19.05.2019 - Camphin-en-Carelbault (Fr)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

19.05.2019 - Camphin-en-Carelbault (Fr)

Bericht door filiep72 »

Camphin-en-Carelbault is het geworden. 37 km. Meer op karakter dan op wijsheid. Met een lijf vol antibiotica en een fiets vol goesting. Normaal ging ik niet fietsen maar toen kwam die rit in het vizier. Vorig jaar was dit de ontdekking van het jaar. Winnetou en mijzelve waren er lyrisch over. Op 44 minuten autorijden vanuit Wevelgem! Het is in een gekende streek maar wordt ingericht door mountainbikers die ook in het jaar een xc chrono en veldrit organiseren. Tja. Opnieuw enkele stukken bijgeleerd. Zelfs bij delta 3 schudden ze nog een stuk uit hun mouw ! Elders werd nog een xtra afdaling zomaar uit het niets gepresenteerd. Straffe gasten. Ze hadden er zelfs een afspuitstand naar Vlaamse gewoonte. Was wel nodig vandaag. Het lag droog om te starten maar het bleef maar regenen. Het parcours werd herschapen in ....euhm,...herschapen in zo'n....enfin, het werd dus herschapen. 1e bevoorrading na 17 km. Tot dan toe had ik welgeteld en nog ruim overdreven 1 km asfalt onder de wielen gekregen verdeeld over 3 stroken. Geen saaie veldwegels maar echte fun stukken gravel baantjes met rechts en links iets extra's. Bevoorrading met appelcake en 5 soorten gedroogd fruit en ....... Daar was wel de splitsing. 35 km oftewel 50 / 60 km. Enkele keren in het jaar neemt het verstand het van mij over en dit was zo'n dag . Baaibaai 50 km en de 35 gevolgd. Er lagen nog een handvol terrils en sous bois te wachten maar het was voor vandaag niet. Een organisatie die zich een weg zoekt tussen stenen, wortels en kuilen ipv het platgereden pad te volgen. Njamie. Vorig jaar schreef ik blijkbaar: "volgend jaar terug van de partij". Dit jaar kan ik het gerust herhalen. Toen ik vertelde dat de datum wat ongelukkig gekozen was (ook Beuvry vandaag) trokken ze zich daar niets van aan. Dit was hun rit . Punt. Gelijk hebben ze. Doe uw zin en geniet van het leven.
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 19.05.2019 - Camphin-en-Carelbault (Fr)

Bericht door cujo »

Door de continue regen hier ook na 1e bevoorrading voor de kortere versie met lus gekozen.
Zeer leuke en afwisselend parcours met terrils van Carvin & Oignies en bos van Wahagnies & Phalempin. Alles bleef meestal goed te doen buiten het laatste bosje in Camphin-en-Carembault zelf waar we kennismaakten met zeepachtige toestanden
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 19.05.2019 - Camphin-en-Carelbault (Fr)

Bericht door filiep72 »

cujo schreef: Alles bleef meestal goed te doen buiten het laatste bosje in Camphin-en-Carembault zelf waar we kennismaakten met zeepachtige toestanden
Inderdaad. Het laatste heuveltje mocht ik te voet op. :-) Dat stuk zat in under cycloparcours. De grote toer heeft nog veel meer te bieden.
Welk uur ben je vertrokken?
cujo
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 27 dec 2006 11:50
Rijdt met: flash 29 , epic ht

Re: 19.05.2019 - Camphin-en-Carelbault (Fr)

Bericht door cujo »

filiep72 schreef:
cujo schreef: Alles bleef meestal goed te doen buiten het laatste bosje in Camphin-en-Carembault zelf waar we kennismaakten met zeepachtige toestanden
Inderdaad. Het laatste heuveltje mocht ik te voet op. :-) Dat stuk zat in under cycloparcours. De grote toer heeft nog veel meer te bieden.
Welk uur ben je vertrokken?
Rond 09 uur vertrokken ; in het laatste bosje moest ik alle zeephellingen te voet op & af
Plaats reactie