15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pierre

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 137
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door Biker123 »

Ik twijfel nog. Iemand enig idee van de ondergrond? Vettig mag, maar in deze streek kan je ook veel 'wandelen' naast je fiets..
Gebruikersavatar
Jemp
Mountainbiker
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 18 jul 2009 10:53
Rijdt met: Scott Scale Pro 29 / Scott Solution

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door Jemp »

Het weer hebben ze inderdaad niet mee en er zullen wel wat modderstromen in zitten. Maar in se grond is het nog niet verzadigd, dus het wordt naar mijn idee wel vuil maar doenbaar.
dejoere
Mountainbiker
Berichten: 65
Lid geworden op: wo 29 aug 2018 08:50

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door dejoere »

Heel mooie tocht, maar ondergrond was toch te vettig... te veel naar boven moeten stappen. Mijn tocht dan ook maar ingekort naar 35 ipv 50 :(.
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door Scotty72 »

Goeie tocht, maar zoals gevreesd de ondergrond was toch al redelijk verzadigd.
Tot aan eerste bevoorrading een gemiddelde van 10.8km/u :oops:
Het Bois Hubermont was zwaar heel zwaar, al bij al wel fun.
Dat ik niet op mijn kleinste plateau kon rijden zal ook wel niet geholpen hebben. :roll:

Ook maar de 35 gedaan, maar ik had de indruk dat het tweede gedeelte toch wat beter bolde.
Daarom toch beetje jammer dat ik niet voor de 50 ben gegaan.
Laatst gewijzigd door Scotty72 op ma 17 jun 2019 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1882
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door patje2 »

Wij hebben maar 2x te voet wel zwaar tocht
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door roderider »

Slippery... Ik had al de indruk dat er veel na de Bois Hubermont of de eerste bevoorrading terugkeerden via de weg. Zels aan mijn plan om de 50 te doen gehouden.
Erna was het wel iets beter met toch hier en daar nog vettige stukskes. T'blijft een mooie omgeving om te mtbken.
Gebruikersavatar
frederique
Mountainbiker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 11 jan 2012 21:35
Rijdt met: cube 29er, gravelbike

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door frederique »

Jacqué schreef:
frederique schreef:vandaag met de gravelbike op pad geweest over de baan thuis vertrokken met doel richting kwaremont te trekken maar door de regen de tocht in gekort onderweg richt dhoppe wel wat pijltjes tegen gekomen
en inderdaad aan brakelbos staan er pijltjes naar de bos aan lieverenbos staan er pijltjes naar richting van de bos
op eerste zicht wat nu van pijltjes tegen kwam mee over de baan te rijden lijkt me echt een tocht die de mooiste stukken in de streek hier gaat aan doen

hopen op droog weer want op sommige plaatsen waar zag waar pijtjes uit kwamen stond de route wel vol plassen en op paar plaatsen over de hele breedte van rij pad

Muziekbos en nog een lange sectie van bois d'hubermont zit er normaalgezien ook elke keer in =D> :bounce:

wie laat zich nu afschrikken door een paar plasjes bij al dit moois?! 8)
ik laat mij niet afschrikken door wat plassen of regen hoor 8)
bij mijn weten zat dit jaar muziekbos er wel niet bij :-D

en aan een glibberig ondergond kan je veel doen met bandenspanning om jouw voldoende grip te geven zodat je niet moet afstappen tenzij er een trage voor u zit :bounce:

bij slechter weer is maar een nadeel dat je daar veel meer kuiswerk aan overhoudt dan bij droog weer maar iemand die graag fiets neemt er dit met plezier bij :-"
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door _anonymus_ »

Zoals gezegd dus gisteren hier gestart.
Om 7u stipt zat ik op de fiets. Gerekend op een gemiddelde van 15km/h kon ik dan de 50 rijden, zodat ik rond half 11 binnen zou zijn en tegen kwart na 11 terug thuis (moest om 12u op het schoolfeest van mijn kinderen zijn).
Het werd mij al snel duidelijk dat het vettig ging worden. De eerste lus van 15 km was prachtig, maar loodzwaar en door de vettige ondergrond spekglad bij momenten. Vloeken en genieten tegelijk dus.
Ik schrok er wel van dat dit de eerste km’s waren, en dat die er voor alle afstanden in zaten. Gezien de start aan een feesttent op een weide leek mij dit een typische Waalse TT gekoppeld aan een ‘fête local’, waarbij ook veel locals voor één keer op de MTB kruipen. Als dit hier ook het geval was, gaan die hun peren hebben gezien. Ik had na 15 km al bijna 400 hoogtemeters op de teller. Stevig tochtje.
Aan de eerste bevoorrading had ik rond de 12 km/h gemiddeld. De 50 halen binnen de tijdslimiet zat er niet meer in, dus heb ik de 35 gedaan. Ook na de eerste bevoorrading nog zeer mooie stukken, al zat er één ploeterstuk in door een veld, tot aan de knieën in de modder, dat ze er toch beter hadden uitgehaald.
Ik ben wel serieus op mijn gezicht gegaan door in een smal baantje met mijn breed stuur aan een paaltje te blijven hangen en over het stuur te gaan. Daarna met mijn ribben tegen een muur terecht gekomen. Enkele gekneusde ribben en een gezwollen elleboog waren het gevolg.
Bij drogere ondergrond kom ik hier volgend jaar zeker terug, aanrader.
Gebruikersavatar
steveeke
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 22 mei 2016 19:55
Rijdt met: bmc te02 two (2019) - bmc te02 slx (2017) - bmc te02 x1.0 (2016) - bergamont roxtar 10.0 (2015)

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door steveeke »

was inderdaad een heel vettige tocht, maar super plezant, eerste gedeelte héél zwaar en enkele van mijn mederijders vlogen er van bij de start gedreven in, dit hebben ze op het laatste stuk van de 50km zwaar moeten bekopen, doseren zeggen ze dan :-)
theguy
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: do 15 nov 2018 15:31

Re: 15&16.06.2019 - Ellezelles - 8e Ducasse de l'Arbre St Pi

Bericht door theguy »

steveeke schreef:was inderdaad een heel vettige tocht, maar super plezant, eerste gedeelte héél zwaar en enkele van mijn mederijders vlogen er van bij de start gedreven in, dit hebben ze op het laatste stuk van de 50km zwaar moeten bekopen, doseren zeggen ze dan :-)
Man, ik heb daar 65km gereden en na al dat slijk (vooral beklimmingen) was ik volledig op. Wel een heel uitdagende tocht en als ik me niet vergis (ben niet van de streek) zat er toch een stuk muziekbos in (in tegenstelling tot een andere bewering in deze topic).
Plaats reactie