16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door Fritsie »

maartensmet4 schreef:Supermooie tocht maar laat gestart, rond 9u30, voor de 65 km, waardoor stukjes in de mer du sable e.a. moeilijker bereidbaar werden... Laatste bevoorrading met pintje en salami blijkbaar gemist... Hopelijk volgend jaar parcours in omgekeerde richting.
Mij zien ze alleszins wel terug!

Eveneens laat gestart en sommige stukken waren dan wel heel wat vettiger, maar toch doenbaar. De uitpijling van Bon-Secours evenals Mer du Sable was subliem. Nog nooit zoveel op en af gereden op de heuvelrug van Bon-Secours. Blaton blijft een streektopper.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door filiep72 »

moonrider schreef:Was idd. weer topritje !!! En ook de bepijling was subliem , toporganisatie !

Moonie
Welgekomen Moonie :-)
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door Gino_mtb »

Deze supertocht ook gereden.
Net als vorig jaar was het top ! Nu alles in omgekeerde richting tov vorig jaar met wel een veel langer stuk in mer de sable.
De tocht op zich is echt subliem é. Bos, bos, bos,singe-track na single-track; Enkele pittige beklimmingen. de passages in mer de sable en bon de secours echt de max.
Heb wel enkele "hard"-passages in mer de sable aan me laten voorbij gaan omdat ze al veel te vettig lagen naar mijn goesting en ik géén risico's durfde te nemen.
Vond het ook wel tof dat ze er een andere insteek aangaven door in de andere richting te rijden.

De eerste 2 bevoorradingen waren top, veel lekkere dingen en uitgebreid. Op de derde was alles helaas al bijna weg en de 4de met dat streekbiertje was al weg.
Vond dat wel spijtig. Wij waren vertrokken omstreeks 8u45 en om al alles zo vroeg op te ruimen en af te breken ....

Mijn maatje haar stoute schoenen aangetrokken en aan de bar gezegd dat we van zover kwamen en dat wij toch ook recht hadden op dat gratis streekbiertje ...en .. elk één gekregen :-) .
MAar de tocht op zicht is echt subliem é, niets op aan te merken. Hiervoor doe je het in feite als mtb'ker !!

Aan één ding heb ik me wel geergerd ... dat is aan die pipo's met die mtb's met motor. Die zitten dan op beklimmingen in je wiel te kleven en te ruttelen dat het te traag gaat ...dat ze dan godver met een gewone mtb rijden en ook een beetje inspanning doen. Het waren jonge gasten die waarschijnlijk voor hun "gemiddelde" omhoog wilden vliegen. Dat steken ze ook nog eens vanaf dat ze kunnen op een onbeschofte brutale manier voorbij, couperen ze je af en als je roept dat ze moeten aangeven dat ze voorbij willen steken ze hun middelvinger op ... echt chapeau jongens, goe bezig... volgende keer geef ik jullie een patat als jullie voorbij komen gevlamd zonder aan te geven.
Een mens doet godver een verschot op als die plots langs je komen gesjeesd..

MAar dit heeft uiteraard niets met de tocht te maken maar wou het toch even aangeven !!
Gebruikersavatar
BEASTY
Mountainbiker
Berichten: 733
Lid geworden op: za 30 jul 2005 15:01
Rijdt met: ne flanders grinta alu/carbon
Contacteer:

Re: 16.06.2019 - Blaton - VTT 3 Canaux

Bericht door BEASTY »

Hey,

Iemand toevallig gpx van de ritten?

Thx
Plaats reactie