16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door tbhshorty »

Zal vettig worden zeker met dit weer
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door filiep72 »

Mbwa , hier en daar wel . Morgen aanwezig. Starten rond 7.30. Deze zal ik niet missen.
Yannus
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 01 mei 2014 22:41

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door Yannus »

Kga ook hier starten morgen. Ellezelles zal waarschijnlijk nog vettiger zijn. Enig idee of er hier veel hoogtemeters zijn? En terrils?
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door filiep72 »

Ik heb deze week eens gepolst: de terril van Bernissart zit er niet in - officieel toch niet ;-) . Wel mer de sable. Hoogtemeters zijn hier niet zo geweldig. Er is blijkbaar ook een gravel-parcours.
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door Fritsie »

tbhshorty schreef:Zal vettig worden zeker met dit weer
Daarnet gaan wandelen in de bossen rond Zandvoorde en het lag er verrassend goed bij. Zeker geen moddertoestanden, wel wat plassen en op sommige plaatsen een licht verzadigde grond. Zandvoorde is natuurlijk Blaton niet (toch een andere ondergrond), maar ik vermoed dat het nog zal meevallen na een droge zaterdagnamiddag en -nacht.
Yannus
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: do 01 mei 2014 22:41

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door Yannus »

filiep72 schreef:Ik heb deze week eens gepolst: de terril van Bernissart zit er niet in - officieel toch niet ;-) . Wel mer de sable. Hoogtemeters zijn hier niet zo geweldig. Er is blijkbaar ook een gravel-parcours.
Dank u. Blij dat het wat 'sneller' zal bollen na Flobecq en Montrouel. Daar heb ik af gezien.
Gravel parcours is inderdaad nieuw dit jaar. Dacht 40km.
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door meyke1 »

Vanmorgen vroeg vertrokken richting Blaton.Gestart rond 7u30 voor de 55km.Het eerste deel was o zo zalig met in het bos draaien en keren en de meeste hoogtemeters van de tocht.Het middenstuk was sneller en vlakker maar naar het einde toe was het weer spelen in het bos.Ondergrond lag er verassend goed bij,buiten enkele plassen.Voor mij 9/10.Ik trek één puntje af omdat ik piepedood was na 55km en het er uiteindelijk 60 waren.En omdat er geen douches waren zoals aangegeven.
Ook zeer goed uitgepijld. =D> =D>
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door filiep72 »

Motorbiker had er heel graag bij geweest maar een man moet nu eenmaal zijn prioriteiten kennen. Dus hebben we afgesproken om niet te veel over deze megaleuke rit te vertellen. Ik hou het bij enkele trefwoordjes : Vroeg gestart in Blaton. 5 euro betaalt voor een ritje op de rollercoaster # singletracks. "Fasten your seatbelt" ! 12 km verder efkes bekomen en dan terug hop ! Veel bos , technische baantjes wilden ze er persé bij , bevoorradingen top , na 3e bevoorrading langs het kanaal naar de singletrack die het mer de Sable inleidde. Mer de sable XXL en uitgepijld als nooit tevoren. Deze keer niet met draaien en keren maar met de flow er constant in. Nog een pintje en salamietje op de xtra ravito voor de meet. Waalse ambiance.Toprit. Na 57 km was het wel game over.....minder trefwoordjes kon ik niet vinden ;-)
maartensmet4
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 jun 2019 18:51

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door maartensmet4 »

Supermooie tocht maar laat gestart, rond 9u30, voor de 65 km, waardoor stukjes in de mer du sable e.a. moeilijker bereidbaar werden... Laatste bevoorrading met pintje en salami blijkbaar gemist... Hopelijk volgend jaar parcours in omgekeerde richting.
Mij zien ze alleszins wel terug!
Gebruikersavatar
moonrider
Mountainbiker
Berichten: 697
Lid geworden op: ma 27 mar 2006 20:05

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door moonrider »

Was idd. weer topritje !!! En ook de bepijling was subliem , toporganisatie !

Moonie
Plaats reactie