naar de tweede brug, verschillende bikers aangesproken, een singletrek langs de autostrade herhaald, maar niks geen splitsing. Na wat natte vingerwerk dan toch op het parcours geraakt en uiteindelijk binnengebold met 69 km op de teller.0 Overigens, het was een mooie tocht. De extrakm's zijn alweer lang doorgespoeld.
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door _Knarf_ »

koppigaard schreef:Ook geworsteld met de pijlen, na 32 km stonden we al terug aan de start. Probleem natuurlijk als je gestart bent voorn de 62. Via een doorsteek terug naar de tweede brug, verschillende bikers aangesproken, een singletrek langs de autostrade herhaald, maar niks geen splitsing. Na wat natte vingerwerk dan toch op het parcours geraakt en uiteindelijk binnengebold met 69 km op de teller.0 Overigens, het was een mooie tocht. De extrakm's zijn alweer lang doorgespoeld.
Oei... Ook de 62 (ik had er wel 65) gedaan maar zo hard verkeerd toch nooit gereden.
Keer of 3 wel moeten omdraaien.

Laatste splitsing eigenlijk ook niet gezien. Enkel het bord "U bevindt zich nu op de 65km".
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door _Knarf_ »

Trouwens ook ne proficiat aan de 'opruimers'.

Ben niet zo lang geleden in Lummen wat gaat rondtoeren. Een hoop storm-hindernissen waren nu netjes verdwenen. En ook wat overwoekerde stukken serieus berijdbaar gemaakt (o)

(in tegenstelling tot Mol gisteren waar alle bomen nog gewoon over het parcours lagen)
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Headshot »

Hier ook wel gevloekt op de pijlen... en op de brandnetels... was wel een mooie toer...
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik vond het een héél mooie toer, veel snelle singletracks. Ik heb me goed geamuseerd.
Qua pijltjes ben ik maar 1x verkeerd gereden toen ik als laatste van een groepje zat. Het kon beter, dat is waar. Ik ben zelf een grote voorstander van kalk gooien, als je op een paadjes zit met dichte begroeiing is het niet altijd simpel om ergens een goed zichtbare pijl te hangen. Als je met kalk de bocht aanduidt kan je al moeilijk verkeerd rijden, en dat zie je vanop een afstandje liggen.
Gebruikersavatar
Teekitiezie
Mountainbiker
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 02 mar 2012 18:15
Rijdt met: Merida Matts FLX 900 D

Re: 23.06.2019 - Lummen - 6e Mountainbike Challange

Bericht door Teekitiezie »

Heel mooie toch gereden vandaag (ook 65 km op de teller). Proficiat aan de organisatie.

Wat de pijltjes betreft:
- Ik dacht dat er aan het begin wat minder stonden, maar misschien was het gewenning die er nog niet was.
- Ik heb hier en daar eentje gemist, maar ben tijdig terug kunnen rijden. Misschien telkens VOOR en NA de bocht een pijltje plaatsen?
- De rode/roze (whatever het kleur ook mag heten) lijnen en pijlen op de grond waren zeker een meerwaarde. "la tête dans le gidon" waardoor we de pijltjes niet zagen, maar de grondaanduidingen wel?
- Het is een vrij snel parcours, en dat helpt natuurlijk ook niet: misschien ligt het wel aan ons: geen tijd om te kijken??
Plaats reactie