05.05.2019 - Mechelen - Ucom 2 Bike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pattap
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 mei 2010 08:07
Rijdt met: tomson

05.05.2019 - Mechelen - Ucom 2 Bike

Bericht door pattap »

Iemand deze de laatste jaren gereden? Bij mij is het ongeveer 10 jaar geleden dat ik deze nog gereden heb
Volgens de site van de club maakt men gebruik van de brug in Humbeek. Klein detail hier is geen brug meer maar een veerdienst die om de zoveel tijd vaart en op meeste veerdiensten mogen ook maar een beperkt aantal fietsen mee.
Men geeft op de meeste kalenders 20 km, 35 km, 50 km en 65 km volgens hun eigen site spreekt men van 20, 35, 50, 75 en 85 km welke afstanden mogen we nu echt verwachten hier. Indien max 65 kom ik met de fiets voor 85km zou ik toch met de wagen overwegen te komen (heen en terug zijn ongeveer en kleine 40 km)
Gebruikersavatar
Strijkijzer
Mountainbiker
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 03 jan 2016 14:24

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door Strijkijzer »

http://ucom2bike.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit kan ik vinden op google :-D
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door NewbieBiker »

Ik heb die al een paar keer gereden. TT gaat inderdaad riachting Humbeek en omstreken (K-O-D-B, Nieuwrode, Leest, Grimbergen ). Kilometers malen in het veld (stoffig als het droog is) met hier en daar een single track en misschien een technisch stukje op de heuvels naast de E19...
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door Den Bees »

pattap schreef:Iemand deze de laatste jaren gereden? Bij mij is het ongeveer 10 jaar geleden dat ik deze nog gereden heb
Volgens de site van de club maakt men gebruik van de brug in Humbeek. Klein detail hier is geen brug meer maar een veerdienst die om de zoveel tijd vaart en op meeste veerdiensten mogen ook maar een beperkt aantal fietsen mee.
Men geeft op de meeste kalenders 20 km, 35 km, 50 km en 65 km volgens hun eigen site spreekt men van 20, 35, 50, 75 en 85 km welke afstanden mogen we nu echt verwachten hier. Indien max 65 kom ik met de fiets voor 85km zou ik toch met de wagen overwegen te komen (heen en terug zijn ongeveer en kleine 40 km)
Daar is inderdaad een rit van 85 km bij.
Deze tocht is altijd leuk al zijn er geen hm , soms zitten er wat pittege stukken bij , wat betreft de brug van humbeek die zou bijna klaar zijn maar of dat op tijd zal zij is een ander vraag , er liggen daar nog bruggen hoor , de brielenbrug , de verbrande brug , dus daar moet je u geen zorgen over maken.
Bezoek hun site eens voor wat meer info , of op fb kan je ook terecht " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door DDT-STAS »

Bij ons staat deze TT reeds enkele jaren vast opt programa :-D
Niks speciaals maar (meestal) snelle tocht die toch nergens verveeld.
Weinig htms, met op't laatste een leuk technisch stuk (crossparkoer naast E19) dat je, indien gewenst, meerdere keren kan doen.
Altijd wel leuk als het voor het goede doel is...en je krijgt een zakske (vorige jaren toch) waarvan de inhoud veel meer waard is dan het inschrijvingsgeld :wink:
Van de organisatie is er bij mijn weten nog nooit enige reactie geweest op dit forum [-(
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door Den Bees »

Dit heb ik nog gevonden van 1 van de beheerders >>>>

' Filip Van Hulle
Beheerder · 22 februari
Geen brug in Humbeek waar traditioneel onze MTB en cyclo parcours het ABC kanaal oversteken, dus werken we aan een parcourswijziging, voor wie niet wil omrijden is er een veerpont '
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: Zon 5/5/2019 Mechelen

Bericht door Den Bees »

Deze is net gepost geweest op facebook >>>>>>>>>>>>>>'een vernieuwd MTB parcours wegens geen brug ( te Humbeek ) en geen veer ( wachttijden!) ... dus omrijden langs Kapelle-op-den-Bos en een extra lus in Zemst. Afstanden 20-35-55-65-75km'.
palmbiker
Mountainbiker
Berichten: 45
Lid geworden op: di 07 jun 2011 14:05
Rijdt met: scott scale 940 en BMC fourstroke 02

Re: 05.05.2019 - Mechelen - Ucom 2 Bike

Bericht door palmbiker »

palmvelden londerzeel ook hier aanwezig
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1879
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: 05.05.2019 - Mechelen - Ucom 2 Bike

Bericht door patje2 »

Leuke snelle tocht vertrokken rond half 9 voor de 75 km, of iedereen was al weg of weinig deelnemers tot aan de 1ste ravi wel nog enkele bikers gezien, maar vanaf km 35 tot km 65 geen mede bikers gezien, enkel in de laatste 10 km nog een enkeling tegen gekomen. In de buurt van Eppegem enkele nieuwe stoken leren kennen. Ook geluk gehad met de regen was net aan de 2 ravi toen het 10 min regende en daar kunnen schuilen. Inderdaad vlak parcours dat nergens verveelde zoals DDT-STAS schreef. Waar als het echt moet toch nog enkele verharde stroken uit kunnen gehaald worden. En leuke zakje met toffe spulletjes in
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 05.05.2019 - Mechelen - Ucom 2 Bike

Bericht door Den Bees »

Zoals elk jaar heb ik weer genoten van deze snelle tocht , volgens mij hebben de weersvoorspellingen de organisatie de das om gedaan , zaterdag was te horen en te lezen dat zondag veel ging regenen en veel wind ging zijn , buiten een kleien hagelbui en 10 min regen was er niet veel van te merken , tegen dat ik terug stond aan de start was ik al opgedroogd door het zonnetje.
De goodiebag is elk jaar leuk.
Mij zien ze zeker terug volgend jaar
Plaats reactie