12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Het was dikke fun en idd droog, maar toch goed afgezien
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door DDT-STAS »

Was een TOPPER :-D
Dikke merci a d organisatie voor de hulp bij het 'takelen' van mijn weggezakte camionette =D>
en natuurlijk ook aan de collega biker met zijn zware 4x4 voor het uittrekken uit de zachte berm =D> =D> =D>
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door AlReDo »

Prachtige regio met alles wat plezant is in een TT. Bedankt aan de organisatie voor de leuke voormiddag. Echt een topper!

De splitsingen waren wel niet overal even duidelijk en plots zat ik op de 40km nadat ik een bos in reed. Onderweg nog mensen gesproken die ook niet meer goed wisten op welke afstand ze nu zaten. Uiteindelijk wel mijn beoogd aantal kilometers gehaald.

Was die redbull stand daar in the middle of nowhere door jullie voorzien? Die stond daar precies redelijk verloren.
Gebruikersavatar
Biestie1
Mountainbiker
Berichten: 851
Lid geworden op: vr 05 mar 2004 13:25
Rijdt met: Kona

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Biestie1 »

Ik had slechts 53,5 km op de 60 ; klopt dat ?
Dat is dan wel serieus verkeerd vind ik.
Plots draaiden we ook een bos in waar een bord stond "U bevindt zich op de 40 km" ; zeer verwarrend allemaal.

Het is nu de 2e week op rij dat ik lang niet het beloofde aantal kms haal. Kunnen de organisaties AUB iets meer werk maken van parcours-controle ?
Er waren alweer zeer veel wandelaars onderweg, dus sabotage is zeker niet uitgesloten.

Jammer, want op die eerste 10km na, was dit een zeer mooie tocht.
Gebruikersavatar
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker
Berichten: 649
Lid geworden op: za 12 mei 2007 07:08
Rijdt met: Cube AMS 100

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Dieter ex Mx-er »

Biestie1 schreef:Ik had slechts 53,5 km op de 60 ; klopt dat ?
Dat is dan wel serieus verkeerd vind ik.
Plots draaiden we ook een bos in waar een bord stond "U bevindt zich op de 40 km" ; zeer verwarrend allemaal.

Het is nu de 2e week op rij dat ik lang niet het beloofde aantal kms haal. Kunnen de organisaties AUB iets meer werk maken van parcours-controle ?
Er waren alweer zeer veel wandelaars onderweg, dus sabotage is zeker niet uitgesloten.

Jammer, want op die eerste 10km na, was dit een zeer mooie tocht.
Ik had er 59.2km op de 60 dus km's kloppen wel degelijk ook 727Hm's
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Knarf_ »

60km was wel juist.

Eén splitsing was zeer onduidelijk.
Op een breed bad, licht bergaf. Eén bordje rechtsaf 60.


Dat ge een 40km bord tegenkwam is normaal. Op dat punt (pad voor bos in te draaien) was ge al in tegengestelde richting afgekomen en naar rechts gedraaid voor een extra lus van de 60. Na die lus kwam ge dan terug op de 40. Dat vond ik wel vrij duidelijk...
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Pe_ »

Vond ik ook vrij duidelijk. Ik had direct door dat we terug op hetzelfde punt kwamen en dus inderdaad samen kwamen met de 40 km dus leek het me heel logisch dat dat bord 'U bevindt zich op de 40 km" daar stond.
Wat mij wel een beetje stoorde was de afstand. Ik heb, mede door de mooie post waarmee dit topic geopend werd, gekozen voor de 50 km. Normaal gezien is dat redelijk veel voor mij maar ok. Rustig aan zal het wel lukken. Toen ik na 50 km op het wiel en 49 km op mijn GPS dat laatste bos nog voor de wielen geschoven kreeg en nog 5 km op en af moest fietsen ging het licht wel even uit. Dat had voor mij echt niet meer gehoeven, alhoewel ik zoiets normaal heel prachtig vind. Achteraf bekeken had ik beter aan de eerste splitsing (nog voor de BV) de 40 km gevolgd en daarna dan de 50 km, maar dat wist ik toen natuurlijk nog niet. Voor volgend jaar zal ik het echter niet vergeten :-D .
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Z. »

De splitsing aan het bed van Napoleon had ik ook maar gezien net voorbij de splitsing. Was inderdaad niet heel duidelijk.

Los daarvan een mooie tocht bij ideaal weer.

Het was wel even schrikken aan de muur op de Wijngaardberg. Bijna omver gereden door nen dwaas op een op hol geslagen paard.
Gebruikersavatar
Z.
Mountainbiker
Berichten: 536
Lid geworden op: ma 04 aug 2008 10:25
Rijdt met: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Z. »

En wat ik graag eens zou zien: een echte technische strook aan den xtreme of het jezuskruis. Het kan er. Gewoon doen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik vond het een zéér mooie tocht, het kwam inderdaad wat traag op gang maar de lussen die uitgetekend waren in de daaropvolgende bossen waren echt top, met dan ook nog wat privé-stukken. Aan 's Hertogenheide is het toch heerlijk biken.

Dat bord aan het bed van Napoleon stond inderdaad wat ongelukkig, je ging er eigenlijk al van uit dat je naar links moest afslaan toen er plots nog een bord op dook. Had ik daar op mijn eentje gepasseerd op snelheid was ik nooit bij de eerste poging naar rechts gereden.
Plaats reactie