23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door Gino_mtb »

Scotty72 schreef:
Alsook, dank aan de persoon die mijn GSM heeft gevonden in de eerste beklimming/afdaling van de Kluis. Ben ik even blij dat deze gevonden is! 100x dank! (o)
Jammer dat ik deze persoon niet meer ben tegengekomen bij de finnish, hij en zijn echtgenote had ik graag een Kluis getrakteerd.
Hallo Scotty, ik was het die je GSM teruggevonden heb op de grond in een afdaling. Lag gedeeltelijk onder bladeren. Ik ging die na de rit afgegeven hebben aan de organisatie. Maar idd het grote geluk gehad dat ik daar efkes stilstond te wachten bij een afdaling in het kluisbos toen je GPS aangaf dat er connectie gemaakt werd met je GSM. Soms moet een mens ne keer geluk hebben é :-) .
Ja , dien Kluis ging wel gesmaakt hebben ;-) maar we reden de grote toer (71km) en waren pas rond 15u00 terug bij de Start.
We houden hem tegoed ;-) , mss binnen 2 weken op de rit van Avelgem (Kierecrossers).

Dan wat de rit betreft: idd een topritje amai. Eerste stuk en laatste stuk idd wat minder maar middengedeelte echt TOP. Alles rond het kluisbos en ook de extra lus die gemaakt werd voor de grote afstand naar Zulzeke (oa Leo Pirronpad,spijkerbos,patersberg, ...) was tof.
Was lastig, door de vele hoogtemeters in middengedeelte maar ook door de warmte. Maar we hebben ons gejeund.
Na 71km zat deze rit erop. Ook héél goede bevoorradingen.
Er waren voor mij 2 minpuntjes: zoals reeds aangehaald mocht er idd hier en daar wel een pijltje meer gehangen worden, bijvoorbeeld na een afslag ter bevestiging en ze mochten idd wel wat groter zijn want het was goed uitkijken om er géén te missen.
Een ander minpuntje vond ik wel dat de afspuitstand al om 15u afgebroken was toen wij aankwamen ... voor een rit van 71km , met die warmte en in principe mocht er ingeschreven worden tot 11u. Dan is 15u echt wel te vroeg om al af te breken vind ik.

Soit we hebben ons gejeund en we zullen hier volgend jaar zeker terugkomen.

Grtzzz
CedricWeb
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 30 apr 2018 14:37

Re: 23.06.2019 - Celles - La Kluiz MTB

Bericht door CedricWeb »

Ook de lange afstand gereden, vroeg genoeg gestart door de aangekondigde warmte.
Kan me volledig vinden in de vorige comments, het kluisbos was top: afzien en lachen ter zelfder tijd. Goeie voorbereiding voor de MTB van Vlaanderen in augustus. :lol:

Ook de minder zware finale was sowieso leuk om te rijden.
De pijltjes waren op zich niet slecht gehangen, maar wel te klein om het snel genoeg te zien. Ik denk dat iedereen die de offroad afdaling nam naar Zulzeke, te ver was gereden. Gelukkig hielp het bordje 'off track' :-) De bevoorradingen waren rijkelijk, de mensen super sympathiek. Vooral een dikke chapeau aan de medewerkers die in de vlakke zon, het verkeer regelden bij gevaarlijke oversteekplaatsen. Merci bien!
Plaats reactie