12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Mister No Chaïn »

Den Bees schreef:De fietsbewaking vond ik dan weer een minpuntje , als men met een oude fiets binnen komt en men verwisseld de elastiekjes met een nieuwere fiets zijn ze er zo mee weg
Op dat moment helemaal niet aan gedacht maar inderdaad #-o

Gewoon met tie-wraps werken en deze rond het midden van het stuur doen. En het allerbeste is dat enkel mensen van de organisatie in de fietsenparking mogen, uiteindelijk stonden jullie er met meer dan genoeg om het ook zo vlot te laten verlopen.
bikedreams
Mountainbiker
Berichten: 51
Lid geworden op: do 16 jun 2016 22:08

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door bikedreams »

Gewoon met tie-wraps werken en deze rond het midden van het stuur doen. En het allerbeste is dat enkel mensen van de organisatie in de fietsenparking mogen, uiteindelijk stonden jullie er met meer dan genoeg om het ook zo vlot te laten verlopen.


Goed idee om met tie-wraps te werken aan de fietsparking!Deze waren trouwens besteld en voorzien voor de fietsparking maar blijkbaar niet voldoende of opgebruikt bij het afpijlen.We nemen dit mee naar volgende editie!
Om onze vrijwilligers elke fiets te laten wegzetten en terughalen uit de fietsparking is bijna onmogelijk voor meer dan 1000 ex en gaat een wachtrij veroorzaken aan de P
Gebruikersavatar
Bulls69
Mountainbiker
Berichten: 675
Lid geworden op: za 25 nov 2006 14:20
Rijdt met: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15
Contacteer:

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door Bulls69 »

bikedreams schreef:Gewoon met tie-wraps werken en deze rond het midden van het stuur doen. En het allerbeste is dat enkel mensen van de organisatie in de fietsenparking mogen, uiteindelijk stonden jullie er met meer dan genoeg om het ook zo vlot te laten verlopen.


Goed idee om met tie-wraps te werken aan de fietsparking!Deze waren trouwens besteld en voorzien voor de fietsparking maar blijkbaar niet voldoende of opgebruikt bij het afpijlen.We nemen dit mee naar volgende editie!
Om onze vrijwilligers elke fiets te laten wegzetten en terughalen uit de fietsparking is bijna onmogelijk voor meer dan 1000 ex en gaat een wachtrij veroorzaken aan de P
Zie je regelmatig met tie-wraps en de biker zelf zijn fiets laten wegzetten/halen, bij het verlaten van de fietsparking en doorknippen van de tie-wrap een extra nummercontrole. Gaat vlot met slechts enkele bewakers en vindt ik vrij safe (Ik leg tegelijk een slotje aan de fiets, hetgeen niet kan als je uw fiets moet afgeven) =D>
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 12.05.2019 - Wezemaal - 6e Wijngaardbergtocht

Bericht door _Pe_ »

bikedreams schreef: Goed idee om met tie-wraps te werken aan de fietsparking!Deze waren trouwens besteld en voorzien voor de fietsparking maar blijkbaar niet voldoende of opgebruikt bij het afpijlen.We nemen dit mee naar volgende editie!
Om onze vrijwilligers elke fiets te laten wegzetten en terughalen uit de fietsparking is bijna onmogelijk voor meer dan 1000 ex en gaat een wachtrij veroorzaken aan de P
Ik was nochtans heel vroeg en toen was het al met een elastiek, die er trouwens maar heel losjes rond hing.

Het kan trouwens zijn dat dit een wachtrij zal veroorzaken maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig problemen mee. Op de meeste TT's is het zo dat de fietsers zelf niet in de fietsparking mogen en over het algemeen valt de wachtrij wel mee. En als er dan toch een wachtrij is heb ik nog altijd de keuze om niet aan te schuiven en mijn fiets gewoon ergens te parkeren op mijn eigen risico. Liever dat dan dat ik 'm toch in de fietsparking zet en dat die dan plots verdwenen is.
Indien de wachtrij dan toch te lang is dan schrijven mijn kameraad en ik ons trouwens gewoon beurt om beurt in. 1 blijft buiten staan bij de fietsen terwijl de andere zich in gaat schrijven en daarna wisselen we gewoon om. Op die manier lost de wachtrij, indien ze zich toch zou voordoen, zichzelf wel op.
Ik zou dit toch overwegen om te doen tegen volgend jaar.
Plaats reactie